
Katastrofa lotu Adam Air 574 wydarzyła się 1 stycznia 2007. Samolot Boeing 737-400 indonezyjskich tanich linii lotniczych Adam Air, lecący między indonezyjskimi miejscowościami Surabaja i Manado z 96 pasażerami i 6 osobami załogi na pokładzie, stracił łączność z kontrolerami lotów. Częściowo zachowany wrak maszyny spoczywa na dnie morza opodal wybrzeża prowincji Celebes Zachodni. Czarną skrzynkę i rejestrator rozmów w kokpicie odkryto w pozycjach 3°41′02″S 118°08′53″E i 3°40′22″S 118°09′16″E. Wydobyto je 27 sierpnia 2007 i 28 sierpnia 2007.

Katastrofa rejsu ADC Airlines lot 53 wydarzyła się 29 października 2006 w Abudży w Nigerii. Samolot Boeing 737-2B7 linii ADC Airlines rozbił się kilka chwil po starcie na polu kukurydzy. Zginęło 97 osób, ocalało 10 osób. Samolot leciał z Abudży do Sokoto.

Katastrofa lotu Aerofłot 821 – katastrofa pasażerskiego samolotu odrzutowego Boeing 737-500 linii lotniczej Aerofłot-Nord, operującej rozkładowo dla linii lotniczej Aerofłot, rejs nr 821 z 14 września 2008. Katastrofa miała miejsce w pobliżu docelowego portu lotniczego Perm. Samolot runął na linię kolejową. Zginęli wszyscy na pokładzie maszyny – 88 osób. Nikt spoza samolotu nie został ranny.

Katastrofa lotu Air Algerie 6289 wydarzyła się 6 marca 2003 roku w Algierii. Samolot Boeing 737-200 linii Air Algerie rozbił się o godzinie 14:45 GMT w czasie startu z lotniska Aguenar Airport w Tamanrasset, 180 metrów od końca pasa startowego. W katastrofie zginęły 102 osoby. przeżyła jedna osoba.

Katastrofa lotnicza w Waszyngtonie - katastrofa samolotu Boeinga 737, amerykańskiego towarzystwa lotniczego Air Florida, która wydarzyła się 13 stycznia 1982 roku w stolicy Stanów Zjednoczonych - Waszyngtonie. Zginęło w niej 78 osób, w tym cztery osoby przebywające na ziemi.

Katastrofa lotu Air India Express 812 – katastrofa lotnicza, do której doszło 22 maja 2010 roku na terenie międzynarodowego portu lotniczego w Mangaluru w Indiach.

Katastrofa lotu Air India Express – wypadek samolotu Boeing 737-86J, należącego do indyjskich linii lotniczych Air India Express, do którego doszło 7 sierpnia 2020 roku w mieście Kozhikode. Na pokładzie znajdowało się 184 pasażerów i 6 członków załogi. W wyniku zdarzenia śmierć poniosło 21 osób.

Katastrofa lotu Air Philippines 541 wydarzyła się 19 kwietnia 2000. Boeing 737-2H4, należący do linii Air Philippines, lecący z Manili do Davao, rozbił się podczas podchodzenia do lądowania na przedmieściach Davao. W katastrofie zginęło 131 osób.

Katastrofa lotu Aliance Air 7412 17 lipca 2000 w Patnie w Indiach. Boeing 737-2A8 należący do linii Alliance Air spadł na domek jednorodzinny. W katastrofie zginęło 60 osób, a rannych zostało 5 osób.

Lot Aloha Airlines 243 – planowy lot samolotu Boeing 737-200 linii Aloha Airlines z Hilo do Honolulu na Hawajach, który 28 kwietnia 1988 ucierpiał wskutek gwałtownej dekompresji w trakcie lotu. Mimo bardzo poważnych uszkodzeń zdołał bezpiecznie wylądować na lotnisku Kahului na wyspie Maui.

Katastrofa lotu Bellview 210 – katastrofa lotnicza z udziałem samolotu nigeryjskiego przewoźnika Bellview Airlines miała miejsce 22 października 2005 roku, stanowi jedną z pięciu najtragiczniejszych katastrof w historii Nigerii. Zginęli wszyscy na pokładzie - 117 osób.

Katastrofa lotu Bhoja Air 213 wydarzyła się 20 kwietnia 2012 roku w Pakistanie. Boeing 737-236 linii Bhoja Air, lecący z Karaczi do Islamabadu, rozbił się w trakcie podejścia do lądowania. W wyniku katastrofy zginęło 127 osób.

Lot British Airtours 28M był niedoszłym pasażerskim lotem zaplanowanym na 22 sierpnia 1985 roku z lotniska Manchester International Airport w Manchesterze w Wielkiej Brytanii do Corfu International Airport na wyspie Korfu. W samolocie znajdowało się wówczas 131 pasażerów oraz 6 członków załogi. Większość pasażerów stanowili wczasowicze udający się na wakacje do Grecji.

Katastrofa lotu British Midland 92 wydarzyła się 8 stycznia 1989 roku. Boeing 737-400 linii British Midland, lecący z Londynu do Belfastu, ze 126 osobami na pokładzie, rozbił się w czasie awaryjnego podchodzenia do lądowania w porcie lotniczym East Midlands w miejscowości Kegworth, na gęsto zalesionym nasypie oddzielającym autostradę M1 (Londyn-Leeds) i drogę A453. W katastrofie zginęło 47 osób, a 79 zostało rannych.

Katastrofa lotu Condor 3782 – wypadek lotniczy, który wydarzył się 2 stycznia 1988 roku. Boeing 737 niemieckich linii Condor rozbił się w pobliżu miejscowości Seferihisar w Turcji. Wszyscy na pokładzie zginęli – 11 pasażerów i 5 członków załogi. Przyczyną wypadku była awaria wiązki ILS podczas lądowania. Samolot roztrzaskał się o wzgórze Dümentepe.

Katastrofa lotu Cubana de Aviación 972 – katastrofa lotnicza samolotu Boeing 737-201 Adv., należącego do linii Cubana de Aviación, do której doszło 18 maja 2018 w Hawanie, na Kubie. W wyniku katastrofy śmierć poniosło 112 osób, a 1 pasażerka została ciężko ranna. Jest to druga pod względem liczby ofiar katastrofa lotnicza w historii Kuby.

Katastrofa lotu Ethiopian Airlines 302 – katastrofa lotnicza samolotu Boeing 737 MAX 8, należącego do linii lotniczych Ethiopian Airlines, do której doszło 10 marca 2019 w Etiopii we wschodniej Afryce. W wyniku katastrofy śmierć poniosło 157 osób.

Katastrofa lotu Ethiopian Airlines 409 – katastrofa lotnicza z udziałem pasażerskiego samolotu Boeing 737-8AS, do której doszło 25 stycznia 2010 roku. Na pokładzie maszyny znajdowało się 90 osób – 82 pasażerów i 8 członków załogi. W wyniku katastrofy wszystkie osoby poniosły śmierć na miejscu.

Katastrofa lotu Faucett Peru 251 – Boeing 737-222, zbudowany w 1968 roku z 123 osobami na pokładzie rozbił się 29 lutego 1996 roku, podczas lądowania na lotnisku Rodriguez Ballon w Arequipa. Wszystkie 123 osoby będące na pokładzie zginęły. Przyczyną katastrofy był kontrolowany lot ku ziemi, czyli sytuacja kiedy pilot doprowadza do katastrofy sterownej maszyny
Katastrofa lotu First Air 6560 wydarzyła się 20 sierpnia 2011 roku. Był to lot czarterowy z Yellowknife do Resolute, który obsługiwał Boeing 737-200 o znakach C-GNWN. Samolot rozbił się około 2 kilometrów od miasteczka Resolute, które znajduje się na terytorium Nunavut, na północnym zachodzie Kanady. Spośród piętnastu osób na pokładzie, dwanaście zginęło, a trzy zostały ranne, w tym jedna siedmioletnia dziewczynka.

