
Wrocław Brochów – wrocławska stacja kolejowa przy ulicy Ignacego Mościckiego, na osiedlu Brochów. Według klasyfikacji PKP ma kategorię dworca aglomeracyjnego. Stację zbudowano w roku 1896 ze względu na powstanie w Brochowie dużego osiedla kolejowego, związanego z jednym z największych węzłów towarowych na wschodnich terenach Cesarstwa Niemieckiego, przy zbudowanej w 1842 roku linii kolejowej Wrocław – Oława, będącej pierwszym etapem Kolei Górnośląskiej.

Dworzec Miejski Prawego Brzegu Odry – zlikwidowana i zamknięta w 1884 roku stacja kolejowa we Wrocławiu. Została oddana do użytku 1 maja 1872 przez Rechte-Oder-Ufer-Eisenbahn.

Wrocław Gądów – kolejowy węzeł towarowy we Wrocławiu, niegdyś także przystanek pasażerski. Stacja znajduje się między ulicami: Strzegomską i Bystrzycką na pograniczu osiedli Gądów Mały oraz Muchobór Mały.

Wrocław Główny – największa z osobowych stacji kolejowych we Wrocławiu, zlokalizowana na granicy osiedli Przedmieście Świdnickie i Huby, w sąsiedztwie głównego dworca autobusowego znajdującego się w podziemiu centrum handlowego Wroclavia. Jeden z nielicznych w Polsce dworców kolejowych, który ma halę peronową. Położony na liniach kolejowych prowadzących z południowego wschodu, południa na zachód, północny zachód, na północ (Poznań) i na północny wschód.

Wrocław Górnośląski – nieczynny dworzec i stacja Kolei Górnośląskiej, mieszczący się przy ulicy Stanisława Małachowskiego 13 na osiedlu Przedmieście Świdnickie we Wrocławiu.
Wrocław Grabiszyn – przystanek osobowy we Wrocławiu, na linii kolejowej nr 274.

Wrocław Karłowice – dawna wąskotorowa stacja kolejowa we Wrocławiu, w dzielnicy Karłowice, w województwie dolnośląskim, w Polsce. Została otwarta w 1898 roku i funkcjonowała do 1967 roku.

Wrocław Klecina – stacja kolejowa we Wrocławiu, przy ulicy Kobierzyckiej na osiedlu Klecina na linii kolejowej Wrocław Główny – Jedlina Zdrój. Budynek dworcowy jednopiętrowy wraz z sienią został wytyczony na planie nieregularnego prostokąta i nakryty dwuspadowym dachem. Budowla otrzymała skromną dekorację architektoniczną w postaci gzymsów i łuków nadokiennych. Z boku dostawiono parterowy budynek gospodarczy.

Wrocław Kowale – stacja kolejowa we Wrocławiu, na osiedlu Kowale, przy ulicy Kowalskiej, położona na linii łączącej Jelcz Miłoszyce i Wrocław Osobowice. 10 kwietnia 2017 czasowo przywrócono ruch pasażerski na stacji aż do momentu rozpoczęcia pełnego remontu linii kolejowej. Na stacji znajduje się dworzec wybudowany na planie prostokąta z przesuniętym w stosunku do osi budynku ryzalitem, przylegającym do ściany od strony peronu.

Wrocław Kuźniki – stacja kolejowa we Wrocławiu, przy ulicy Metalowców, w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla Kuźniki. Według klasyfikacji PKP ma kategorię dworca aglomeracyjnego. Dworzec ze stacją łączy przejście podziemne z udogodnieniami dla niepełnosprawnych. Na stacji zatrzymują się pociągi przewoźników Przewozy Regionalne i PKP Intercity.

Wrocław Leśnica – stacja kolejowa we Wrocławiu, przy ulicy Jana Rubczaka na osiedlu Leśnica, która została oddana do użytku wraz z otwarciem linii kolejowej do Legnicy w 1844 roku. Według klasyfikacji PKP ma kategorię dworca aglomeracyjnego. Na stacji zatrzymują się pociągi osobowe Kolei Dolnośląskich i PKP Intercity. Stacja pełni ważną funkcję w systemie Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej; jest najczęściej używaną stacją w zachodniej części Wrocławia, a podróż koleją najszybszym sposobem dostania się do centrum – podróż do stacji Wrocław Główny trwa 15 minut, gdy na podróż tramwajem w podobne miejsce trzeba poświęcić około 40 minut.

Dworzec Marchijski lub Dworzec Dolnośląsko-Marchijski we Wrocławiu – nieistniejący już dworzec kolejowy, wybudowany przez Towarzystwo Kolei Dolnośląsko-Marchijskiej i otwarty 18 października 1844. Projektantem dworca był architekt Julius Manger. Rozpoczynająca się na dworcu kolej łączyła Dolny Śląsk z Berlinem, a od 1 września 1847 dodatkowym 28-kilometrowym łącznikiem także ze Zgorzelcem.

