
Jaguar – brytyjski producent samochodów osobowych i sportowych działający od 1922 r. Należy do koncernu motoryzacyjnego Tata Motors oraz współtworzy od 2013 sojusz Jaguar Land Rover.

Jaguar 420 – luksusowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars w latach 1966–1968. Dostępny jako 4-drzwiowy sedan. Do napędu używano silników R6 o pojemności 4,2 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów.

Jaguar C-Type – samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars w latach 1951–1953. Dostępny jako 2-drzwiowy roadster. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 3,4 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model D-Type.

Jaguar D-Type – samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars w latach 1954–1957. Dostępny jako 2-drzwiowy roadster. Następca modelu C-Type. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 3,4 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model E-Type.

Jaguar E-type – model sportowego samochodu marki Jaguar, produkowany w latach 1961-1975. Samochód zajął pierwsze miejsce w rankingu The Daily Telegraph stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów.

Jaguar E-Pace – samochód osobowy typu SUV klasy kompaktowej produkowany pod brytyjską marką Jaguar od 2017 roku.

Jaguar F-Pace – samochód osobowy typu SUV klasy średniej produkowany pod brytyjską marką Jaguar od 2016 roku.

Jaguar F-Type – samochód sportowy klasy średniej produkowany pod brytyjską marką Jaguar od 2013 roku.

Jaguar I-Pace – samochód elektryczny typu crossover klasy średniej produkowany pod brytyjską marką Jaguar od 2018 roku.

Jaguar Mark I – luksusowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars w latach 1955 do 1959. Dostępny jako 4-drzwiowy sedan. Następca modelu 1½ Litre saloon. Do napędu używano silników R6 o pojemności 2,5 lub 3,4 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną bądź 3-biegową automatyczną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model Mark II. Powstało 37397 egzemplarzy.

Jaguar Mk II lub Jaguar Mk 2 – model luksusowego, sportowego samochodu osobowego, produkowanego przez firmę Jaguar w latach 1959 – 1968. W 1959 roku pokazał się model Mark II Jaguara, będący jednak nie nową konstrukcją, lecz modyfikacją modelu Mk I, produkowanego w latach 1955 – 1959. W stosunku do Mk I zmieniono przede wszystkim boczną linię okien. Poza tym zmianie uległy szczegóły stylistyczne, takie jak np. kierunkowskazy. Początkowo do napędu posłużyły silniki R6 serii XK 2.4 i 3.4 o pojemnościach 2483 cm³ i 3442 cm³. W 1962 roku ofertę uzupełniono o model 3.8 z silnikiem o pojemności 3781 cm³ i mocy 220 KM. Wersję z tym motorem, mimo najwyższej ceny i najkrótszego okresu produkcji, sprzedano w największej liczbie egzemplarzy.

Jaguar Mark IV – luksusowy samochód produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1935–1949. Następca samochodu SS Cars Ltd SS1. Do napędu używano silników R4 oraz R6. Moc przenoszona była na koła tylne poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model Mark V.
Jaguar Mark V – luksusowy samochód produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1948–1951. Następca modelu Mark IV. W samochodzie montowano dwa silniki rzędowe o sześciu cylindrach, 3,5 l oraz 2,7 l. Moc przenoszona była na koła tylne poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów.

Jaguar Mark VII – luksusowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars w latach 1951-1956. Dostępny jako 4-drzwiowy sedan. Następca modelu Mark V. Do napędu użyto silnika silnika R6 o pojemności 3,4 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną lub 3-biegową automatyczną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model Mark VIII. Przez cały okres produkcji powstało 30969 sztuk modelu.

Jaguar Mark VIII – luksusowy samochód produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1956-1958. Następca modelu Mark VII. Do napędu samochodu użyto sześciocylindrowego silnika rzędowego o pojemności 3,4 litra. Moc przenoszona była na koła tylne poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów.

Jaguar Mark IX – luksusowy samochód produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1959-1961. Następca modelu Mark VIII. Samochód był napędzany przez sześciocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 3,8 litra. Moc przenoszona była na koła tylne poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Wyprodukowano 10009 egzemplarzy. Następcą został Jaguar Mark X.

Jaguar Mark X – luksusowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars w latach 1961–1970. Dostępny jako 4-drzwiowy sedan. Następca modelu Mark IX. Do napędu używano silników R6. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. W październiku 1966 roku nazwę modelu zmieniono na 420G. Samochód został zastąpiony przez model XJ6.

Jaguar S-Type – samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez brytyjską markę Jaguar w latach 1999 – 2007.