Katastrofa lotu Flash Airlines 604 miała miejsce w sobotę 3 stycznia 2004 o godzinie 4:44 czasu lokalnego, u wybrzeży Egiptu. Samolot Boeing 737-3Q8 SU-ZCF , należący do małych egipskich linii Flash Airlines, runął do Zatoki Akaba Morza Czerwonego zaraz po starcie z lotniska w Szarm el-Szejk. Nikt ze 148 osób nie przeżył katastrofy. Przyczyna katastrofy nie została jednoznacznie zidentyfikowana. Maszyna leciała do Paryża z międzylądowaniem w Kairze, skąd – po krótkim postoju i wymianie załogi – miał wyruszyć w rejs do Paryża, gdzie był oczekiwany około godziny 9:00 rano w sobotę.

Katastrofa lotu Flydubai 981 – katastrofa samolotu typu Boeing 737-8KN emirackich tanich linii lotniczych Flydubai, lecącego z Dubaju do Rostowa nad Donem. W katastrofie samolotu zginęły 62 osoby – wszyscy na pokładzie. Jest to pierwszy wypadek z udziałem samolotu należącego do linii Flydubai.

Katastrofa lotu Garuda Indonesia 200 – miała miejsce 7 marca 2007 roku w regionie Yogyakarta na wyspie Jawa. Do katastrofy doszło podczas lądowania Boeinga 737-400 na lotnisku w Yogyakarcie - lądowanie najprawdopodobniej nastąpiło przy zbyt dużej prędkości. Samolot opuścił pas, uderzył w barierkę, by ostatecznie znaleźć się na polu ryżowym. Pasażerowie w panice opuścili maszynę, na której wybuchł pożar. Jego gaszenie trwało dwie godziny.

Katastrofa lotu Gol Transportes Aéreos 1907 − katastrofa lotnicza, do której doszło 29 września 2006 w Brazylii, po zderzeniu w powietrzu dwóch samolotów. W jej wyniku 154 osoby poniosły śmierć.

Katastrofa lotu Helios Airways nr 522 – katastrofa lotnicza, która wydarzyła się 14 sierpnia 2005, 25 kilometrów od stolicy Grecji – Aten, w miejscowości Grammatiko. W wyniku katastrofy, śmierć poniosły wszystkie 121 osób przebywających na pokładzie samolotu.

Incydent lotu Eastwind Airlines 517 miał miejsce 9 czerwca 1996, gdy Boeing 737-200 linii Eastwind Airlines gwałtownie przechylił się na prawo w czasie podchodzenia do lądowania w Richmond, jednak maszyna w ostatniej chwili została przez pilotów przywrócona do pozycji właściwej i pilotom udało się bezpiecznie wylądować. Śledztwo po zdarzeniu w Richmond pozwoliło rozwiązać tajemnicze do tej pory przyczyny katastrofy w Colorado Springs oraz katastrofy w Pittsburghu. Stało się też ważnym elementem w rozwiązaniu przyczyn katastrofy w Dżakarcie.

Incydent lotu TACA Airlines 110 miał miejsce 24 maja 1988. Samolot Boeing 737-3T0 linii lotniczych TACA Airlines, lecący z Belize do Nowego Orleanu musiał lądować awaryjnie na trawiastym wale opodal kanału z powodu awarii obu silników. Na pokładzie samolotu znajdowało się 45 osób.

Katastrofa lotu Indian Airlines 257 wydarzyła się 16 sierpnia 1991 roku w okolicach miasta Imphal w Indiach. Samolot Boeing 737-2A8, należący do linii lotniczych Indian Airlines, rozbił się o górę Thangjing. W wyniku katastrofy śmierć poniosło 69 osób – wszyscy na pokładzie.

Katastrofa lotu Iran Aseman Airlines 6895 – wypadek odrzutowego samolotu pasażerskiego Boeing 737-219 kirgiskiej linii lotniczej Itek Air, obsługującej lot czarterowy dla irańskiej linii lotniczej Iran Aseman Airlines, rejs nr 6875, który miał miejsce 24 sierpnia 2008 w okolicach międzynarodowego portu lotniczego Manas w Biszkeku w Kirgistanie, portu odlotu. Po starcie i odkryciu awarii, piloci zgłosili zamiar powrotu. Ostatecznie samolot runął na ziemię ok. 2 km od progu pasa startowego.

Katastrofa lotu Kam Air 904 wydarzyła się 3 lutego 2005 roku w Górach Pamir na terenie Afganistanu. Boeing 737-242, należący do linii Kam Air, lecący z Heratu do Kabulu rozbił się w Górach Pamir. W katastrofie zginęły 104 osoby – wszyscy na pokładzie. Do dziś jest to najgorsza katastrofa lotnicza w historii Afganistanu.

Katastrofa lotu Kenya Airways 507 – katastrofa lotnicza z udziałem samolotu Boeing 737-800 linii Kenya Airways na trasie Abidżan-Nairobi z międzylądowaniem w Duali, który 5 maja 2007, krótko po starcie z Duali ze 114 osobami na pokładzie, rozbił się 5,42 km od końca drogi startowej lotniska w Duali. Wszyscy na pokładzie zginęli.

Katastrofa lotu LAPA 3142 – 31 sierpnia 1999 roku, Boeing 737-204C, należący do argentyńskich linii Líneas Aéreas Privadas Argentinas, lecący z Buenos Aires do Córdoby, rozbił się kilka minut po starcie, uderzając w pole golfowe. W wypadku zginęło 65 osób, a 37 osób zostało rannych.

Katastrofa lotu Lion Air 610 – wypadek lotniczy samolotu Boeing 737 MAX, należącego do linii Lion Air, do którego doszło 29 października 2018 na Morzu Jawajskim. Na pokładzie było 181 pasażerów i 8 członków załogi.

Katastrofa lotu Mandala Airlines nr 091 – katastrofa, do której doszło 5 września 2005 w mieście Medan na Sumatrze (Indonezja). Samolot rejsowy linii Mandala Airlines rozbił się 540 metrów za pasem startowym, na jednej z ruchliwych ulic miasta, zabijając 149 osób, z czego 49 ofiar na ziemi. To druga – zaraz po tragedii rejsu nr 152, Garuda Airlines, który 26 września 1997 roku rozbił się także w okolicach Medan – największa katastrofa lotnicza w historii indonezyjskiego lotnictwa.

Katastrofa lotnicza w Massamba, która wydarzyła się 29 kwietnia 2009. Boeing 737, rozbił się w chwilę po starcie z lotniska w Brazzaville. Zginęło 7 osób.

Katastrofa lotu Pegasus Airlines 2193 – wypadek samolotu Boeing 737-86J, należącego do tureckich linii lotniczych Pegasus Airlines, do którego doszło 5 lutego 2020 roku w Pendik. Na pokładzie znajdowało się 177 pasażerów i 6 członków załogi. W wyniku zdarzenia śmierć poniosły 3 osoby.

Katastrofa lotu SilkAir 185 wydarzyła się 19 grudnia 1997, Boeing 737-36N (9V-TRF), lecący z Dżakarty do Singapuru, spadł z wysokości 10600 m do rzeki. W katastrofie zginęły 104 osoby - wszyscy na pokładzie.

Katastrofa lotu Sriwijaya Air 182 – katastrofa samolotu Boeinga 737-524, należącego do indonezyjskich linii lotniczych Sriwijaya Air, do którego doszło 9 stycznia 2021. Na pokładzie znajdowało się 50 pasażerów i 12 członków załogi. Poszukiwania ofiar katastrofy trwały do 21 stycznia, gdy władze Indonezji poinformowały o zakończeniu działań ratowniczych i uznaniu wszystkich osób przebywających na pokładzie lotu 182 za zmarłych.

Katastrofa rejsu Sudan Airways lot 139, która wydarzyła 8 lipca 2003. Boeing 737-200, linii Sudan Airways, lecący z Port Sudan do Chartumu, rozbił się w trakcie podchodzenia do awaryjnego lądowania. Na miejscu zginęło 116 osób, ocalał 2-letni chłopiec, który wkrótce zmarł, czekając na pomoc.

Katastrofa lotu TANS Perú 204 wydarzyła się 23 sierpnia 2005 roku o godzinie 15:09 w Pucallpie w Peru. W wyniku katastrofy samolotu Boeing 737-200 linii TANS Perú lecącego z Limy do Pucallpy zginęło 40 osób, a 58 zostało rannych.

Katastrofa lotu Tatarstan Airlines 363 – wydarzyła się 17 listopada 2013 roku na terenie lotniska w Kazaniu. W wyniku katastrofy samolotu Boeing 737-53A należącego do linii lotniczych Tatarstan Airlines, śmierć poniosło 50 osób - wszyscy na pokładzie.

Katastrofa lotu Thai Airways International 365 – wypadek lotniczy, do którego doszło 31 sierpnia 1987 roku w zatoce nieopodal miasta Phuket. Maszyna Boeing 737-200 narodowych linii lotniczych Tajlandii – Thai Airways wpadła do Zatoki Phuket podczas podejścia do lądowania. Większość pasażerów przeżyła wypadek, jednak zanim wyszli z tonącego wraku, utonęli – wszystkie 83 osoby znajdujące się na pokładzie.

Katastrofa lotu Turkish Airlines 278 wydarzyła się 29 grudnia 1994 roku w mieście Wan we wschodniej Turcji. W wyniku katastrofy samolotu Boeing 737-4Y0 należącego do linii lotniczych Turkish Airlines, śmierć poniosło 57 osób z 76 znajdujących się na pokładzie.

Katastrofa lotu Turkish Airlines 1951 miała miejsce 25 lutego 2009 około godziny 9:31 UTC w okolicach amsterdamskiego lotniska Schiphol.

Katastrofa lotu Turkish Airlines 5904 wydarzyła się 7 kwietnia 1999 roku w tureckiej miejscowości Ceyhan. Samolot Boeing 737-4Q8 Turkish Airlines odbywał lot bez pasażerów z lotniska w Adanie z planowym lądowaniem na lotnisku Dżudda w Arabii Saudyjskiej. Do katastrofy doszło 9 minut po poderwaniu maszyny z pasa startowego.

Katastrofa lotu Ukraine International Airlines 752 – zestrzelenie pasażerskiego samolotu Boeing 737-800, należącego do linii Ukraine International Airlines, do którego doszło 8 stycznia 2020 w Szahrijar, 17 km od Teheranu, około godziny 6:18 przez irańską obronę przeciwlotniczą.

Katastrofa lotu United Airlines 585 wydarzyła się 3 marca 1991. Boeing 737-291 należący do linii United Airlines lot 585, rozbił się w czasie podejścia do lądowania w Colorado Springs. Zginęło 25 osób.

Katastrofa lotu USAir 427 wydarzyła się 8 września 1994. Boeing 737-3B7 należący do USAir, lecący z Chicago do Pittsburgha, rozbił się w trakcie podchodzenia do lądowania. W katastrofie zginęły 132 osoby – wszyscy na pokładzie.

Katastrofa lotu USAir 1493 – katastrofa, do której doszło 1 lutego 1991 roku na międzynarodowym lotnisku w Los Angeles. W wyniku zderzenia Boeinga 737-300 linii USAir z samolotem Fairchild Swearingen Metroliner linii SkyWest zginęły 34 osoby.