WTR Troll 1 – skuter produkcji NRD, klasy 150 cm³, produkowany w latach 1963 - 1964 przez VEB Industriewerke Ludwigsfelde (IWL) w Ludwigsfelde. Stanowił zwieńczenie rozwoju skuterów IWL i ostatni skuter tych zakładów.
WIŻ-56 – radziecki motocykl klasy 350 cm³ produkowany w latach 1956-1962 w zakładach Iżmasz w Iżewsku.
WJawa 250 typ 353 – motocykl firmy Jawa klasy 250 cm³, produkowany w latach 1953-1965. Potocznie nazywany kývačka.
WM-72 – radziecki motocykl ciężki o dużej zdolności pokonywania terenu, przystosowany do użytku w wojsku.
WBMW R 26 – produkowany od 1956 do 1960 jednocylindrowy motocykl firmy BMW będący następcą modelu R 25/3.
WBMW R 27 – produkowany od 1960 do 1966 jednocylindrowy motocykl firmy BMW będący następcą modelu R 26.
WBMW R 50 – produkowany od 1955 do 1960 dwucylindrowy (bokser) motocykl firmy BMW.
WBMW R 60 – produkowany od 1956 do 1960 dwucylindrowy (bokser) motocykl firmy BMW jako następca modelu przeznaczonego do eksploatacji z wózkiem bocznym R 67/3.
WBMW R 69 – produkowany od 1955 do 1960 dwucylindrowy (bokser) motocykl firmy BMW.
WSFM Junak – polski motocykl, produkowany przez Szczecińską Fabrykę Motocykli w latach 1956–1965. Był najcięższym motocyklem oraz jedynym motocyklem z silnikiem czterosuwowym produkowanym w PRL.
WSFM M14 Iskra – opracowany w Szczecińskiej Fabryce Motocykli model motocykla turystycznego, mającego być następcą popularnego Junaka. Pojazd nie wszedł do produkcji seryjnej.
WSHL M17 Gazela – polski motocykl produkowany w latach 1968–1970 jako następca motocykla SHL M11.
WSHL M11 – polski motocykl klasy 175 cm³ produkowany w latach 1961-1968 w zakładach KZWM Polmo-SHL w Kielcach.
AWO 425/Simson 425 − czterosuwowy motocykl produkowany w NRD w latach 1949 – 1961.
WSR 59 Berlin – skuter produkcji NRD klasy 150 cm³, produkowany seryjnie w latach 1959 - 1963 przez Industriewerke Ludwigsfelde (IWL).
Tuła T-200 – radziecki skuter klasy 200 cm³, produkowany przez TMZ w Tule w latach 1957-1968. Stanowił kopię zachodnioniemieckiego Glas Goggo 200. Jeden z pierwszych skuterów produkowanych w ZSRR.
WWFM M06 – polski motocykl popularny produkowany przez Warszawską Fabrykę Motocykli w latach 1954-1966. Wyróżniał się prostą i tanią konstrukcją. Odporny na ciężkie warunki eksploatacji i łatwy do samodzielnej naprawy. Doskonale sprawdzał się w warunkach wiejskich na polnych drogach, często przeciążany. Ze względu na słaby silnik niezbyt nadawał się do dalekiej turystyki.
WOsa M50 (M52) – polski skuter produkowany w latach 1959–1965 w WFM w Warszawie. Jedyny skuter produkowany seryjnie w PRL.
WWiatka WP-150 – radziecki skuter klasy 150 cm³, produkowany przez WPMZ w Wiatskich Polanach w latach 1957–1967, stanowiący kopię włoskiej Vespy. Pierwszy ze skuterów marki Wiatka i jeden z pierwszych skuterów produkowanych w ZSRR.
WWSK M06B1 – polski motocykl, produkowany przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku.