
Autosan Eurolider 15LE – niskowejściowy autobus międzymiastowy produkowany seryjnie od 2010 roku, przez zakłady Autosan w Sanoku. Należy do modułowej rodziny A12 Eurolider.

Autosan Sancity 18LF – niskopodłogowy przegubowy autobus miejski klasy mega, wyprodukowany w 2010 roku przez firmę Autosan z Sanoka. Był to pierwszy model autobusu przegubowego wyprodukowany przez sanockie przedsiębiorstwo.

Büssing GZ18D – niemiecki wysokopodłogowy autobus przegubowy produkowany przez niemiecką firmę Büssing w ilości ośmiu sztuk przy współpracy z austriacką firmą Gräf & Stift w 1977 roku. Wszystkie osiem sztuk tego pojazdu było eksploatowane w austriackim Klagenfurcie w latach 1977–1989. Jeden egzemplarz o numerze 32 tego typu został zachowany w 2019 roku przez stowarzyszenie miłośników autobusów z Klagenfurtu.
DAB 1800B – autobus miejski, produkowany w latach 80. i 90. przez duńską firmę DAB w Silkeborg. Powstawały w odmianach DAB 7-1800B oraz DAB 12-1800B.

Ikarus 280 – węgierski autobus przegubowy z fabryki Ikarusa. Na początku lat 90. montowane były w Mikołowie-Jamnie, MZA Warszawa i MPK Częstochowa, a na plac przeładunkowy Sosnowiec Południowy dostarczano gotowe karoserie z Węgier.

Ikarus 281 – 16,5-metrowy węgierski autobus przegubowy produkowany przez przedsiębiorstwo Ikarus. Model ten stanowi odmianę autobusu Ikarus 280 dostosowaną do eksploatacji w krajach, w których obowiązuje ruch lewostronny. Do napędu tego modelu zastosowano 6-cylindrowy silnik wysokoprężny Raba-MAN D2156 HM6U o pojemności skokowej 10350 cm3, mocy maksymalnej 142 kW i maksymalnym momencie obrotowym 696 Nm przy 1300 obr./min lub Raba-MAN D2356 HM6U o pojemności 10690 cm3, mocy 162 kW i momencie obrotowym wynoszącym 765 Nm. Jednostka napędowa została zblokowana z 2-biegową automatyczną skrzynią biegów Praga 2M70 produkcji czechosłowackiej. Ikarus 281 eksportowany był do niektórych państw afrykańskich oraz Nowej Zelandii.
Ikarus 284 – węgierski średniopodłogowy autobus przegubowy, produkowany w niewielkiej liczbie egzemplarzy w latach 1984–1986 przez firmę Ikarus.

Ikarus 417 – węgierski autobus z fabryki Ikarusa. Ma obniżoną podłogę na całej długości. Jest przegubową wersją Ikarusa 411. Wyprodukowano tylko 33 sztuk. Trafiły one do Niemiec, Czech, Polski oraz na Węgry. W 2013r. w Polsce eksploatowane są jedynie przez MPK Wrocław.

Ikarus 435 – węgierski autobus średniopodłogowy. Autobus w 1998 r. przeszedł modernizację jak i modele 415 i 417.

Ikarus-Zemun IK 160P – wysokopodłogowy, przegubowy autobus podmiejski, lokalny i miejski, montowany w latach 1982–1991 przez polską firmę Jelcz na bazie podwozi i nadwozi jugosłowiańskiego przedsiębiorstwa Ikarus-Zemun. Powstało około 880 egzemplarzy. Podczas eksploatacji ze względu na spadek liczby przewożonych pasażerów część autobusów tego typu została pozbawiona doczep.
Irisbus Citelis 18 CNG – francuski autobus przegubowy, napędzany sprężonym gazem ziemnym CNG. Stanowi odmianę modelu Irisbus Citelis 18 napędzanego klasycznym silnikiem Diesla.

Irizar i2e – niskopodłogowy miejski autobus elektryczny produkowany od 2014 r. przez hiszpańskiego producenta Irizar w Adunie w Kraju Basków.

Jelcz 021 – przegubowy autobus miejski produkowany w seryjnie latach 1967–1979 przez polską firmę Jelcz w Jelczu koło Oławy.

Jelcz M181 – osiemnastometrowy, niskowejściowy autobus przegubowy klasy mega produkowany w latach 1996-2007 w firmie Z.S. Jelcz S.A. w Jelczu-Laskowicach.

