
Katastrofa lotu Air France 358 – katastrofa samolotu Airbus A340 linii Air France, do której doszło 2 sierpnia 2005 roku. Statek powietrzny rozbił się po lądowaniu w trudnych warunkach atmosferycznych na lotnisku Toronto Pearson International Airport i zapalił się po zatrzymaniu. W katastrofie ranne były 43 osoby; nikt nie zginął.

Katastrofa lotu Azerbaijan Airlines 217 wydarzyła się 23 grudnia 2005 roku na Morzu Kaspijskim u wybrzeży Azerbejdżanu, nieopodal miasta Nardaran. Samolot Antonow An-140, należący do linii Azerbaijan Airlines i lecący ze stolicy Azerbejdżanu - Baku do Aktau w Kazachstanie, rozbił się kilka minut po starcie. W wyniku katastrofy śmierć poniosły 23 osoby - wszyscy znajdujący się na pokładzie.

Katastrofa lotu Bellview 210 – katastrofa lotnicza z udziałem samolotu nigeryjskiego przewoźnika Bellview Airlines miała miejsce 22 października 2005 roku, stanowi jedną z pięciu najtragiczniejszych katastrof w historii Nigerii. Zginęli wszyscy na pokładzie - 117 osób.

Katastrofa lotu Chalk's Ocean Airways 101 – katastrofa lotnicza, która wydarzyła się u wybrzeży Miami. W jej wyniku zginęło 20 osób.

Katastrofa lotu Helios Airways nr 522 – katastrofa lotnicza, która wydarzyła się 14 sierpnia 2005, 25 kilometrów od stolicy Grecji – Aten, w miejscowości Grammatiko. W wyniku katastrofy, śmierć poniosły wszystkie 121 osób przebywających na pokładzie samolotu.

Katastrofa lotu Kam Air 904 wydarzyła się 3 lutego 2005 roku w Górach Pamir na terenie Afganistanu. Boeing 737-242, należący do linii Kam Air, lecący z Heratu do Kabulu rozbił się w Górach Pamir. W katastrofie zginęły 104 osoby – wszyscy na pokładzie. Do dziś jest to najgorsza katastrofa lotnicza w historii Afganistanu.

Katastrofa lotu Mandala Airlines nr 091 – katastrofa, do której doszło 5 września 2005 w mieście Medan na Sumatrze (Indonezja). Samolot rejsowy linii Mandala Airlines rozbił się 540 metrów za pasem startowym, na jednej z ruchliwych ulic miasta, zabijając 149 osób, z czego 49 ofiar na ziemi. To druga – zaraz po tragedii rejsu nr 152, Garuda Airlines, który 26 września 1997 roku rozbił się także w okolicach Medan – największa katastrofa lotnicza w historii indonezyjskiego lotnictwa.

Katastrofa lotu Sosoliso Airlines 1145 – wydarzyła się 10 grudnia 2005 w Port Harcourt w Nigerii. McDonnell Douglas DC-9-32, należący do linii lotniczych Sosoliso Airlines, lecący z Abudży do Port Harcourt, rozbił się w trakcie podchodzenia do lądowania na lotnisku Port Harcourt International Airport. W katastrofie zginęło 108 osób, ocalały dwie.

Katastrofa lotu TANS Perú 204 wydarzyła się 23 sierpnia 2005 roku o godzinie 15:09 w Pucallpie w Peru. W wyniku katastrofy samolotu Boeing 737-200 linii TANS Perú lecącego z Limy do Pucallpy zginęło 40 osób, a 58 zostało rannych.

Katastrofa lotnicza w Teheranie – katastrofa, do której doszło 6 grudnia 2005 roku z udziałem irańskiego wojskowego samolotu C-130 Hercules. Maszyna z 94 osobami na pokładzie rozbiła się o 10-piętrowy wieżowiec mieszkalny w stolicy Iranu Teheranie. W wyniku katastrofy zginęło 106 osób, ok. 90 zostało rannych. Wśród ofiar 47 osób stanowili dziennikarze, którzy lecieli do miasta Bandar-e Abbas obserwować manewry wojskowe, a 12 osób to mieszkańcy wieżowca.

Katastrofa lotu Tuninter 1153 wydarzyła się 6 sierpnia 2005. Podczas lotu z Bari do tunezyjskiej Dżerby silniki samolotu ATR 72 przestały pracować. Gdy próby ponownego ich uruchomienia zawiodły, załoga została zmuszona do wodowania na Morzu Śródziemnym u wybrzeży Sycylii. Wodowania nie przeżyło 16 osób, 23 osoby zostały ranne.

Katastrofa lotu West Carribean Airways nr 708 – katastrofa z udziałem linii lotniczych West Caribbean Airways, do której doszło we wtorek, 16 sierpnia 2005 roku, w zachodniej części Wenezueli. Na pokładzie znajdowało się 152 pasażerów – w większości francuskojęzyczni mieszkańcy Martyniki, zmierzający do Fort-de-France – i ośmioosobowa kolumbijska załoga. Wszyscy zginęli. Katastrofa lotu 708 jest najgorszą lotniczą tragedią w historii Wenezueli.