Wrocław Mikołajów – przystanek osobowy we Wrocławiu, na osiedlu Szczepin, przy ulicy Stacyjnej 5, położony w obrębie skrzyżowania linii nr 271 Wrocław Główny – Poznań Główny oraz linii nr 143 Kalety – Wrocław Popowice WP2. Dworzec znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie ulicy Legnickiej, ważnej arterii miejskiej. Według klasyfikacji PKP ma kategorię dworca aglomeracyjnego. Przystanek jest drugim co do popularności na terytorium Wrocławia i pełni ważną rolę w ruchu miejskim i podmiejskim w ramach Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Wrocław Muchobór – stacja kolejowa we Wrocławiu, przy ulicy Traktatowej na osiedlu Muchobór Mały leżąca na skrzyżowaniu linii Wrocław – Szczecin i Wrocław – Guben. Na stacji zatrzymują się tylko pociągi osobowe jadące liniami w kierunku Zielonej Góry oraz Legnicy. Jest ważnym węzłem kolejowym, skąd bierze swój początek obwodnica towarowa. Należy nadmienić, że na przestrzeni kilkudziesięciu lat nazwę Muchobór lub Mochbern nosiły trzy stacje, poprzednio na Muchoborze Wielkim - obecnie Wrocław Zachodni i na Gądowie - obecnie Wrocław Gądów. W obrębie stacji znajduje się Lokalne Centrum Sterowania uruchomione w 2011 roku. Popularność stacji bierze się z faktu, że znajduje się w dzielnicy biurowej, zwanej "biurowym zagłębiem" lub Mordorem. W roku 2018 przez stację przewijało się dziennie 700–999 pasażerów.

Wrocław Nadodrze – stacja kolejowa i przedostatni ze wszystkich wybudowanych we Wrocławiu normalnotorowych dworców, powstały w 1868 według projektu Hermanna Grapowa, który często mylony jest z Wilhelmem Grapowem, autorem zaprojektowanego kilkanaście lat wcześniej dworca Kolei Górnośląskiej, który w 1857 zastąpił stary Dworzec Górnośląski i dziś nosi nazwę Wrocław Główny. Stacja jest położona na linii kolejowej nr 143 łączącej Kalety i Wrocław Popowice, przy placu Powstańców Wielkopolskich na osiedlu Nadodrze. Jest ważną stacją w obrębie Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej i w ruchu wewnątrzmiejskim.

Wrocław Nowy Dwór – przystanek osobowy i posterunek odgałęźny we Wrocławiu, na linii kolejowej nr 275 Wrocław Muchobór – Gubinek.

Wrocław Osobowice – stacja kolejowa we Wrocławiu, przy ulicy Pełczyńskiej, na osiedlu Lipa Piotrowska, położona na rozwidleniu linii łączących Wrocław ze stacją Poznań Główny i stacją Jelcz Miłoszyce. Według klasyfikacji PKP ma kategorię dworca aglomeracyjnego. Na stacji zatrzymują się tylko pociągi osobowe. Stacja, wbrew nazwie, leży na terenie osiedla Lipa Piotrowska, a nie na terenie Osobowic. Od stacji odchodzi bocznica do Centrostalu. Na stacji znajduje się wybudowany na planie prostokąta dwukondygnacyjny dworzec pełniący funkcję nastawni, do którego przylegają dwa parterowe skrzydła, które jedno z nich jest przeznaczone do obsługi podróżnych. W pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych w ramach modernizacji linii został wyremontowany dworzec oraz stacja z wyjątkiem toru obsługującego jedną z krawędzi peronowych.

Wrocław Partynice – stacja kolejowa we Wrocławiu, przy ulicy Ołtaszyńskiej, na osiedlu Krzyki-Partynice, na linii kolejowej nr 285 Wrocław Główny – Jedlina Zdrój. Obecnie, po zawieszeniu połączeń pasażerskich, odbywa się tylko ruch towarowy.
Wrocław Pawłowice – stacja kolejowa we Wrocławiu, na osiedlu Pawłowice, przy ulicy Starodębowej, położona na linii łączącej Trzebnicę i Wrocław Psie Pole. Linia ta została zamknięta w roku 1991 i od tego momentu część torowiska została rozkradziona. W październiku 2007 linia została przejęta przez Urząd Marszałkowski Dolnego Śląska, a w styczniu 2009 roku rozpoczęto remont torowiska i poprawę jego geometrii dla podniesienia prędkości. Począwszy od 20 września 2009 na trasie do Wrocławia Głównego zostały uruchomione kursy pociągów obsługiwanych przez szynobusy, jednak na stacji zatrzymują się one dopiero od 13 grudnia 2009 roku.