Jelcz M181M – autobus miejski produkowany w latach 1997-2000 przez firmę Jelcz.

Jelcz M181MB – autobus miejski produkowany w latach 1996—2008 przez polskie przedsiębiorstwo Jelcz.

MAN Lion’s City G – niskopodłogowy, przegubowy autobus miejski, produkowany od 2004 roku przez niemiecki koncern MAN w Salzgitter i w Polsce, w fabryce w Starachowicach a niegdyś także w Sadach koło Poznania – MAN Bus. Nazwa typu uzależniona jest od mocy, jaką charakteryzuje się zastosowany w pojeździe silnik i tak odpowiednio występują: NG313, NG323, NG353 i NG363.
MAN Lion’s City GXL – czteroosiowy autobus miejski, produkowany przez niemiecką firmę MAN w Sadach koło Poznania.
MAN Lion’s City LL – niskopodłogowy, trzyosiowy autobus miejski klasy mega, produkowany przez filię niemieckiej firmy MAN w Sadach koło Poznania – MAN STAR Trucks & Busses a następnie MAN Bus.

MAN Lion’s Classic G – przegubowy autobus miejski, produkowany w latach 2000-2005 przez niemiecką firmę MAN AG.

MAN NG 313 (A23) – niskopodłogowy, przegubowy autobus miejski, produkowany w latach 1998-2004 przez niemiecką firmę MAN. Był również produkowany w zakładzie MAN STAR Trucks & Busses w Sadach koło Poznania. W 2004 r. wprowadzono na rynek zmodernizowaną wersję, której podstawowy typ – zgodnie z nową nomenklaturą nazwano NG313 MAN Lion’s City G.

MAN NG xx2 – seria przegubowych autobusów miejskich produkowanych w latach 1990–2000 w fabrykach MAN w Salzgitter i w podpoznańskich Sadach.Oznaczenie autobusuNG - przegubowy autobus niskowejściowy xx - oznacza dwie pierwsze liczby mocy silnika w koniach mechanicznych, np. MAN NG 272 - około 270 KM 2 - druga generacja autobusów MAN
MAN NL 313-15 – autobus miejski, produkowany przez niemiecką firmę MAN.

MAN SG xx2 – seria autobusów miejskich, produkowanych przez niemiecką firmę MAN. Jest przegubowym odpowiednikiem modelu SL 202.

MAZ 105 − średniopodłogowy miejski autobus przegubowy produkowany od 1997 roku przez zakłady MAZ w Mińsku na Białorusi.

MAZ 205 – niskopodłogowy autobus miejski z silnikiem stojącym umieszczonym pomiędzy 1 a 2 osią. Autobusy tego typu są obecnie eksploatowane przez Kłosok Żory i Aska Żory. Istnieje jego pięciodrzwiowa wersja, MAZ 215 eksploatowana w Polsce przez PKM Tychy.

Mercedes-Benz O530GL CapaCity – przegubowy autobus miejski, produkowany od 2007 roku przez niemiecką firmę Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz O305G – autobus miejski, produkowany przez niemiecką firmę Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz O405G – średniopodłogowy autobus miejski, produkowany przez niemiecką firmę Mercedes-Benz.
Mercedes-Benz O405GN – niskowejściowy autobus miejski, produkowany przez niemiecką firmę Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz O405GN2 – przegubowy autobus miejski produkowany w latach 1994-2001 przez firmę Mercedes-Benz.

Neoplan Jumbocruiser – dwupokładowy dwuczłonowy autobus turystyczny klasy mega produkowany w latach 1973–1993 przez firmę Neoplan w Niemczech. Znalazł się w Księdze rekordów Guinnessa jako największy autobus na świecie.

Neoplan N4020, Neoplan N4020NF, Neoplan N4020td − niskowejściowy autobus miejski, produkowany w latach 1993-1999 przez fabryki firmy Gottlob Auwärter GmbH & Co. oraz zakłady licencyjne.

Neoplan N4021 − miejski niskopodłogowy lub niskowejściowy autobus przegubowy, produkowany przez fabryki firmy Gottlob Auwärter GmbH & Co. oraz zakłady licencyjne.

Renault PR 180, to autobus miejski, produkowany w latach 1981-1994 przez firmę Renault. Stanowi przegubowa odmianę modelu Renault PR100.

Scania Citywide – rodzina niskopodłogowych i niskowejściowych autobusów miejskich i podmiejskich produkowana od 2012 r. przez szwedzkie przedsiębiorstwo Scania AB w Słupsku w Polsce.

Scania CN94UA – miejski autobus przegubowy produkowany przez koncern Scania w Słupsku. Do jego napędu używano silnika Scania DC9.03 i skrzyni biegów ZF 4 HP 592.

Scania CN113ALB – autobus miejski przegubowy produkowany przez firmę Scania w Słupsku w zakładzie Scania-Kapena S.A. Do 5 lutego 2015 w Krakowie były jeszcze eksploatowane dwa egzemplarze o numerach taborowych PE095 i PE100. Jeden ze nich został zezłomowany, a drugi pozostawiony jako eksponat.

Scania Touring HD – wysokopokładowy autokar turystyczny zaprezentowany w 2009 i produkowany w Suzhou oraz Antwerpii przez szwedzki koncern Scania w kooperacji z chińskim producentem Higer.

Solaris Urbino 15 – niskopodłogowy autobus miejski klasy mega z rodziny Solaris Urbino produkowany w latach 2000–2018 przez polskie przedsiębiorstwo Solaris Bus & Coach w Bolechowie-Osiedlu koło Poznania.

Solaris Urbino 18 – niskopodłogowy autobus przegubowy klasy mega z rodziny Solaris Urbino przeznaczony dla komunikacji miejskiej, produkowany przez polskie przedsiębiorstwo Solaris Bus & Coach S.A. w Bolechowie-Osiedlu koło Poznania. Jest drugim najliczniej sprzedanym modelem marki Solaris.

Solaris Urbino 18 electric – niskopodłogowy, przegubowy autobus miejski o napędzie elektrycznym produkowany od 2014 r. przez polskie przedsiębiorstwo Solaris Bus & Coach w Bolechowie-Osiedlu koło Poznania. Należy do rodziny autobusów miejskich Solaris Urbino i jest rozwinięciem krótszych modeli elektrycznych autobusów miejskich producenta – Urbino 8,9 LE electric i Urbino 12 electric.

Solaris Urbino 18 hybrid – niskopodłogowy przegubowy autobus miejski z napędem hybrydowym produkowany od 2006 r. przez polskie przedsiębiorstwo Solaris Bus & Coach S.A. w Bolechowie-Osiedlu koło Poznania. Autobus konstrukcyjnie należy do rodziny autobusów miejskich Solaris Urbino i jest oparty na III oraz IV generacji modelu napędzanego silnikiem wysokoprężnym Solaris Urbino 18. Autobus był pierwszym w Europie seryjnie produkowanym autobusem miejskim z napędem hybrydowym.

Solbus Solcity 18, Solbus Solcity 18 LNG – niskopodłogowy przegubowy autobus miejski z rodziny SM produkowany od końca 2009 roku przez Fabrykę Autobusów "Solbus" z Solca Kujawskiego. Może być napędzany silnikami zasilanymi olejem napędowym lub gazem LNG. Ma kod fabryczny SM18, który jest czasem traktowany jak nazwa modelu lub jej część.

Van Hool Altano – rodzina podwyższonych wysokopokładowych autokarów turystycznych produkowana od 1995 roku przez belgijskie przedsiębiorstwo Van Hool w Lier.
VDL Citea – seria niskopodłogowych i niskowejściowych autobusów miejskich i regionalnych produkowanych od 2007 r. przez holenderskie przedsiębiorstwo VDL Bus & Coach w Heerenveen i belgijskim Roeselare.

Volvo 7000A – niskopodłogowy autobus miejski, produkowany w latach 1998-2003 przez szwedzką firmę Volvo. Model ten powstawał również w latach 1999-2003 w fabryce firmy Volvo Polska we Wrocławiu.

Volvo 7700A – niskopodłogowy, przegubowy autobus miejski, produkowany od 2003 roku przez szwedzką firmę Volvo. Powstaje w fabryce Volvo we Wrocławiu. Produkowana jest również odmiana napędzana gazem CNG – Volvo 7700A CNG.

Volvo B10LA – niskopodłogowy autobus miejski, produkowany w latach 1996-2000 przez szwedzką firmę Volvo.
Volvo B10M – wysokopodłogowy autobus miejski klasy MAXI z turbodoładowanym silnikiem podpodłogowym umieszczonym pomiędzy osiami produkowany przez szwedzką firmę Volvo AB w latach 1978–2003. Jest następcą modelu B58 produkowanego w latach 1966–1982.