British Rail Class 121W
British Rail Class 121

British Rail Class 121 - spalinowy wagon silnikowy budowany w latach 60. XX wieku przez firmę Pressed Steel Company, niekiedy nazywany "Bubble Car". Do dzisiaj w eksploatacji na normalnych liniach pasażerskich pozostają dwa egzemplarze - po jednym posiadają przewoźnicy Arriva Trains Wales i Chiltern Railways. Kilka sztuk jest używanych przez operatora brytyjskiej sieci kolejowej - Network Rail - w barwach którego wypełniają różne zadania, m.in. służą jako składy nauki jazdy oraz jednostki ratownicze. Część egzemplarzy jest z kolei wykorzystywana na rozmaitych liniach turystycznych.

British Rail Class 142W
British Rail Class 142

British Rail Class 142 "Pacer" - typ spalinowych zespołów trakcyjnych budowanych w latach 1985-1987 przez zakłady BREL w Derby we współpracy z firmą Leyland. Wyprodukowano 96 zestawów, z czego 94 do dziś pozostaje w eksploatacji. Ich właścicielem jest firma leasingowa Angel Trains, która dzierżawi jest obecnie trzem przewoźnikom: Arriva Trains Wales, First Great Western i Northern Rail.

British Rail Class 143W
British Rail Class 143

British Rail Class 143 "Pacer" - typ spalinowych zespołów trakcyjnych budowanych w latach 1986-1987 przez szkockie firmy Andrew Barclay Sons & Co. oraz Walter Alexander Coachbuilders. Łącznie wyprodukowano 25 zestawów, które obecnie są używane przez przewoźników Arriva Trains Wales oraz First Great Western.

British Rail Class 144W
British Rail Class 144

British Rail Class 144 "Pacer" - typ spalinowych zespołów trakcyjnych budowanych w latach 1986-1987. Należy do rodziny pociągów "Pacer", będącej owocem współpracy BREL z firmami wyspecjalizowanymi w produkcji autobusów, w tym przypadku Walter Alexander Coachbuilders. Łącznie dostarczono 23 składy tej klasy. Wszystkie są obecnie eksploatowane przez firmę Northern Rail.

British Rail Class 150W
British Rail Class 150

British Rail Class 150 "Sprinter" - typ spalinowych zespołów trakcyjnych, należących do rodziny pociągów "Sprinter". Składy tego typu były budowane w latach 1984-1987 przez firmę BREL. Obecnie są używane przez pięciu przewoźników: Arriva Trains Wales, London Midland, First Great Western, Northern Rail oraz London Overground.

British Rail Class 153W
British Rail Class 153

British Rail Class 153 - spalinowy wagon silnikowy, należący do rodziny pociągów Sprinter i używanych przez różnych przewoźników kolejowych w Wielkiej Brytanii. Pociągi tej klasy powstawały w latach 1991-1992 w wyniku dokonywanej przez zakłady firmy Hunslet-Barcley w Kilmarnock przebudowy pociągów British Rail Class 155, dostarczanych oryginalnie przez firmę Leyland.

British Rail Class 155W
British Rail Class 155

British Rail Class 155 "Super-Sprinter" – typ spalinowych zespołów trakcyjnych, należących do rodziny pociągów "Sprinter". Składy te były budowane w latach 1987-1988 przez zakłady firmy Leyland. W latach 1991-1992 znaczna część z nich została gruntownie przebudowana, po czym przemianowano je na British Rail Class 153. Główna różnica między obiema seriami dotyczy ilości wagonów – o ile pociągi Class 155 mają dwa, w Class 153 występuje tylko jeden.

British Rail Class 156W
British Rail Class 156

British Rail Class 156 - typ spalinowych zespołów trakcyjnych, należących do rodziny pociągów "Sprinter". Składy tej klasy były wytwarzane w latach 1987-1989 w zakładach nieistniejącej już firmy Metro-Cammel w Birmingham. Obecnie eksploatują je czterej przewoźnicy: East Midlands Trains, National Express East Anglia, First ScotRail oraz Northern Rail. Służą one zarówno do obsługi krótkich tras podmiejskich, jak linii regionalnych, o rozkładowym czasie przejazdu sięgającym nawet pięć i pół godziny.

British Rail Class 158W
British Rail Class 158

British Rail Class 158 – typ spalinowych zespołów trakcyjnych wytwarzanych w latach 1989-1992 przez zakłady BREL w Derby. Łącznie wyprodukowano 182 zestawy, z czego 170 pozostaje aktualnie w eksploatacji. Są używane zarówno na krótkich trasach podmiejskich, jak i dłuższych liniach regionalnych. Obecnie można je znaleźć w taborze następujących przewoźników: Arriva Trains Wales, East Midlands Trains, First Great Western, First ScotRail, Northern Rail i South West Trains.

British Rail Class 159W
British Rail Class 159

British Rail Class 159 "South Western Turbo" - typ spalinowych zespołów trakcyjnych używanych przez dwóch brytyjskich przewoźników kolejowych: South West Trains oraz East Midlands Trains. Wszystkie pociągi tej klasy powstały w wyniku przebudowy wybudowanych wcześniej przez BREL Derby jednostek typu British Rail Class 158. Zmiany polegały przede wszystkim na podwyższeniu komfortu pasażerów, m.in. poprzez wydzielenie pierwszej klasy, udoskonalenie toalet itp. Obecnie eksploatowanych jest 30 pociągów tego typu.

British Rail Class 165W
British Rail Class 165

British Rail Class 165 "Network Turbo" - typ spalinowych zespołów trakcyjnych wytwarzanych w latach 1990-1992 przez zakłady BREL w Yorku. Łącznie dostarczono 76 zestawów, które eksploatują obecnie dwaj przewoźnicy: Chiltern Railways oraz First Great Western.

British Rail Class 166W
British Rail Class 166

British Rail Class 166 - typ spalinowych zespołów trakcyjnych dostarczonych w latach 1992-1993 przez zakłady koncernu ABB w Yorku. Łącznie zbudowano 21 zestawów. Wszystkie eksploatuje obecnie firma First Great Western.

British Rail Class 168W
British Rail Class 168

British Rail Class 168 "Clubman" - typ spalinowych zespołów trakcyjnych, dostarczanych od 1997 przez koncern Adtranz. Były pierwszymi składami kolejowymi zamówionymi w Wielkiej Brytanii po prywatyzacji tamtejszego sektora kolejowego. Łącznie dostarczono 19 zestawów. Wszystkie są obecnie częścią floty firmy Chiltern Railways.

British Rail Class 170W
British Rail Class 170

British Rail Class 170 "Turbostar" – typ spalinowych zespołów trakcyjnych produkowanych od 1998 przez zakłady w Derby, początkowo należące do firmy Adtranz, a od 2001 do grupy Bombardier Transportation. Dotychczas dostarczono 122 zestawy, które eksploatuje obecnie 5 przewoźników.

British Rail Class 171W
British Rail Class 171

British Rail Class 171 "Turbostar" - typ spalinowych zespołów trakcyjnych, należących do rodziny pociągów "Turbostar". Producentem są zakłady grupy Bombardier Transportation w Derby. Dotychczas zakład opuściło 16 składów. Wszystkie są obecnie eksploatowane przez firmę Southern, która obsługuje nimi m.in. trasy z Ashford do Brighton, a także z Londynu i z Oxted do Uckfield.

British Rail Class 175W
British Rail Class 175

British Rail Class 175 "Coradia" – spalinowe zespoły trakcyjne wytwarzane w latach 1999–2001 w zakładach koncernu Alstom w Birmingham. Łącznie wyprodukowano 27 zestawów. Wszystkie są obecnie eksploatowane przez firmę Arriva Trains Wales, która używa ich głównie na trasach łączących Walię z Crewe i Manchesterem. Bazę wszystkich jednostek stanowi zajezdnia w Chester.

British Rail Class 180W
British Rail Class 180

British Rail Class 180 "Adelante" – typ spalinowych zespołów trakcyjnych dostarczanych w latach 2000–2001 przez zakłady koncernu Alstom w Birmingham. Łącznie wyprodukowano 14 zestawów. Ze względu na swoją bardzo dużą – zwłaszcza jak na pociąg o napędzie spalinowym - prędkość konstrukcyjną, składy te wykorzystywane są głównie na trasach klasy InterCity. Obecnie eksploatuje je dwóch przewoźników należących do FirstGroup: First Great Western oraz First Hull Trains.

British Rail Class 185W
British Rail Class 185

British Rail Class 185 - typ spalinowych zespołów trakcyjnych, należący do produkowanej przez koncern Siemens rodziny pociągów Desiro. Inne eksploatowane w Wielkiej Brytanii jednostki z tej samej rodziny oznaczone są jako Class 350, Class 360, Class 444 oraz Class 450. Jest to jedyny w tej rodzinie model spalinowy - wszystkie inne zasilane są prądem elektrycznym.

British Rail Class 220W
British Rail Class 220

British Rail Class 220 "Voyager" – typ spalinowych zespołów trakcyjnych dostarczonych w latach 2000-2001 przez firmę Bombardier Transportation. Łącznie wyprodukowano 34 zestawy, wszystkie są obecnie eksploatowane przez przewoźnika CrossCountry.

British Rail Class 221W
British Rail Class 221

British Rail Class 221 "SuperVoyager" - typ spalinowych zespołów trakcyjnych dostarczonych w latach 2000-2002 przez firmę Bombardier Transportation. Łącznie wyprodukowano 44 zestawy, obecnie eksploatują je przewoźnicy CrossCountry i Virgin Trains. Są wykorzystywane na trasach dalekobieżnych, głównie klasy InterCity. Są prawie identyczne z British Rail Class 220, różnią się jedynie posiadaniem mechanizmu wychylnego pudła.

British Rail Class 222W
British Rail Class 222

British Rail Class 222 – typ spalinowych zespołów trakcyjnych produkowanych od 2004 przez firmę Bombardier Transportation. Do chwili obecnej dostarczono 27 zestawów, składających się z różnej liczby wagonów. Ze względu na swoją wysoką prędkość konstrukcyjną, są eksploatowane głównie na trasach dalekobieżnych. Aktualnie można je znaleźć we flocie dwóch przewoźników: East Midlands Trains oraz First Hull Trains.