Wrocław Popiele – budowany przystanek osobowy na wrocławskich Popielach na linii kolejowej nr 292 Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice.

Wrocław Popowice – stacja kolejowa we Wrocławiu przy ulicy Popowickiej na osiedlu Popowice, na linii kolejowej nr 143 Kalety – Wrocław Popowice WP2 oraz linii kolejowej nr 271 Wrocław Główny – Poznań Główny. Od stacji odchodziła bocznica do portu Popowice i łączniki na Nadodrze i stacji towarowej Gądów. Na stacji zatrzymują się pociągi regio przewoźnika Polregio.

Wrocław Poświętne – dawna wąskotorowa stacja kolejowa we Wrocławiu, na dawnym osiedlu Poświętne, w województwie dolnośląskim, w Polsce. Została otwarta w 1898 roku i funkcjonowała do 1958 roku.

Wrocław Pracze – stacja kolejowa we Wrocławiu, przy ulicy Towarowej na osiedlu Pracze Odrzańskie, która została oddana do użytku wraz z otwarciem linii kolejowej do Rudnej Gwizdanów w 1874 roku. Według klasyfikacji PKP ma kategorię dworca aglomeracyjnego. W latach 2010/11 dworzec został poddany gruntownej renowacji. Obecnie na stacji zatrzymują się tylko pociągi osobowe przewoźników: Koleje Dolnośląskie i Przewozy Regionalne.

Wrocław Psie Pole – stacja kolejowa we Wrocławiu, przy alei Jana III Sobieskiego, na osiedlu Psie Pole-Zawidawie, na której zatrzymują się pociągi osobowe przewoźników Polregio oraz Koleje Dolnośląskie. Według klasyfikacji PKP ma kategorię dworca aglomeracyjnego. Od stacji odchodziła bocznica do PZL Hydral, która została zlikwidowana w 2012.

Wrocław Różanka – przystanek osobowy we Wrocławiu, przy ulicy Osobowickiej, na osiedlu Różanka, położony na linii 271 Wrocław Główny – Poznań Główny, tuż przy Cmentarzu Osobowickim i Zimowisku Osobowice.

Wrocław Różanka Ładownia – nieczynna towarowa ładownia kolejowa we Wrocławiu, przy ulicy Ligockiej, na osiedlu Różanka, w dzielnicy Psie Pole, która położona jest na końcu bocznicy szlakowej odchodzącej od linii kolejowej łączącej Jelcz Miłoszyce i Wrocław Osobowice. Stacja obsługiwała znajdujące się przy niej magazyny, młyn "Różanka" oraz do 1967 roku wraz z sąsiednią stacją Wrocław Różanka Wąskotorowy pełniła funkcję przeładunkowe pomiędzy różnymi systemami kolejowymi.

Wrocław Różanka Wąskotorowy – dawna wąskotorowa stacja kolejowa we Wrocławiu, w dzielnicy Różanka, w województwie dolnośląskim, w Polsce. Została otwarta w 1898 roku i funkcjonowała do 1967 roku. W odległości około 700 metrów od stacji osobowej znajdowała się stacja towarowo-przeładunkowa. Na stacji rozpoczynała się bocznica do cukrowni "Różanka", a także punkt styczny z oddaną do użytku w 1885 roku normalnotorową kolejową linią towarową z Wrocławia Sołtysowic.

Wrocław Sołtysowice – stacja kolejowa we Wrocławiu, przy alei Poprzecznej, na osiedlu Sołtysowice, w pobliżu Centrum Handlowego Korona.
Wrocław Stadion – przystanek osobowy we Wrocławiu, na osiedlu Pilczyce, przy ulicy Lotniczej, na linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny. Oddany do użytku w listopadzie 2011, składa się z dwóch jednokrawędziowych peronów.

Wrocław Strachocin – budowany przystanek osobowy na wrocławskim Strachocinie na linii kolejowej nr 292 Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice.
Wrocław Swojczyce – stacja kolejowa we Wrocławiu, na osiedlu Swojczyce, przy ulicy Gospodarczej, położona na linii łączącej Jelcz Miłoszyce i Wrocław Osobowice. Od stacji odchodzi bocznica obsługująca przedsiębiorstwa ulokowane wzdłuż kanału żeglugowego Odry, m.in. Wrocławską Stocznię Rzeczną, 3M – dawny Viscoplast, PPG Deco Polska – dawniej Polifarb Wrocław i wiele innych. Na stacji znajduje się trzykondygnacyjny dworzec wybudowany na planie prostokąta z przesuniętym w stosunku do osi budynku ryzalitem, przylegającym do ściany od strony peronu. Od strony północnej bezpośrednio do dworca przylega budynek magazynu. W kwietniu 2017 roku został przywrócony czasowo ruch pociągów pasażerskich aż do momentu rozpoczęcia pełnego remontu linii kolejowej.

