GAZW
GAZ

GAZ – marka radzieckich i rosyjskich samochodów produkowanych przez fabrykę Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod w Niżnym Nowogrodzie. Pod marką GAZ produkowane są samochody osobowe, ciężarowe i terenowe. Fabryka wytwarzała również pojazdy wojskowe.

GAZ-12 ZIMW
GAZ-12 ZIM

ZIM-12 / GAZ-12 – radziecki samochód osobowy wyższej klasy, produkowany w latach 1950-1960 przez Gorkowskie Zakłady Samochodowe (GAZ). Początkowo nazwany ZIM-12, od 1957 roku – GAZ-12; powszechnie jest znany po prostu jako „ZIM”.

GAZ-13 CzajkaW
GAZ-13 Czajka

GAZ-13 Czajka, ros. ГАЗ-13 Чайка – luksusowa limuzyna, produkowana w ZSRR w zakładach GAZ w latach 1959-1981, wyłącznie dla dygnitarzy krajów bloku wschodniego.

GAZ-14 CzajkaW
GAZ-14 Czajka

GAZ-14 Czajka, ros. ГАЗ-14 Чайка – luksusowa radziecka limuzyna, produkowana wyłącznie dla wysokich urzędników państwowych w zakładach GAZ w latach 1977-1988.

GAZ-21 WołgaW
GAZ-21 Wołga

GAZ-21 Wołga, początkowo M-21 Wołga – samochód osobowy klasy średniej wyższej, produkowany w radzieckich zakładach GAZ w Gorkim w latach 1956–1970, pierwsza generacja modelu Wołga. Był to jedyny samochód średniej klasy produkowany w tym okresie w ZSRR. Oprócz sedana GAZ-21, produkowano też kombi GAZ-22 i specjalną mocniejszą wersję GAZ-23. Samochód ten był także przedmiotem szerokiego eksportu, w tym do krajów zachodnich. Oprócz użytku prywatnego, powszechnie używany był jako taksówka i samochód służbowy dla funkcjonariuszy państwowych w krajach bloku wschodniego, w tym Polsce. Zbudowano 639 478 Wołg pierwszej generacji, razem z wersją kombi.

GAZ-22 WołgaW
GAZ-22 Wołga

GAZ-22 Wołga, początkowo M-22 Wołga – samochód osobowy klasy średniej wyższej z nadwoziem kombi, produkowany w radzieckich zakładach GAZ w Gorkim w latach 1962 – 1970. Była to odmiana kombi pierwszej generacji Wołgi, GAZ M-21.

GAZ-24 WołgaW
GAZ-24 Wołga

GAZ-24 Wołga – samochód osobowy produkowany przez fabrykę Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod w Niżnym Nowogrodzie.

GAZ-46W
GAZ-46

GAZ-46 MAW – samochód osobowo - terenowy typu amfibia produkowany przez firmę GAZ w latach 1954-1958. Oznaczenie MAW było skrótem od ros. małyj awtomobil wodopławajuszczij - mały samochód pływający. W jego konstrukcji użyto części i podzespołów popularnego samochodu osobowo - terenowego GAZ-69. Wzorem do skonstruowania pojazdu był amerykański pływający samochód osobowo - terenowy Ford GPA, który produkowany był na licencji od 1944 pod oznaczeniem GAZ 011.

GAZ-51W
GAZ-51

GAZ-51 – lekki samochód ciężarowy produkowany w latach 1946-1975 przez firmę GAZ w ZSRR.

GAZ-53W
GAZ-53

GAZ-53 – samochód ciężarowy produkowany przez firmę GAZ w latach 1961-1993. Pierwsza wersja nosiła oznaczenie GAZ-53F. Do jej napędu użyto silnika pochodzącego z samochodu GAZ-51 o mocy 90 KM. Produkcja tego wariantu trwała do 1966 roku. Zaprezentowano wtedy nowszą wersję modelu, nazwaną po prostu GAZ-53. Do napędu użyto nowego silnika ZMZ V8 o mocy 115 KM. W 1965 przeprowadzono kolejną modernizację, zwiększono ładowność do 4000 kg, nowy model oznaczono jako GAZ-53A. Napęd przenoszony był na oś tylną poprzez 4-biegową mechaniczną skrzynię biegów. Od 1984 roku produkowano ulepszoną wersję GAZ-53-12.

GAZ-53W
GAZ-53

GAZ-53 – samochód ciężarowy produkowany przez firmę GAZ w latach 1961-1993. Pierwsza wersja nosiła oznaczenie GAZ-53F. Do jej napędu użyto silnika pochodzącego z samochodu GAZ-51 o mocy 90 KM. Produkcja tego wariantu trwała do 1966 roku. Zaprezentowano wtedy nowszą wersję modelu, nazwaną po prostu GAZ-53. Do napędu użyto nowego silnika ZMZ V8 o mocy 115 KM. W 1965 przeprowadzono kolejną modernizację, zwiększono ładowność do 4000 kg, nowy model oznaczono jako GAZ-53A. Napęd przenoszony był na oś tylną poprzez 4-biegową mechaniczną skrzynię biegów. Od 1984 roku produkowano ulepszoną wersję GAZ-53-12.

GAZ-55W
GAZ-55

GAZ-55 – samochód dostawczy produkowany przez firmę GAZ w latach 1938-1945. Dostępny jako 2-drzwiowy furgon. Do napędu użyto silnika R4 o pojemności 3,3 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową skrzynię biegów. Samochód wyposażony był w mechaniczne hamulce na obu osiach.

GAZ-61W
GAZ-61

GAZ-61 – samochód terenowy produkowany przez firmę GAZ w latach 1941-1945. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 3,5 litra. Moc przenoszona była na obie osie poprzez 3-biegową skrzynię biegów. Samochód wyposażony był w mechaniczne hamulce na obu osiach.

GAZ-63W
GAZ-63

GAZ-63 – radziecka, dwutonowa ciężarówka z napędem 4x4 produkowana w latach 1948-1968 w zakładach przemysłowych Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod. Ciężarówka była produkowana na bazie ciężarówki GAZ-51. Obie konstrukcje mają podobne parametry oraz pojemność silnika. Wyprodukowano 474 464 szt.

GAZ-64W
GAZ-64

GAZ-64 – samochód terenowy produkowany przez firmę GAZ w latach 1941-1942. Do napędu użyto silnika R4 o pojemności 3,3 litra. Moc przenoszona była na obie osie poprzez 3-biegową skrzynię biegów. Samochód wyposażony był w mechaniczne hamulce na obu osiach.

GAZ-66W
GAZ-66

GAZ-66 – samochód ciężarowy produkowany przez firmę GAZ w latach 1964-1999. Do napędu użyto silnika V8 o pojemności 4,3 litra. Samochód wyposażony był w 4-biegową skrzynię biegów z reduktorem. Napędzane były obie osie. GAZ-66 w wielu krajach na całym świecie ze względu na swoją niezawodność oraz możliwości terenowe zyskał status legendy. Wyprodukowano łącznie 965 941 sztuk.

GAZ-67W
GAZ-67

GAZ-67 – radziecki samochód terenowy z okresu II wojny światowej i lat powojennych produkowany w Fabryce Samochodów im. W. Mołotowa w Gorkim (GAZ).

GAZ-69W
GAZ-69

GAZ-69 – radziecki samochód terenowy produkowany w latach 1952–1955 w zakładach GAZ w Gorkim, a od 1954 do 1972 roku w zakładach UAZ w Uljanowsku.

GAZ-2332 CityVanW
GAZ-2332 CityVan

GAZ-2332 CityVan – prototyp samochodu dostawczego wykonany przez rosyjskie przedsiębiorstwo GAZ w 2006 roku.

GAZ-24-10 WołgaW
GAZ-24-10 Wołga

GAZ-24-10 Wołga – samochód osobowy klasy średniej wyższej produkcji radzieckich zakładów GAZ, zmodernizowana wersja Wołgi GAZ 24, produkowana w latach 1985-1992.

GAZ TigrW
GAZ Tigr

GAZ-2330/2331 Tigr – rodzina rosyjskich wojskowych i policyjnych wielozadaniowych opancerzonych samochodów terenowych o podwyższonych właściwościach jezdnych. Produkowany jest on w Arzamaskiej Fabryce Maszyn (AMZ).

GAZ-3102 WołgaW
GAZ-3102 Wołga

GAZ-3102 Wołga – samochód osobowy produkcji radzieckich zakładów GAZ, zmodernizowana wersja Wołgi GAZ 24, produkowana w latach 1982-2009.

GAZ-3105 WołgaW
GAZ-3105 Wołga

GAZ-3105 Wołga – luksusowy samochód osobowy produkowany przez rosyjską firmę GAZ w latach 1992-1996, przygotowany jako następca dla GAZ-a 14 Czajki. Mimo mniejszych wymiarów nadwozia zapewniał równie komfortowe warunki podróży. Samochód dostępny był wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan. Napęd zapewniała jednostka V8 o pojemności 3,4 litra i mocy 170 KM. Moment obrotowy przenoszona był na obie osie poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów.

GAZ-3110 WołgaW
GAZ-3110 Wołga

GAZ-3110 Wołga – samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez rosyjską firmę GAZ w latach 1996-2005. Dostępny jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Następca modelu 31029 Wołga. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model 31105 Wołga.