Jaguar S-Type – luksusowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars w latach 1963–1968. Dostępny jako 4-drzwiowy sedan. Do napędu używano silników R6. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów.

Jaguar X-Type – samochód osobowy klasy średniej produkowany pod brytyjską marką Jaguar w latach 2001 – 2009.

Jaguar XE – samochód osobowy klasy średniej produkowany pod brytyjską marką Jaguar od 2015 roku.

Jaguar XJ220 – supersamochód skonstruowany i produkowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars Ltd. w latach 1992-1994. Zakłady produkcyjne są rozmieszczone w Coventry, Birmingham i Halewood, w Wielkiej Brytanii. XJ 220 miał 3,5-litrowy, dwudziestoczterozaworowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem zaprojektowany przez firmę TWR. Wyprodukowano zaledwie 281 z planowej produkcji 350 egzemplarzy tego modelu. Samochód ten pierwotnie planowano wyposażyć w 12-cylindrowy silnik, lecz ostatecznie do tego nie doszło. Już wówczas stworzono nazwę XJ 220, która miała wskazywać prędkość maksymalną, oznaczoną w milach.

Po przejęciu kontroli nad firmą przez Forda, nowy właściciel zdecydował się na upodobnienie modelu XJ40 do legendarnej serii III. Projektant Geoff Lawson przestylizował przednią i tylną część nadwozia, przywracając przednim reflektorom i tylnym lampom kształt kojarzony od dawna z Jaguarem. Model X300 przedstawiono w wersjach XJ6 typ AJ16 i XJ12 z ekskluzywnym sześciolitrowym silnikiem V12, który znany był z poprzedniego modelu XJ40. XJ12 z 12-cylindrowymi silnikami przedstawiono w 1994 jako model na rok produkcyjny 1995. Do produkcji wszedł także model Sport z zaadoptowanym zawieszeniem z modelu XJR w wersji 3,2l jak i 4,0l. Do modeli podstawowych dołączyła po raz pierwszy także wersja XJR z pierwszym doładowanym silnikiem sprężarką mechaniczną firmy Eaton. Nowe Jaguary XJ odznaczały się wyśmienitym komfortem jazdy dzięki specjalnie opracowanym oponom tłumiącym drgania firmy Pirelli, wyposażono go także w podwójne szyby jak w samochodach BMW E32 i Mercedesie W140 co umożliwiło znakomite wytłumienie hałasu z zewnątrz. Poprawiono także charakterystykę zawieszenia i układ jezdny reagujący na prędkość i styl jazdy. Zaprezentowano też wersję LWB z rozstawem osi większym o 125 mm.
Jaguar XJ13 – sportowy samochód osobowy wyprodukowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars w jednym egzemplarzu w roku 1966. Dostępny jako 2-drzwiowy roadster. Do napędu użyto silnika V12 o pojemności pięciu litrów. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów.

Jaguar XJR-15 – supersamochód skonstruowany i wyprodukowany przez firmę Jaguar Cars Ltd. we współpracy z TWR. XJR-15 wyposażony był w sześciolitrowy silnik V12 24v zaprojektowany przez firmę TWR. Wyprodukowano zaledwie 50 egzemplarzy tego modelu. Jego nadwozie zaprojektował Peter Stevens, stylista McLarena F1. Produkcja trwała od 1990 roku do 1992 jego następcą był model Jaguar XJ 220

Jaguar XJS – samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Jaguar w latach 1975 – 1996.

Jaguar XK120 – sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars w latach 1948–1954. Dostępny jako 2-drzwiowe coupé lub 2-drzwiowy roadster. Następca modelu SS100. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 3,4 litra. Moc przenoszona była na oś tylną. Samochód został zastąpiony przez model XK140. Wyprodukowano 12.055 egzemplarzy.
Jaguar XK140 – sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars w latach 1954–1957. Dostępny jako 2-drzwiowe coupé lub 2-drzwiowy roadster. Następca modelu XK120. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 3,4 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model XK150.

Jaguar XK150 – sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars w latach 1957–1961. Dostępny jako 2-drzwiowe coupé lub 2-drzwiowy roadster. Następca modelu XK140. Do napędu używano silników R6 o pojemności 3,4 i 3,8 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model E-type. Wyprodukowano łącznie 9395 sztuk tego modelu.

Jaguar XKSS – samochód osobowy wyprodukowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars w roku 1957 w 16 egzemplarzach. Dostępny jako 2-drzwiowy roadster. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 3,4 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów.