
Dassault Balzac V – francuski doświadczalny samolot pionowego startu i pionowego lądowania zbudowany na bazie maszyny Dassault Mirage III. Konstrukcja posłużyła do przetestowania rozwiązań konstrukcyjnych jakie miały zostać użyte w seryjnym samolocie Dassault Mirage III V.

Dassault Étendard – rodzina francuskich myśliwskich samolotów pokładowych zaprojektowanych przez firmę Dassault Aviation w połowie lat 50. XX wieku.

Dassault Falcon - rodzina francuskich samolotów dyspozycyjnych produkowanych przez Dassault Aviation.

Dassault Falcon 5X – francuski samolot dyspozycyjny, określany również angielskojęzycznym terminem business jet wytwórni Dassault Aviation będący największą maszyną dyspozycyjną francuskiej wytwórni. Po wybudowaniu prototypu, wytwórnia z powodu nierozwiązanych problemów z jednostkami napędowymi zakończyła cały projekt.

Dassault Falcon 6X – projektowany, francuski samolot dyspozycyjny wytwórni Dassault Aviation, określany również anglojęzycznym terminem business jet.

Dassault Falcon 7X – samolot biznesowy dalekiego zasięgu, produkowany przez Dassault Aviation. Po raz pierwszy został zaprezentowany podczas Paris Air Show 2005. Pierwszy seryjny odrzutowiec dyspozycyjny wyposażony w system fly-by-wire i winglety.

Dassault Falcon 8X – francuski samolot dyspozycyjny dalekiego zasięgu, określany również angielskojęzycznym terminem business jet, wytwórni Dassault Aviation.

Dassault Falcon 10 – lekki, dwusilnikowy samolot biznesowy produkowany przez Dassault Aviation. Prototyp z silnikami General Electric CJ610 oblatano go w 1970 roku, do służby trafił w 1973 roku. Samolot powstał na bazie Dassault Mystère/Falcon 20. Francuska marynarka wykorzystywała samoloty w wersji Falcon 10MER, służące głównie do celów szkoleniowych i transportowych. Falcon 100 to wersja rozwojowa z zewnętrznymi drzwiami do luku bagażowego i unowocześnioną kabiną, był to pierwszy samolot biznesowy certyfikowany z tablicą elektronicznych przyrządów pokładowych, wyposażonych w kolorowe wyświetlacze.

Dassault Falcon 20 – dwusilnikowy samolot biznesowy produkowany przez Dassault Aviation, pierwszy samolot z rodziny Dassault Falcon i jeden z pierwszych na świecie odrzutowców dyspozycyjnych. Na jego bazie stworzono także mniejszą wersje Dassault Falcon 10 oraz trzysilnikowy Dassault Falcon 50. Pierwszym użytkownikiem samolotu były linie Pan Am, które kupiły 40 samolotów. Pierwotnie samolot nazywał się Dassault-Breguet Mystère 20, jednak na potrzeby rynku amerykańskiego zmieniono jego nazwę na anglojęzyczną Fan Jet Falcon, by ostatecznie wszystkie samoloty przemianować na Falcon 20. Zmodernizowana wersja samolotu o nazwie Falcon 200 była produkowana do 1988 roku. Straż Wybrzeża Stanów Zjednoczonych zakupiła 41 samolotów pod nazwą HU-25 Guardian.

Dassault Falcon 50 – trzysilnikowy samolot biznesowy produkowany przez Dassault Aviation, wersja rozwojowa Dassault Falcon 20, zbudowany w modnym w latach 60. układzie S-kanałowym z trzecim silnikiem umieszczonym przy nasadzie statecznika pionowego. Taki sam układ jest kontynuowany w budowanych obecnie Dassault Falcon 900 i Dassault Falcon 7X. W 1997 oblatano zmodernizowaną wersje Falcon 50EX wyposażoną w szklany kokpit typu Collins Pro Line 4 i nowe silniki AlliedSignal TFE 731-40. Nowa wersja oferowała większy zasięg przy 7% redukcji zużycia paliwa, a także mniejsze koszty eksploatacji, produkcje wersji EX zakończono w 2008 roku. 6 kwietnia 1994 roku Falcon 50 Republiki Rwandy wiozący rwandyjskiego prezydenta Juvénal Habyarimana oraz Cyprien Ntaryamira, prezydenta Burundi, został zestrzelony podczas podejścia do lądowania na lotnisku w Kigali, samolot został dwukrotnie trafiony pociskami typu ziemia-powietrze, katastrofy nikt nie przeżył.

Dassault Falcon 900 – trzysilnikowy samolot biznesowy produkowany przez Dassault Aviation, wersja rozwojowa Dassault Falcon 50, obecnie razem z Dassault Falcon 7X jedyny produkowany samolot w układzie S-kanałowym z trzecim silnikiem umieszczonym przy nasadzie statecznika pionowego. Samolot otrzymał certyfikat zdatności do lotu 14 marca 1986. Produkowana jest także pomniejszona, dwusilnikowa wersja, Dassault Falcon 2000.