GAZ-3111 WołgaW
GAZ-3111 Wołga

GAZ-3111 Wołga – samochód marki Wołga zaprezentowany przez GAZ na salonie motoryzacyjnym w Moskwie w 1998 roku.

GAZ 3927W
GAZ 3927

GAZ-3927 Wilk – rosyjski samochód opancerzony produkowany przez zakłady GAZ. Po raz pierwszy zaprezentowany został w 2010 roku.

GAZ-3937W
GAZ-3937

GAZ-3937 Wodnik – Rosyjski wielozadaniowy pojazd amfibijny, samochód terenowy produkowany przez Arzamaską Fabrykę Maszyn będący modyfikacją samochódu GAZ-2330. Chroni on załogę przed ostrzałem z broni palnej. Pojazd w zależności od wersji może przewozić do 11 pasażerów i napędzany jest przez silnik wysokoprężny o mocy 175 KM, pozwalający na osiągnięcie prędkości 112 km/h. W wodzie pojazd osiąga prędkość 4-5 km/h.

GAZ-31029 WołgaW
GAZ-31029 Wołga

GAZ-31029 Wołga – samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez rosyjską firmę GAZ w latach 1992-1997. Produkowany jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi (GAZ-31022). Następca modelu GAZ-24-10 Wołga. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model GAZ-3110 Wołga.

GAZ-31105 WołgaW
GAZ-31105 Wołga

GAZ-31105 Wołga – samochód osobowy produkowany przez rosyjskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne GAZ Wołga, wprowadzone na rynek w 2004 roku, w praktyce modernizacja poprzednika - GAZA-3110 Wołgi. W 2006 roku wprowadzono nowy silnik Chryslera 2.4 DOHC o mocy 123 KM. W 2007 roku auto przeszło face lifting.

GAZ-AW
GAZ-A

GAZ-A − samochód osobowy klasy średniej produkowany przez firmę GAZ w latach 1932-1936. Dostępny jako 4-drzwiowy faeton. Do napędu użyto napędzanego benzyną dolnozaworowego silnika R4 o pojemności 3,3 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód wyposażony był w mechaniczne hamulce na obu osiach.

GAZ-AAW
GAZ-AA

GAZ-AA − lekki samochód ciężarowy ładowności 1,5 tony, produkowany przez radziecką firmę GAZ w latach 1932-1950. Potocznie nazywany w ZSRR połutorka. Do napędu użyto silnika R4 o pojemności 3,3 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową skrzynię biegów. Samochód wyposażony był w mechaniczne hamulce na obu osiach.

GAZ-AAAW
GAZ-AAA

GAZ-AAA − lekki samochód ciężarowy produkowany przez firmę GAZ w latach 1934–1943. Do napędu użyto silnika R4 o pojemności 3,3 litra. Samochód wyposażony był w mechaniczne hamulce na obu osiach oraz 4-biegową skrzynię biegów z reduktorem. Napędzane były dwie tylne osie.

BTR-40W
BTR-40

BTR-40 – radziecki kołowy transporter opancerzony o napędzie 4 x 4, opracowany i produkowany w Fabryce Samochodów im. W. Mołotowa (GAZ) w Gorki.

GAZ GazelaW
GAZ Gazela

GAZ Gazela – marka samochodów dostawczych i busów produkowanych przez fabrykę GAZ w Niżnym Nowogrodzie od 20 lipca 1994 do 25 lutego 2010.

GAZ-M1W
GAZ-M1

GAZ-M1 – radziecki samochód osobowy, potocznie znany jako "emka".

GAZ-M20 PobiedaW
GAZ-M20 Pobieda

M-20 Pobieda – samochód osobowy średniej klasy, skonstruowany w ZSRR i produkowany przez zakłady GAZ w latach 1946–1958. Od 1951 roku był także produkowany przez warszawską FSO, jako Warszawa. Był pierwszym samochodem osobowym skonstruowanym w ZSRR bez bezpośredniego wzorca zagranicznego.

GAZ-MMW
GAZ-MM

GAZ-MM − lekki samochód ciężarowy produkowany przez firmę GAZ w latach 1938-1950. Dostępny jako 2-drzwiowy pick-up. Do napędu użyto silnika R4 o pojemności 3,3 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową skrzynię biegów. Samochód wyposażony był w mechaniczne hamulce na obu osiach.

GAZ Wołga SiberW
GAZ Wołga Siber

GAZ Wołga Siber - samochód osobowy klasy średniej produkowany przez rosyjski koncern GAZ pod marką GAZ Wołga w latach 2008 - 2010 na licencji Chryslera Sebringa oraz Dodgea Stratusa. Pojazd po raz pierwszy zaprezentowano podczas MosIAS Auto Show w Moskwie 29 sierpnia 2007 roku.