
Buyō Maru – japoński statek pasażersko-towarowy o pojemności brutto 5450 BRT, zbudowany w 1919 roku w stoczni Asano w Tsurumi. Został przyjęty do eksploatacji w towarzystwie Kokusai Kisen w 1919 roku, po czym w 1932 roku sprzedany towarzystwu Tamai Shōsen w Kobe. Tuż przed japońskim atakiem na Pearl Harbor, 16 listopada 1941 roku został zarekwirowany przez japońską armię imperialną i zmodyfikowany do pełnienia roli transportowca wojska, którą pełnił do początku 1943 roku. W trakcie przewożenia do Nowej Gwinei 1126 żołnierzy japońskich i jeńców wojennych, 26 stycznia 1943 roku został zatopiony przez amerykański okręt podwodny USS „Wahoo” (SS-238), który otworzył następnie ogień do łodzi z rozbitkami.

AHS Centaur – australijski statek szpitalny, który został zatopiony 14 maja 1943 roku u brzegów Queenslandu w Australii. 268 osób spośród 332 obecnych na pokładzie zginęło.

HMS Crusader – brytyjski niszczyciel typu C. Zbudowany dla Royal Navy na początku lat 30. XX wieku, służył w Home Fleet i Mediterranean Fleet. W 1936 roku pełnił służbę na hiszpańskich wodach w ramach patroli neutralności wprowadzonych przez Wielką Brytanię i Francję w czasie wojny domowej w Hiszpanii. „Crusader” został sprzedany kanadyjskiej marynarce wojennej w 1938 roku i przemianowany na HMCS Ottawa. Początkowo był przydzielony do służby na pacyficznym wybrzeżu Kanady, lecz trzy miesiące po wybuchu II wojny światowej przeszedł na Atlantyk. Pełnił służbę eskortową w konwojach atlantyckich. W listopadzie 1941 roku wraz z brytyjskim niszczycielem zatopił włoski okręt podwodny na północnym Atlantyku. 14 września 1942 roku został zatopiony przez niemiecki okręt podwodny U-91.

Doxa – grecki niszczyciel służący w Greckiej Marynarce Wojennej w latach 1907-1917. Nazwa doxa oznacza z greckiego chwałę.

Elli – grecki mały krążownik lekki z okresu I i II wojny światowej, nazwany na cześć bitwy morskiej koło przylądka Elli w czasie I wojny bałkańskiej, podczas której grecka flota odniosła zwycięstwo nad flotą turecką. Został zatopiony w 1940 przez włoski okręt podwodny. W anglojęzycznych publikacjach nazwa bywa zapisywana także jako Helle.

ARA General Belgrano – argentyński krążownik, ex-amerykański USS Phoenix (CL-46), zatopiony 2 maja 1982 roku podczas wojny o Falklandy.

SS Steuben – niemiecki statek pasażerski, a w czasie II wojny światowej transportowiec wojska, zatopiony przez okręt podwodny.

Giuseppe Garibaldi - włoski krążownik pancerny typu Garibaldi z początku XX wieku i okresu I wojny światowej. Zatopiony 18 lipca 1915 na Adriatyku przez austro-węgierski okręt podwodny U-4.

Hr. Ms. Isaac Sweers – holenderski niszczyciel z okresu II wojny światowej, typu Gerard Callenburgh. Ukończony w Wielkiej Brytanii, służył w marynarce holenderskiej od 1941. Został zatopiony 13 listopada 1942 na Morzu Śródziemnym przez okręt podwodny U-431.

SMS Kurfürst Friedrich Wilhelm – niemiecki pancernik należący do typu Brandenburg, służący w Kaiserliche Marine od 1894 roku. W 1910 roku sprzedany do imperium osmańskiego jako Barbaros Hayreddin, został zatopiony w 1915 roku.

RMS Lusitania – parowiec transatlantycki, zbudowany w stoczni Wallsend w Newcastle na zamówienie Cunard Line, zwodowany 7 czerwca 1906. Wraz z bliźniaczą „Mauretanią” był to w swoim czasie największy i najszybszy statek na szlaku atlantyckim i do wprowadzenia do eksploatacji „Olympica” i „Titanica” najbardziej luksusowy statek świata. Obie jednostki zostały zaprojektowane przy współpracy specjalistów z Admiralicji i cechowały się unikatowym napędem parowym oraz specjalnie zaprojektowaną konstrukcją kadłuba. Choć „Mauretania” była szybsza od „Lusitanii”, większym uznaniem pasażerów cieszyła się ta ostatnia, przede wszystkim ze względu na lepsze i bogatsze wyposażenie. Ich siostrzanym statkiem była trzecia z tej serii „Aquitania”.

MV „Montevideo Maru” – japoński motorowiec pasażerski, należący do linii żeglugowej Ōsaka Shōsen Kaisha, oddany do służby w 1926 roku.

Nembo – włoski niszczyciel z przełomu XIX i XX wieku, uczestnik I wojny światowej, jednostka prototypowa swojego typu. Okręt został zwodowany 18 maja 1901 roku w stoczni Pattison w Neapolu, a do służby w Regia Marina wszedł w czerwcu 1902 roku. Jednostka została zatopiona 17 października 1916 roku na Adriatyku, storpedowana przez austro-węgierski okręt podwodny SM U-16, który także zatonął.

ORP Orkan – jeden z szesnastu niszczycieli brytyjskiego typu M z okresu II wojny światowej, zwodowany 2 marca 1942 roku w stoczni Fairfield Shipbuilding and Engineering Company Ltd. w Glasgow jako HMS „Myrmidon”. Przekazany Polskiej Marynarce Wojennej w grudniu 1942 roku. Nosił numer burtowy G-90. Okręt uczestniczył w bitwie o Atlantyk w eskorcie zespołów floty Royal Navy oraz w operacjach konwojowych na trasach do ZSRR, na Atlantyku środkowym i północnym. W lipcu 1943 roku przewiózł z Gibraltaru na Wyspy Brytyjskie trumnę z ciałem premiera Rządu RP, gen. Sikorskiego, który zginął w katastrofie lotniczej. 8 października 1943 roku płynący w eskorcie konwoju SC-143 ORP „Orkan”, został zatopiony torpedą akustyczną G7es przez niemiecki okręt podwodny U-378. Na okręcie zginęło 178 Polaków i około 20 Brytyjczyków – była to największa pod względem liczby ofiar strata Marynarki Wojennej w trakcie drugiej wojny światowej.

SS Paderewski – polski statek zwodowany w 1920 roku w Mobile w Alabamie (USA) jako włoski parowiec „Trieste”. Po zwodowaniu kadłub nie został jednak ukończony i pozostawał na rzece Mobile River. W marcu 1941 roku kadłub został sprzedany polskiemu rządowi i wyposażony w siłownię w Kanadzie, po czym wprowadzony do służby 20 września 1941 roku jako „Paderewski”, pod dowództwem kpt. Jerzego Mieszkowskiego. Podczas swojego dziewiczego rejsu wpadł na rafę koralową w pobliżu Hawany. Po naprawie w Bethlehem Steel w Hoboken w New Jersey, podjął służbę w transportach alianckich przez Atlantyk. 11 lipca 1942 roku podjął 35 rozbitków z zatopionego 8 czerwca przez U-135 statku „Pleasantville”. 30 grudnia 1942 roku nieeskortowany statek został zatopiony 20 mil na wschód od Trynidadu przez niemiecki okręt podwodny U-214, przeprowadzający na Karaibach swój czwarty patrol.

Pałłada – rosyjski krążownik pancerny z okresu I wojny światowej, typu Bajan. Był drugim rosyjskim krążownikiem noszącym tę nazwę, po krążowniku pancernopokładowym „Pałłada” z okresu wojny rosyjsko-japońskiej. Wchodził w skład Floty Bałtyckiej, został zatopiony na początku wojny 11 października 1914 roku przez niemiecki okręt podwodny U-26.

s/s Rio de Janeiro – frachtowiec niemiecki, własność kompanii Hamburg Süd z portem macierzystym Szczecin. Statek był zbudowany i zwodowany 3 kwietnia 1914 roku jako Santa Ines a w 1921 roku przemianowany na Rio de Janeiro.

SS Athenia – angielski parowiec przeznaczony do ruchu pasażerskiego i przewożenia towarów handlowych.

Tatsuta Maru – japoński statek pasażersko-towarowy, należący do Nippon Yūsen (NYK). Został zbudowany w latach 1927–1929 przez Mitsubishi Shipbuilding & Engineering Co. w Nagasaki, w Japonii. Nazwa statku pochodzi od Tatsuta Jinja (龍田神社), ważnego chramu shintō w prefekturze Nara.

HMCS Valleyfield (K329) – kanadyjska fregata z okresu II wojny światowej, jedna ze 135 zbudowanych jednostek typu River. Okręt został zwodowany 17 lipca 1943 roku w stoczni Morton Engineering and Dry Dock Company w Québec, a do służby w Royal Canadian Navy wszedł 7 grudnia 1943 roku z numerem burtowym K329. Podczas działań wojennych HMCS „Valleyfield” uczestniczył w eskorcie czterech konwojów. Jednostka została zatopiona 7 maja 1944 roku, storpedowana przez niemieckiego U-Boota U-548 nieopodal St. John’s.

RMS „Viceroy of India” – brytyjski oceaniczny statek pasażerski zbudowany w 1929 roku dla armatora Peninsular and Oriental Steam Navigation Company (P&O). Podczas II wojny światowej zarekwirowany do transportu wojska i zatopiony w 1942 roku przez niemiecki okręt podwodny U-407. Nazwa jednostki pochodzi od kolonialnego urzędu wicekróla Indii.

MS Wilhelm Gustloff – przed II wojną światową niemiecki statek pasażerski, flagowy statek wycieczkowy floty organizacji nazistowskiej Kraft durch Freude (KdF). Nosił imię zamordowanego w 1936 członka NSDAP, Wilhelma Gustloffa. Podczas wojny włączony w skład Kriegsmarine, kolejno przekształcony w okręt szpitalny i pływające koszary dla personelu dywizjonu szkolnego U-Bootwaffe. W styczniu 1945 roku został zatopiony przez radziecki okręt podwodny.