Dassault Falcon 2000 – dwusilnikowy samolot biznesowy produkowany przez Dassault Aviation, nieznacznie pomniejszona wersja trójsilnikowego Dassault Falcon 900. Ten model budowany jest w kooperacji z włoską Alenia Aermacchi.

Future Combat Air System – projekt nowego systemu bojowego, w skład którego obok samolotu szóstej generacji Next Generation Fighter, mają wchodzić również współpracujące z nim bezzałogowe aparaty latające. Konstrukcja ma być efektem trójstronnej współpracy Francji, Niemiec i Hiszpanii.

Dassault Mercure - francuski samolot pasażerski, wyprodukowany przez Dassault Aviation. Wyprodukowano 12 egzemplarzy samolotu.
Dassault Mirage III – ponaddźwiękowy samolot myśliwski produkcji francuskiej zbudowany w układzie skrzydła delta, bez usterzenia poziomego. Wersję szturmową opartą na Mirage’u III nazwano Mirage 5.

Dassault Mirage IV – francuski odrzutowy ponaddźwiękowy bombowiec i samolot rozpoznawczy firmy Dassault Aviation z okresu zimnej wojny. Oblatany w 1961 roku, służył od 1964 roku we francuskim lotnictwie jako bombowiec strategiczny, przystosowany do wykonywania uderzeń nuklearnych, a następnie także jako samolot rozpoznawczy.

Dassault Mirage 5 – francuski samolot wojskowy, powstały jako wersja szturmowa myśliwca Dassault Mirage IIIE.

Dassault Mirage 2000 – współczesny francuski samolot myśliwski i myśliwsko-szturmowy.

Dassault Mirage 4000 – prototypowy myśliwiec francuski opracowany przez Dassault Aviation jako powiększona dwusilnikowa wersja samolotu Mirage 2000.

Mirage F1 – francuski jednomiejscowy myśliwiec przewagi powietrznej i samolot szturmowy zbudowany przez wytwórnię Dassault Aviation. Wyprodukowano ponad 720 maszyn tego typu.

Dassault Mirage G – prototyp francuskiego, jednosilnikowego samolotu wielozadaniowego o zmiennej geometrii skrzydeł, opracowany przez firmę Dassault Aviation. Miał być stosowany jako samolot myśliwski lub uderzeniowy, przystosowany do przenoszenia broni jądrowej. Jego początki sięgają 1964 roku, kiedy francuskie Ministerstwo Obrony wyraziło zainteresowanie opracowaniem maszyny o zmiennej geometrii skrzydeł, przystosowanej do krótkiego startu i lądowania z opcją użytkowania na lotniskowcu. Pierwszy z prototypowych egzemplarzy miał się wzbić w powietrze w 1967 roku. Program rozwoju tej maszyny wstrzymano w 1968 roku, a opracowanie jej kolejnych wersji ostatecznie porzucono z powodu rosnących kosztów w 1973 roku, nie powstały żadne ezgemplarze seryjne.

Dassault MD 452 Mystère – francuski myśliwsko-bombowy samolot odrzutowy zbudowany przez firmę Dassault Aviation w latach 50. jako następca samolotu Dassault MD 450 Ouragan.

Dassault MD 454 Mystère IV – francuski myśliwsko-bombowy samolot odrzutowy zbudowany przez firmę Dassault Aviation w latach 50. jako następca samolotu Dassault MD 452 Mystère II.

Dassault nEUROn – doświadczalny, europejski bezzałogowy bojowy aparat latający zbudowany w technologii stealth. Wiodącą wytwórnią samolotu jest francuski Dassault Aviation. Maszyna nie jest docelowym aparatem, a jedynie demonstratorem technologii mających zostać użytych w budowie seryjnych samolotów.

Dassault MD 450 Ouragan – pierwszy francuski myśliwsko-bombowy samolot odrzutowy zbudowany przez firmę Dassault Aviation pod koniec lat 40.
Dassault Rafale – dwusilnikowy wielozadaniowy samolot myśliwski ze skrzydłami typu delta, w układzie tzw. kaczki, produkowany od lat 90. XX wieku przez francuską firmę Dassault Aviation. Rafale jest przez producenta określany jako omni rôle, czyli nadający się do wszystkich zadań, nie tak jak myśliwce wielozadaniowe, które mają rolę pierwszoplanową (myśliwca) i drugoplanową. Dassault używa określenia omni rôle do zaakcentowania zdolności samolotu do przestawienia się z jednej roli na inną podczas wykonywania zadania. Pierwszym samolotem o takich własnościach był amerykański F/A-18 Hornet.

Dassault Super Étendard – francuski pokładowy samolot myśliwsko-szturmowy zaprojektowany przez Dassault Aviation jako wersja rozwojowa myśliwca Dassault Étendard IVM.

Dassault Super Mystère – francuski odrzutowy myśliwiec przechwytujący i samolot myśliwsko-bombowy opracowany przez wytwórnię Dassault w latach 50. XX wieku.