
Autosan A404T Cezar – autobus turystyczny produkowany seryjnie w latach 1997–2002 przez zakłady Autosan w Sanoku.

Autosan A0909L Tramp – seria autobusów lokalnych, międzymiastowych i szkolnych produkowanych od 2000 roku w zakładach Autosan S.A. w Sanoku.

Autosan A1010M Medium – wysokopodłogowy autobus miejski produkowany w latach 1995-2005 przez firmę Autosan w Sanoku.

Autosan A1010T Lider − autobus międzymiastowy produkowany od 2000 roku przez firmę Autosan. Należy do modułowej rodziny A10 Lider.

Autosan A1012T Lider – autobus międzymiastowy produkowany od 1996 roku jako model A10-12T.01 Lider przez zakłady Autosan w Sanoku. Powstaje także w odmianach podmiejskiej i szkolnej. Należy do modułowej rodziny A10 Lider.

Autosan A1112T – seria autobusów turystycznych rodziny A11 produkowanych od 1999 roku przez zakłady Autosan w Sanoku. Produkowano również ich odmiany międzymiastowe.

Autosan Eurolider 9 – autobus międzymiastowy produkowany seryjnie od 2013 roku przez zakłady Autosan w Sanoku.

Autosan Eurolider 12 – autobus międzymiastowy produkowany seryjnie od przełomu lat 2009-2010 przez zakłady Autosan w Sanoku. Należy do modułowej rodziny A12 Eurolider.

Autosan H6 – rodzina wysokopodłogowych autobusów klasy mini produkowanych przez zakłady Autosan i Autosan-Bussan Sp. z o.o. w Sanoku. Produkowanymi wersjami autobusu były: miejska, regionalna, towos, furgon, więźniarka i szkolna.

Autosan H7 – seria autobusów miejskich, międzymiastowych oraz specjalnych klasy mini, zaprezentowana w 1999 roku, a produkowana seryjnie w latach 2000–2006, początkowo przez spółkę Autosan-Bussan, a następnie przez przedsiębiorstwo Autosan w Sanoku.

Autosan H9 – seria autobusów lokalnych, międzymiastowych a także miejskich klasy midi produkowanych w latach 1973-2002 w Sanockiej Fabryce Autobusów (SFA), a następnie w zakładach Autosan S.A. w Sanoku. Nieliczne egzemplarze produkowano jeszcze do 2006 roku. Autobus zdobył dużą popularność na rodzimym rynku, szczególnie wśród przedsiębiorstw PKS oraz w mniejszym stopniu szkół nauki jazdy oraz przewoźników prywatnych. Wpłynęła na to prosta i trwała konstrukcja odporna na złą jakość polskich dróg, łatwość napraw i serwisu oraz niska cena.

Autosan H10 – seria autobusów miejskich, lokalnych i międzymiastowych klasy midi lub maxi produkowanych w latach 1984–2003, początkowo przez Sanocką Fabrykę Autobusów, a następnie przez zakłady Autosan S.A. w Sanoku.
Autosan H7 „Solina” – rodzina autobusów miejskich i podmiejskich, międzymiastowych oraz specjalnych firmy Autosan S.A., produkowana od marca 2006 roku do końca 2011 roku. Model "Autosan H7-10MB „Solina”" zadebiutował na targach Transexpo jesienią 2005 roku. Rodzina H7 „Solina” zastąpiła rodzinę autobusów H7 Traper/Trafic, produkowaną do marca 2006 roku.

Autosan A8V Wetlina – rodzina autobusów klasy MINI budowanych na podwoziu Mercedes-Benz O818D Vario produkowana w latach 2008–2013.

Büssing GZ18D – niemiecki wysokopodłogowy autobus przegubowy produkowany przez niemiecką firmę Büssing w ilości ośmiu sztuk przy współpracy z austriacką firmą Gräf & Stift w 1977 roku. Wszystkie osiem sztuk tego pojazdu było eksploatowane w austriackim Klagenfurcie w latach 1977–1989. Jeden egzemplarz o numerze 32 tego typu został zachowany w 2019 roku przez stowarzyszenie miłośników autobusów z Klagenfurtu.

Ikarus 260 – jedenastometrowy węgierski autobus z fabryki Ikarusa. Jest on użytkowany głównie w krajach byłego RWPG. Łącznie wszystkich odmian Ikarusa 260 w latach 1971-2002 zbudowano 73 547 sztuk, z czego około 1/3 została wyeksportowana do ZSRR.

Ikarus 263 – węgierski dwunastometrowy autobus miejski produkowany przez firmę Ikarus w latach 1988-2002. Model ten stanowi przedłużoną o 100 cm odmianę modelu Ikarus 260.

Ikarus 280 – węgierski autobus przegubowy z fabryki Ikarusa. Na początku lat 90. montowane były w Mikołowie-Jamnie, MZA Warszawa i MPK Częstochowa, a na plac przeładunkowy Sosnowiec Południowy dostarczano gotowe karoserie z Węgier.

Ikarus 281 – 16,5-metrowy węgierski autobus przegubowy produkowany przez przedsiębiorstwo Ikarus. Model ten stanowi odmianę autobusu Ikarus 280 dostosowaną do eksploatacji w krajach, w których obowiązuje ruch lewostronny. Do napędu tego modelu zastosowano 6-cylindrowy silnik wysokoprężny Raba-MAN D2156 HM6U o pojemności skokowej 10350 cm3, mocy maksymalnej 142 kW i maksymalnym momencie obrotowym 696 Nm przy 1300 obr./min lub Raba-MAN D2356 HM6U o pojemności 10690 cm3, mocy 162 kW i momencie obrotowym wynoszącym 765 Nm. Jednostka napędowa została zblokowana z 2-biegową automatyczną skrzynią biegów Praga 2M70 produkcji czechosłowackiej. Ikarus 281 eksportowany był do niektórych państw afrykańskich oraz Nowej Zelandii.

Ikarus-Zemun IK 160P – wysokopodłogowy, przegubowy autobus podmiejski, lokalny i miejski, montowany w latach 1982–1991 przez polską firmę Jelcz na bazie podwozi i nadwozi jugosłowiańskiego przedsiębiorstwa Ikarus-Zemun. Powstało około 880 egzemplarzy. Podczas eksploatacji ze względu na spadek liczby przewożonych pasażerów część autobusów tego typu została pozbawiona doczep.

Jelcz 021 – przegubowy autobus miejski produkowany w seryjnie latach 1967–1979 przez polską firmę Jelcz w Jelczu koło Oławy.

Jelcz 043 – polski autobus międzymiastowy, produkowany w latach 1959–1986 przez przedsiębiorstwo Jelcz, w Jelczu obecnie Jelczu-Laskowicach. Model ten stanowił licencyjną odmianę czechosłowackiego autobusu Škoda 706 RTO. Z powodu swojego wyglądu zwany potocznie ogórkiem.

Jelcz 080 – polski autobus podmiejski i międzymiastowy, produkowany przez firmę Jelcz w Jelczu koło Oławy. Połączenie zmodyfikowanego nadwozia miejskiego Jelcza PR110 z podwoziem samochodu ciężarowego Star 200 w wersji 200A.

Jelcz 272 MEX – autobus miejski, produkowany w latach 1963-1977 przez polską firmę Jelcz, w Jelczu koło Oławy. Model ten stanowi licencyjną odmianę czechosłowackich autobusów Škoda 706 RTO MTZ i Škoda 706 RTO MEX. Z powodu swojego wyglądu zwany był potocznie ogórkiem.

Jelcz L11 – polski autobus lokalny produkowany przez Jelczańskie Zakłady Samochodowe w Jelczu-Laskowicach w latach 1987–1989. Pojazdy tego typu były przeznaczone do obsługi linii lokalnych, użytkowane były głównie przez PKS oraz większe zakłady MKS.

Jelcz L090M – autobus lokalny i szkolny oferowany w latach 1999 - 2006 przez firmę Jelcz w Jelczu-Laskowicach.

Jelcz L100 – autobus lokalny produkowany w latach 2000 - 2004 przez firmę Jelcz w Jelczu-Laskowicach.

Jelcz M11 – polski wysokopodłogowy autobus miejski produkowany przez Jelczańskie Zakłady Samochodowe w Jelczu w latach 1985–1990. Od strony konstrukcyjnej był połączeniem zmodyfikowanego nadwozia Jelcza PR110 z podwoziem Ikarusa 260. Przez cały okres produkcji w konstrukcji nie zachodziły istotne zmiany. Model powstał z powodu kryzysu i szukania oszczędności dewiz potrzebnych na zakup autobusów za granicą przez co był traktowany jako rozwiązanie pośrednie.

Jelcz PR110D – autobus dalekobieżny i międzymiastowy, produkowany w latach 1984-1992 przez polską firmę Jelcz w Jelczu koło Oławy.

Jelcz T120 – autobus turystyczny i międzymiastowy, produkowany przez firmę Jelcz w Jelczu-Laskowicach.

Mercedes-Benz O404 – autobus dalekobieżny, produkowany przez firmę Mercedes-Benz w latach 1992-2000.

Mercedes-Benz O560 – rodzina międzymiastowych autobusów wysokopodłogowych produkowanych od 1999 r. pod marką Mercedes-Benz przez przedsiębiorstwo EvoBus w Hoşdere w Turcji.

Rocar-DAC 112 UDM – rumuński 11-metrowy wysokopodłogowy autobus klasy MAXI produkowany w latach 1982–2000 przez Autobuzul.

San H01A – autobus międzymiastowy, produkowany w latach 1958-1961 przez Sanocką Fabrykę Autobusów w Sanoku. Produkowano również wersję miejską o oznaczeniu San H01B.

San H01B – autobus miejski, produkowany w latach 1958-1961 przez Sanocką Fabrykę Autobusów z Sanoka.

San H25A – autobus międzymiastowy, produkowany w latach 1961-1967 przez Sanocką Fabrykę Autobusów w Sanoku.

San H25B – autobus miejski produkowany w latach 1961-1967 przez polską firmę SFA. Pojazd był kontynuacją autobusu San H01B.

San H27A – autobus międzymiastowy, produkowany w latach 1964-1967 przez Sanocką Fabrykę Autobusów w Sanoku. Model ten stanowił odmianę Sana H25A wyposażoną w silnik wysokoprężny.

San H27B – autobus miejski produkowany w latach 1964-1967 przez polską firmę SFA. Pojazd ten był kontynuacją autobusu San H01B i modernizacją modelu San H25B.

San H100 – autobus międzymiastowy, zaprojektowany z myślą o PKS lub dla przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, zaprezentowany po raz pierwszy w roku 1966, wytwarzany seryjnie w latach 1967-1974 przez Sanocką Fabrykę Autobusów (SFA). Był następcą modeli San H01, San H25 oraz San H27.

Solaris InterUrbino – seria wysokopodłogowych autobusów międzymiastowych produkowanych od 2010 r. przez polskie przedsiębiorstwo Solaris Bus & Coach S.A. w Bolechowie-Osiedlu koło Poznania. W skład serii wchodzi zaprezentowany w 2009 r. Solaris InterUrbino 12 oraz zaprezentowany w 2012 r. Solaris InterUrbino 12,8. W tym samym roku została zaprezentowana także II generacja modelu 12-metrowego. Solaris InterUrbino stanowi następcę modelu Valletta. Jako autobus międzymiastowy ma konkurować z takimi pojazdami, jak m.in. Autosan Lider, Iveco Crossway, czy też Setra Multi Class. Większość wyprodukowanych pojazdów InterUrbino trafiła do takich państw, jak Włochy, Francja, Niemcy, czy też kraje skandynawskie.
SsangYong Transtar – luksusowy autokar marki SsangYong. Wykorzystuje silniki i niektóre podzespoły koncernu Mercedes-Benz. Dostępne są trzy wersje wykończenia wnętrza: luksusowa, ekspresowa i turystyczna. Model ten jest szczególnie popularny w Korei Południowej i państwach postradzieckich. Nazwa Transstar pochodzi od angielskich słów „transportation” i „star”.

Volvo 9700 – autobus dalekobieżny, produkowany od 2001 przez szwedzki koncern Volvo. Powstaje w Turku w Finlandii, w fabryce Volvo Polska we Wrocławiu oraz w Meksyku.
Volvo B10M – wysokopodłogowy autobus miejski klasy MAXI z turbodoładowanym silnikiem podpodłogowym umieszczonym pomiędzy osiami produkowany przez szwedzką firmę Volvo AB w latach 1978–2003. Jest następcą modelu B58 produkowanego w latach 1966–1982.

ZiŁ-127 - autobus produkowany przez firmę ZiŁ w latach 1956-1960. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 5,6 l. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd przewozić mógł 32 pasażerów na miejscach siedzących.

ZiŁ-158 − autobus produkowany przez firmę ZiŁ w latach 1957-1970. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 5,6 l. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd przewozić mógł 32 pasażerów na miejscach siedzących.

ZiS-154 – autobus produkowany przez firmę ZiŁ w latach 1946-1949. Do napędu użyto silnika R4 o pojemności 4,7 l. Moc przenoszona była na oś tylną 4-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd przewozić mógł 34 pasażerów na miejscach siedzących.

ZiS-155 - autobus produkowany przez firmę ZiŁ w latach 1949-1957. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 5,6 l. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd przewozić mógł 28 pasażerów na miejscach siedzących.