IŻ-49 – radziecki średni motocykl klasy 350 cm³ produkowany w latach 1951-1958 w zakładach Iżmasz w Iżewsku.

IŻ-56 – radziecki motocykl klasy 350 cm³ produkowany w latach 1956-1962 w zakładach Iżmasz w Iżewsku.

Jawa 250 typ 353 – motocykl firmy Jawa klasy 250 cm³, produkowany w latach 1953-1965. Potocznie nazywany kývačka.

M-72 – radziecki motocykl ciężki o dużej zdolności pokonywania terenu, przystosowany do użytku w wojsku.

NSU Lux – motocykl, produkowany od 1951 roku. Konstrukcja powojenna niemieckiej fabryki NSU Motorenwerke z Neckarsulm.

BMW R24 – produkowany od 1948 do 1950 jednocylindrowy motocykl firmy BMW. Pierwszy powojenny motocykl oparty na przedwojennym modelu R 23.
BMW R25 – produkowany od 1950 do 1951 jednocylindrowy motocykl firmy BMW, który w maju 1950 zastąpił model R 24.

BMW R 26 – produkowany od 1956 do 1960 jednocylindrowy motocykl firmy BMW będący następcą modelu R 25/3.

BMW R 50 – produkowany od 1955 do 1960 dwucylindrowy (bokser) motocykl firmy BMW.

BMW R 60 – produkowany od 1956 do 1960 dwucylindrowy (bokser) motocykl firmy BMW jako następca modelu przeznaczonego do eksploatacji z wózkiem bocznym R 67/3.

BMW R 67 − produkowany w 1951 dwucylindrowy (bokser) motocykl firmy BMW. Wraz z równolegle pokazanym R 51/3 stanowił pierwszą większą modyfikację przedwojennego R 51.

BMW R 68 – produkowany od 1952 do 1954 dwucylindrowy (bokser) sportowy motocykl firmy BMW.

BMW R 69 – produkowany od 1955 do 1960 dwucylindrowy (bokser) motocykl firmy BMW.

SFM Junak – polski motocykl, produkowany przez Szczecińską Fabrykę Motocykli w latach 1956–1965. Był najcięższym motocyklem oraz jedynym motocyklem z silnikiem czterosuwowym produkowanym w PRL.
AWO 425/Simson 425 − czterosuwowy motocykl produkowany w NRD w latach 1949 – 1961.

SR 59 Berlin – skuter produkcji NRD klasy 150 cm³, produkowany seryjnie w latach 1959 - 1963 przez Industriewerke Ludwigsfelde (IWL).
Tuła T-200 – radziecki skuter klasy 200 cm³, produkowany przez TMZ w Tule w latach 1957-1968. Stanowił kopię zachodnioniemieckiego Glas Goggo 200. Jeden z pierwszych skuterów produkowanych w ZSRR.

WFM M06 – polski motocykl popularny produkowany przez Warszawską Fabrykę Motocykli w latach 1954-1966. Wyróżniał się prostą i tanią konstrukcją. Odporny na ciężkie warunki eksploatacji i łatwy do samodzielnej naprawy. Doskonale sprawdzał się w warunkach wiejskich na polnych drogach, często przeciążany. Ze względu na słaby silnik niezbyt nadawał się do dalekiej turystyki.

Osa M50 (M52) – polski skuter produkowany w latach 1959–1965 w WFM w Warszawie. Jedyny skuter produkowany seryjnie w PRL.

Wiatka WP-150 – radziecki skuter klasy 150 cm³, produkowany przez WPMZ w Wiatskich Polanach w latach 1957–1967, stanowiący kopię włoskiej Vespy. Pierwszy ze skuterów marki Wiatka i jeden z pierwszych skuterów produkowanych w ZSRR.

FIS – jedyny produkowany w Polsce motocykl żużlowy.