
4MATIC – napęd na wszystkie koła w pojazdach osobowych marki Mercedes-Benz. Budowa napędu zależna jest od generacji, jednak w głównej mierze polega na "doklejeniu" dyferencjału centralnego do istniejących skrzyń automatycznych i połączeniu go osobnym wałem do dyferencjału przedniego i tylnego. Początkowo wymusiło to znaczną modyfikację zawieszenia oraz silnika co było też spowodowane dyferencjałem przednim niezintegrowanym ze skrzynią oraz daleko wysuniętej przedniej osi. Nazwa pochodzi od 4(-wheel-drive) i (auto)matic.

Przeciwblokujący układ hamulcowy – układ, który wyczuwa poślizg kół i automatycznie moduluje ciśnienie, wytwarzając siły hamowania przy kołach, które ograniczają stopień poślizgu.

Adaptive Forward Lighting (AFL) także jako Adaptive Front Lighting System (AFS)– zaawansowany system oświetlenia przedniego.
Audi Space Frame – rama przestrzenna stosowana w samochodach marki Audi. Jest to aluminiowa konstrukcja szkieletu karoserii, która przy lekkości zapewnia sztywność nadwozia. Stosowana w modelach A2, TT, A6, A7, A8 i R8.

BMW xDrive – układ, który napędza wszystkie cztery koła opcjonalnie w samochodach BMW serii 3 od typoszeregu E90 i serii 5, seryjnie zaś w X3, X5 oraz X6.
Common rail – odmiana elektronicznie sterowanego systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach wysokoprężnych.

Direct Shift Gearbox, w skrócie DSG – dwusprzęgłowa skrzynia biegów, która została opracowana przez Volkswagena i zastosowana po raz pierwszy w Golfie R32 jesienią 2003 roku.

Electronic Fuel Injection (EFI) – elektroniczny wtrysk paliwa w silnikach benzynowych. Pierwszy komercyjny wtrysk elektroniczny systemu (EFI) był Electrojector, opracowany przez Bendix Corporation i był oferowany przez American Motors Corporation (AMC) w roku 1957.

Fuel Stratified Injection (FSI) – opracowany przez koncern Volkswagen AG system zasilania benzyną, stosowany w silnikach o zapłonie iskrowym. Wykorzystuje technikę bezpośredniego wtrysku paliwa do komory spalania i pozwala na uzyskanie zmniejszonego względem silnika zasilanego metodą pośrednią jednostkowego zużycia paliwa.
JTS – rodzina benzynowych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa z wykorzystaniem ubogiej mieszanki w częściowym zakresie obrotów.

MFA (Multifunktionsanzeige) jest to komputer pokładowy stosowany w samochodach grupy VAG.

MIEV – testowany przez Mitsubishi układ napędu bazujący na litowo-jonowych bateriach i czterech silnikach elektrycznych zamontowanych w kołach.
Navigation Plus – oznaczenie nadawane przez Audi na wysokiej klasy urządzenia car-audio z nawigacją GPS wyposażone w kolorowy ekran LCD.
OBD – zdolność samodiagnostyki pojazdów.

Opel DID – wyświetlacz danych stosowany w samochodach marki Adam Opel AG w modelach Astra I, Corsa I.
Quattro jest marką producenta samochodów Audi i określeniem samochodów z napędem na cztery koła tego samego producenta.

Radio Navigation System, w skrócie RNS jest interfejsem użytkownika instalowanym w samochodach marki Audi jako alternatywa dla systemu Audi Concert oraz w samochodach marki Volkswagen. Choć podobny do Multi Media Interface, to stanowi całkiem odrębny system o węższej funkcjonalności.
Tiptronic – rodzaj zautomatyzowanej (półautomatycznej) skrzyni biegów. Kierowca oprócz możliwości jazdy w trybie automatycznym "D", ma do dyspozycji tryb manualny. W trybie manualnym zmiana biegów następuje sekwencyjnie, czyli kolejno bez możliwości omijania poszczególnych biegów. Skrzynie tiptronic montowane są w samochodach wielu firm, m.in. Audi, VW, Porsche czy Škoda.

Torsen - samoblokujący się mechanizm różnicowy, szczególna odmiana szpery montowana w samochodach dla optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy oś przednią i tylną lub między koła jednej osi. Nazwa TORSEN pochodzi od angielskich słów TORque - moment i SENsing - wyczucie.
Toyota New Global Architecture (TNGA) to nazwa nowej koncepcji projektowania i produkcji samochodów Toyoty, a także nowego sposobu budowania i organizowania fabryk i linii produkcyjnych, realizowanej od 2015 roku. Istotą TNGA jest modułowość i wymienność elementów, zastosowana w budowie poszczególnych części, w łączeniu komponentów w podzespoły oraz w konstrukcji linii produkcyjnych w fabrykach. W architekturze TNGA powstały do tej pory platformy podłogowe, silniki, napędy hybrydowe oraz przekładnie.

VTEC – system kontrolujący czas otwarcia i wznios zaworów w zależności od obrotów silnika, stopnia otwarcia przepustnicy, oraz obciążenia silnika. Wałki rozrządu posiadają po 3 krzywki, które sterują dwoma zaworami: 2 krzywki o jednakowym wzniosie pracują dla niskich prędkości obrotowych oraz na małym obciążeniu, natomiast krzywka o większym wzniosie i bardziej ostrej charakterystyce steruje dwa zawory jednocześnie poprzez spięcie dźwigni zaworowych w jedną całość dzięki dostarczeniu ciśnienia oleju do ich mechanizmu. Po przekroczeniu danego zakresu obrotów i przy spełnionych podstawowych warunkach system przełącza sterowanie zaworami na krzywki wałków rozrządu o dłuższym czasie otwarcia i większym wzniosie. System VTEC stosowany jest do poprawienia elastyczności silnika w dużym zakresie prędkości obrotowych oraz zwiększenia mocy silnika.
VVL,(ang. Nissan Ecology Oriented Variable Valve Lift and Timing) - system sterowania rozrządem poprzez przełączanie krzywek znajdujących się na wałku rozrządu opracowany przez Nissana. Umożliwia zmianę czasu otwarcia oraz wzniosu zaworów. Jest to system zbliżony do systemu VTEC, ale lewa i prawa krzywka posiadają ten sam profil. Przy niskich obrotach obydwa zawory są niezależnie napędzane przez krzywki o krótkim czasie otwarcia i niskim wzniosie. Przy wysokich obrotach wszystkie 3 dźwignie zostają spięte razem i napędzane przez krzywkę zapewniającą długi czas otwarcia i wysoki wznios. To rozwiązanie stosowane jest w układzie rozrządu typu DOHC zarówno na wałku ssącym, jak i wylotowym. Jest to system 3-stopniowy:1 Faza - zarówno zawory dolotowe jak i wylotowe pracują przy ustawieniach typowych dla niskich obrotów. Zawory otwierają się w niewielkim stopniu, co sprzyja lepszemu napełnianiu cylindra. Mieszanka spalana jest dokładniej i efektywniej, dzięki czemu moc silnika oraz przebieg krzywej momentu obrotowego są bardzo korzystne, a przy tym zużycie paliwa jest na niskim poziomie. Kultura pracy jednostki napędowej jest przy tym bardzo wysoka. 2 Faza - zawory dolotowe pracują już na ustawieniach dla szybkich obrotów, natomiast zawory wylotowe na ustawieniach dla niskich obrotów 3 Faza - zarówno zawory dolotowe jak i wylotowe pracują na ustawieniach dla wysokich obrotów. Zawory mają wówczas znacznie większy skok, a ich czas otwarcia jest dłuższy. Cylindry są jeszcze lepiej napełniane mieszanką paliwowo-powietrzną, co wpływa na maksymalne osiągi mocy i momentu obrotowego.

– współczynnik czołowego oporu aerodynamicznego. Współczynnik oporu powietrza uzależniony jest od kształtu danego obiektu oraz gładkości jego powierzchni.