Wrocław Świebodzki – nieczynna stacja i dworzec kolejowy w ścisłym centrum Wrocławia przy placu Orląt Lwowskich na Przedmieściu Świdnickim, najstarszy z trzech zachowanych do dziś z infrastrukturą pasażerskich dworców kolejowych we Wrocławiu, jednak od 1991 wyłączony z eksploatacji kolei. Planowane jest ponowne uruchomienie kursów pociągów jednak dopiero w 3. dekadzie XXI wieku.

Wrocław Świniary – kolejowy przystanek osobowy we Wrocławiu, przy ulicy Dalimira, na osiedlu Świniary. Wybudowany w roku 1856 w momencie powstania linii kolejowej z Wrocławia do Poznania.

Wrocław Towarowy – dawna wąskotorowa stacja kolejowa we Wrocławiu, w dzielnicy Karłowice, w województwie dolnośląskim, w Polsce. Została otwarta w 1898 roku jako stacja towarowo-przeładunkowa. Mieściły się na niej magazyny, budynki i warsztaty parowozów. W 1950 roku otrzymała nazwę Wrocław Wąskotorowy i została otwarta dla ruchu pasażerskiego. Związane to było ze skróceniem linii kolejowej i zamknięciem dworca Wrocław Wąskotorowy. Stacja zamknięta została w 1967 roku. Obecnie w budynku parowozowni mieści się zakład poligraficzny.

Wrocław Wąskotorowy – dawny pasażerski dworzec końcowy linii kolei wąskotorowej, łączącej Wrocław z Trzebnicą i Prusicami. Zlokalizowany był przy dzisiejszym placu Stanisława Staszica 2a, wzdłuż ulicy Pomorskiej, nieopodal normalnotorowego Dworca Nadodrze. Budynek stacyjny zachowany jest do dziś, aczkolwiek pełni inne funkcje.

Widawa – dawna wąskotorowa stacja kolejowa we Wrocławiu, w dzielnicy Widawa, w województwie dolnośląskim, w Polsce. Została otwarta w 1898 roku i funkcjonowała do 1958 roku.

Wrocław Wojnów – stacja kolejowa we Wrocławiu, na osiedlu Wojnów, przy ulicy Przy Torze, położona na linii łączącej Jelcz Miłoszyce i Wrocław Osobowice. Na stacji znajduje się trzykondygnacyjny dworzec wybudowany na planie prostokąta z przesuniętym w stosunku do osi budynku ryzalitem, przylegającym do ściany od strony peronu. Od 10 kwietnia 2017 Wrocław Wojnów jest ostatnią stacją obsługującą kolej miejską do stacji Wrocław Nadodrze i Wrocław Główny.

Wrocław Wojszyce – stacja kolejowa we Wrocławiu, przy ulicy Przystankowej na osiedlu Wojszyce. Budynek stacyjny, parterowy, nakryty dachem dwuspadowym powstał w końcu XIX wieku i został wytyczony na planie prostokąta. Budynek otrzymał skromną, ceglaną dekorację architektoniczną, którą obejmują zamknięte odcinkiem łuku obramowania otworów okiennych i wejściowych. Z boku dostawiono, również parterowy budynek gospodarczy. Od momentu zakończenia II wojny światowej linia przechodząca przez stację w wyniku rozbiórki dokonanej przez Armię Czerwoną jest linią jednotorową. Obecnie, po zawieszeniu połączeń pasażerskich, odbywa się tylko ruch towarowy.

Wrocław Wojnów Wschodni – budowany przystanek osobowy na wrocławskim Wojnowie na linii kolejowej nr 292 Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice.
Wrocław Zachodni − stacja kolejowa we Wrocławiu, przy ul. Avicenny na osiedlu Muchobór Wielki, powstała na linii prowadzącej przez Jaworzynę Śląską, Wałbrzych i Jelenią Górę do Görlitz. Według klasyfikacji PKP ma kategorię dworca aglomeracyjnego. Na stacji zatrzymują się tylko pociągi osobowe.
Wrocław Zakrzów – stacja kolejowa we Wrocławiu, przy ulicy Dubrownickiej na osiedlu Psie Pole-Zawidawie, która została oddana do użytku wraz otwarciem linii kolejowej do Trzebnicy w 1886 roku.
Wrocław Żerniki – stacja kolejowa we Wrocławiu, przy ulicy Dojazd na osiedlu Żerniki, wybudowana na linii Kolei Dolnośląsko-Marchijskiej. Na stacji zatrzymują się tylko pociągi osobowe.