WHeinkel He 42 – niemiecki wodnosamolot z początku lat 30. XX wieku. Wyprodukowano 32 egzemplarze.
WHeinkel He 45 − dwumiejscowy niemiecki samolot rozpoznawczo-bombowy. Okres jego służby przypadał przede wszystkim na okres wojny domowej w Hiszpanii, choć wykorzystywany był jeszcze w 1942 roku do walk na froncie wschodnim.
WHeinkel He 46 − niemiecki samolot rozpoznawczy krótkiego zasięgu i współpracy z armią lądową opracowany w latach trzydziestych XX wieku.
WHeinkel He 50 – niemiecki samolot bombowy zaprojektowany na zamówienie Japońskiej Cesarskiej Marynarki Wojennej w latach 30. XX wieku. Pozostawał na wyposażeniu przedwojennej Luftwaffe jako bombowiec nurkujący, prawie aż do końca II wojny światowej wykorzystywany jako nękający bombowiec nocny.
WHeinkel He 51 − jednoosobowy dwupłat skonstruowany przez wytwórnię lotniczą Heinkel, używany przez Luftwaffe, początkowo jako myśliwiec oraz jako wodnosamolot, później jako samolot szturmowy i treningowy.
WHeinkel He 59 – niemiecki samolot zaprojektowany w 1930, pełniący funkcję zarówno bombowca torpedowego, jak i rozpoznawczą, mający możliwość lądowania na lądzie przy zastosowaniu standardowego podwozia kołowego i na wodzie przy użyciu pływaków.
WHeinkel He 60 – niemiecki dwupłatowy wodnosamolot rozpoznawczy zaprojektowany przed II wojną światową przez Reinholda Mewesa w biurze konstrukcyjnym Ernsta Heinkela. Używany był od 1933 do 1942. Wyprodukowano 361 egzemplarzy wszystkich wersji.
WHeinkel He 70 Blitz – niemiecki samolot kurierski i rozpoznawczy z okresu II wojny światowej.
WHeinkel He 72 Kadett − niemiecki, dwupłatowy samolot szkolny zaprojektowany w 1933 o konstrukcji metalowej z poszyciem płóciennym.
WHeinkel He 100 – niemiecki myśliwiec zaprojektowany w koncernie Heinkla, tuż przed II wojną światową.
WHeinkel He 111 – podstawowy średni bombowiec niemieckiej Luftwaffe wykorzystywany w początkowej fazie II wojny światowej i prawdopodobnie najbardziej charakterystyczna niemiecka maszyna bombowa wykorzystywana podczas bitwy o Anglię. He 111 został opracowany jeszcze przed wybuchem wojny w wytwórni Heinkel i znajdował się na wyposażeniu Luftwaffe do końca wojny.
WHeinkel He 112 – samolot myśliwski konstrukcji niemieckiej z okresu II wojny światowej, produkowany przez wytwórnię lotniczą Heinkel. Jednosilnikowy dolnopłat wolnonośny o konstrukcji metalowej. Przegrał z Messerschmittem Bf 109 rywalizację o kontrakt na myśliwiec dla Luftwaffe, ogółem wyprodukowano 98 egzemplarzy.
WHeinkel He 113 Super Verfolgungsjäger – nigdy nieistniejący niemiecki samolot myśliwski z okresu II wojny światowej, który został wymyślony w celach propagandowych lub dezinformacyjnych.
WHeinkel He 115 – niemiecki wodnosamolot bombowo-torpedowy i rozpoznawczy z okresu II wojny światowej.
WHeinkel He 116 – niemiecki samolot transportowo-rozpoznawczy w układzie czterosilnikowego dolnopłata o konstrukcji mieszanej. Podwozie klasyczne, chowane w locie.
WHeinkel He 118 – niemiecki bombowiec, zaprojektowany jako konkurent dla Junkersa Ju 87, jednak nie został zamówiony przez Luftwaffe.
WHeinkel He 119 − eksperymentalny dwumiejscowy samolot rozpoznawczy. Łącznie zbudowano osiem samolotów tego typu, jeden z nich ustanowił ówczesny rekord prędkości. Jeszcze przed rozpoczęciem II wojny światowej prowadzono prace mające na celu zmianę jego funkcji na samolot bombowy, ale zostały one zarzucone tuż po rozpoczęciu wojny.
