
Katastrofa lotu Aerolinee Itavia 870 – katastrofa lotnicza, do której doszło wieczorem 27 czerwca 1980 na Morzu Tyrreńskim, 25 km na północny wschód od włoskiej miejscowości Ustica. W jej wyniku 81 osób poniosło śmierć.

Lot Aeroméxico 230 – wypadek lotniczy, który wydarzył się 27 lipca 1981 roku na lotnisku w mieście Chihuahua w Meksyku. DC-9 linii Aeroméxico wypadł z pasa startowego, złamał się na kilka części i zapalił. Zginęły 32 spośród 66 osób znajdujących się na pokładzie.

Katastrofa lotu Aeroméxico 498 – 31 sierpnia 1986 roku samolot McDonnell Douglas DC-9 linii Aeroméxico z 64 osobami na pokładzie zderzył się w powietrzu z awionetką i rozbił w gęsto zaludnionej dzielnicy miasta Cerritos. Zginęły 82 osoby, w tym trzej pasażerowie awionetki i 15 osób na ziemi.

Katastrofa lotu Air Canada 797 wydarzyła się 2 czerwca 1983 roku na lotnisku Cincinnati-Northern w amerykańskim stanie Kentucky, kiedy w samolocie linii Air Canada pojawił się pożar. Załoga McDonnella Douglasa DC-9 zmuszona była lądować awaryjnie. Spośród 46 osób znajdujących się na pokładzie 23 nie przeżyły katastrofy.

Katastrofa lotu Alitalia 404 wydarzyła się 14 listopada 1990 roku podczas podejścia do lądowania na zuryskim lotnisku Kloten w Szwajcarii. McDonnell Douglas DC-9 włoskich linii Alitalia rozbił się o górę Stadlerberg ponad 9 kilometrów od pasa startowego. W katastrofie zginęło wszystkich 40 pasażerów i 6 członków załogi.

Katastrofa lotu Alitalia 4128 wydarzyła się 23 grudnia 1978 roku na Morzu Tyrreńskim u wybrzeży Sycylii, nieopodal miasta Cinisi. Samolot McDonnell Douglas DC-9-32, należący do włoskich linii lotniczych Alitalia, rozbił się w trakcie podchodzenia do lądowania. W wyniku katastrofy śmierć poniosło 108 osób, a rannych zostało 21 osób.

Katastrofa lotu Austral Lineas Aereas 2553 – która zdarzyła się 10 października 1997. McDonnell Douglas DC-9-32 należący do argentyńskich linii lotniczych Austral Lineas Aereas, lecący z Posadas do Buenos Aires, rozbił się 21 km od miasta Nuevo Berlín w Urugwaju w wyniku błędu pilota. Śmierć poniosły wszystkie osoby na pokładzie.

Katastrofa lotu Cebu Pacific Air 387 wydarzyła się 2 lutego 1998, McDonnell Douglas DC-9-32, należący do linii Cebu Pacific, lecący z Manili do Cagayan de Oro, rozbił się o zbocze góry Mount Sumagaya. W katastrofie zginęły 104 osoby – wszyscy na pokładzie.

Katastrofa lotu Continental Airlines 1713 – wypadek lotniczy, który wydarzył się 15 listopada 1987 roku w porcie lotniczym Stapleton w Denver. Chwilę po starcie samolot Douglas DC-9 linii Continental przechylił się na lewą stronę, zahaczył skrzydłem o pas startowy, uderzył o pas, przewrócił się do góry podwoziem i stanął w płomieniach. Zginęło 28 spośród 82 osób znajdujących się na pokładzie.

Katastrofa lotu Delta Air Lines 723 wydarzyła się 31 lipca 1973 roku w Stanach Zjednoczonych. McDonnell Douglas DC-9-31 amerykańskich linii Delta Air Lines rozbił się podczas podchodzenia do lądowania na lotnisko w Bostonie. W wyniku katastrofy zginęło 89 osób, wszyscy znajdujący się na pokładzie.

Katastrofa lotu Intercontinental de Aviación 256 – wypadek lotniczy, który wydarzył się 11 stycznia 1995 roku niedaleko María La Baja. Piloci samolotu Douglas DC-9 linii Intercontinental de Aviación doprowadzili do przeciągnięcia, a później do rozbicia maszyny. Zginęło 51 z 52 osób na pokładzie samolotu.

Katastrofa lotu Jat Yugoslav JU 367 wydarzyła się 26 stycznia 1972 roku nad Srbską Kamenicą w Czechosłowacji. Lecący ze Sztokholmu do Belgradu samolot McDonnell Douglas DC-9 linii Jugoslovenski Aerotransport, rozbił się po tym, jak przypuszczalnie na jego pokładzie wybuchła bomba, gdy przelatywał nad Hinterhermsdorf w NRD. Po wybuchu samolot wpadł w korkociąg i rozbił się na terenie Czechosłowacji. Zginęło 27 osób. Katastrofę przeżyła jedna ze stewardes - Vesna Vulović.

Katastrofa lotnicza nad Zagrzebiem, czyli zderzenie w powietrzu dwóch samolotów – samolotu Trident British Airways lot BA476 lecącego z Londynu do Stambułu z 54 pasażerami i samolotu DC-9 linii Inex-Adria Aviopromet lot JP550 lecącego ze Splitu do Kolonii ze 108 pasażerami – miała miejsce 10 września 1976 r. W wyniku katastrofy zginęły wszystkie osoby na pokładach obu maszyn. Bezpośrednią przyczyną zderzenia były błędne polecenia wydane załodze DC-9 przez kontrolera z Zagrzebia – Gradimira Tasicia.

Katastrofa lotu Sosoliso Airlines 1145 – wydarzyła się 10 grudnia 2005 w Port Harcourt w Nigerii. McDonnell Douglas DC-9-32, należący do linii lotniczych Sosoliso Airlines, lecący z Abudży do Port Harcourt, rozbił się w trakcie podchodzenia do lądowania na lotnisku Port Harcourt International Airport. W katastrofie zginęło 108 osób, ocalały dwie.

Katastrofa lotu Southern Airways 242 – wydarzyła się 4 kwietnia 1977, McDonnell Douglas DC-9-31, linii Southern Airways, lecący z Huntsville w stanie Alabama do Atlanty, rozbił się w czasie burzy uderzając w stację benzynową, a później w drzewa w mieście New Hope w stanie Georgia. Zginęły 72 osoby, a 22 osoby zostały ranne.

Katastrofa lotu Southern Airways 932, która wydarzyła się 14 listopada 1970. McDonnell Douglas DC-9-31 (N97S) lecący z Kinston w stanie Karolina Północna do Huntington, rozbił się w czasie podchodzenia do lądowania. W wyniku katastrofy, śmierć poniosło 75 osób – wszyscy na pokładzie.

Katastrofa lotu Valujet 592 – katastrofa lotnicza samolotu należącego do linii lotniczych ValuJet, która wydarzyła się 11 maja 1996. McDonnell Douglas DC-9-32 rozbił się w wyniku pożaru na pokładzie. Zginęło 110 osób.

Katastrofa lotu Viasa 742 wydarzyła się 16 marca 1969 roku w mieście Maracaibo w Wenezueli. W wyniku katastrofy samolotu McDonnell Douglas DC-9-30 należącego do linii lotniczych Viasa, śmierć poniosło 155 osób, w tym wszystkie osoby przebywające na pokładzie oraz 71 osób na ziemi.