WHeinkel He 162 Volksjäger, znany też jako Salamander – niemiecki myśliwiec odrzutowy, przyjęty na wyposażenie Luftwaffe podczas II wojny światowej. Należy do niego rekord prędkości wśród pierwszej generacji samolotów odrzutowych.
WHeinkel He 170 – niemiecki samolot rozpoznawczy z okresu II wojny światowej, użytkowany przez lotnictwo węgierskie.
WHeinkel He 176 – niemiecki samolot eksperymentalny, pierwszy na świecie samolot napędzany silnikiem rakietowym na paliwo ciekłe. Zbudowano tylko jeden egzemplarz tego samolotu w wytwórni Heinkel w ramach prywatnych prac Ernsta Heinkela.
WHeinkel He 177 Greif – niemiecki ciężki samolot bombowy dalekiego zasięgu z okresu drugiej wojny światowej, produkowany przez wytwórnię Heinkel. Początkowo miał to być następca bombowca He 111. Oblot samolotu nastąpił w 1939 roku. Zgodnie z doktryną Luftwaffe początkowo planowano, że He 177 będzie zdolny do bombardowania z lotu nurkowego, co było rozwiązaniem nietypowym jak na samolot tej wielkości. Jeden egzemplarz w wersji He 177V38 przystosowano do wzięcia na pokład planowanej niemieckiej bomby atomowej, jednak z racji jej nieukończenia nie miał okazji do wykonania swojego zadania.
WHeinkel He 178 – pierwszy na świecie samolot z napędem turboodrzutowym. Pierwszy lot odbył 27 sierpnia 1939 r.
WHeinkel He 219 Uhu – nocny samolot myśliwski, konstrukcji niemieckiej z okresu II wojny światowej.
WHeinkel He 274 − czterosilnikowy ciężki samolot bombowy. Wariant samolotu He 177.
WHeinkel He 277 − ciężki, czterosilnikowy bombowiec niemiecki, będący wersją rozwojową samolotu Heinkel He 177. Wstępne prace nad samolotem podjęto jesienią 1941 r. i kontynuowano potajemnie wbrew zakazowi Göringa.
WHeinkel He 280 – niemiecki prototyp jednomiejscowego samolotu myśliwskiego o napędzie turboodrzutowym, projektowany od 1939 roku przez Heinkel Flugzeugwerke, prototyp zaprezentowano we wrześniu 1940. Jako pierwszy myśliwiec w historii odbył lot z silnikami odrzutowymi, był też pierwszym w historii odrzutowcem dwusilnikowym. Początkowo samolot latał z silnikami Heinkel HeS 8A, które później zastąpiono silnikami Junkers Jumo 004A. Uzbrojenie składało się z trzech działek MG 151 kalibru 20 mm. Samolot nie spotkał się z zainteresowaniem Ministerstwa Lotnictwa Rzeszy i po zbudowaniu 8 prototypów prace nad He 280 przerwano w roku 1944. W owym czasie model był już zdystansowany pod względem technicznym przez inne konkurencyjne projekty niemieckich firm.
WHeinkel He 343 − oznaczenie czterosilnikowego bombowca odrzutowego, którego konstrukcja oparta była na koncepcji Arado Ar 234.
WHeinkel He 114 − niemiecki wodnosamolot rozpoznawczy zaprojektowany w 1935 w zakładach Heinkel Flugzeugwerke. Zastąpił wcześniejszego He 60, sam jednak nie pozostał długo w użyciu, gdyż po opracowaniu Arado Ar 196 ta nowa konstrukcja została podstawowym niemieckim wodnosamolotem rozpoznawczym.
Heinkel Lerche – projekt turbośmigłowego myśliwca przechwytującego z przełomu lat 1944/1945. Maszyna miała być zdolna do pionowego startu i lądowania.
Heinkel He P.1078 – niezrealizowany projekt myśliwca odrzutowego. Projekt powstał w 1944 roku. Maszyna ta miała być konkurentem dla Me 262.