
Arrol-Johnston Dogcart – samochód osobowy wyprodukowany przez brytyjskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Arrol-Johnston w roku 1897.

W 1886 roku powstał Benz Patent-Motorwagen Nummer 1 konstrukcji Carla Benza. Był to pierwszy pojazd w dziejach ludzkości, który w pełni zasługiwał na miano samochodu. Został zaprezentowany po raz pierwszy 3 lipca 1886 roku na ulicy Ringstraße w Mannheim (Niemcy), a opatentowany pod numerem 37435 29 stycznia 1886 roku. Pojazd osiągał maksymalną prędkość 16 km/h.

Benz Velo – czterokołowy samochód produkowany w latach 1894-1895 przez firmę Benz & Cie.

Benz Viktoria − samochód osobowy wyprodukowany przez niemieckie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Benz & Cie. w roku 1893.
Fiat 4 HP – pierwszy model firmy Fiat, produkowany w latach 1899-1900.

Fiat 6 HP – samochód produkowany przez włoski koncern motoryzacyjny Fiat w latach 1900-1901. Samochód napędzany był silnikiem rzędowym o dwóch cylindrach i pojemności 1082 cm3. Osiągana moc 10 KM pozwalała rozwinąć prędkość 45 km/h. Silnik znajdował się z tyłu pojazdu i napędzał tylne koła za pomocą łańcucha za pośrednictwem 3-biegowej skrzynki biegów. Prowadzący pojazd kierował przy pomocy drążka kierowniczego, dopiero w ostatnich egzemplarzach zaoferowano koło kierownicy.

Flocken Elektrowagen – czterokołowy samochód elektryczny projektu Andreasa Flockena (1845–1913), wyprodukowany w 1888 roku przez Maschinenfabrik A. Flocken w Coburgu.

Oldsmobile Curved Dash – samochód osobowy produkowany pod amerykańską marką Oldsmobile w latach 1901 – 1907.

Renault Typ A to pierwszy pojazd wyprodukowany w nowo założonej firmie braci Renault z roku 1899. Miał on umieszczony z przodu jednocylindrowy silnik o mocy 1,75 KM. Początkowo był to silnik chłodzony powietrzem, następnie zastąpiono go silnikiem dwucylindrowym o mocy 3,5 KM chłodzonym wodą. Chłodnicę umieszczono z przodu pojazdu wprost pod silnikiem. Była to wężownica z licznymi żeberkami, odprowadzającymi ciepło na zewnątrz. Napęd przenoszony był na tylne koła poprzez sprzęgło, skrzynię biegów, wał z przegubami Cardana i przekładnią główną z dyferencjałem. Kolumna kierownicy stała pionowo i zaopatrzona była w korbę z dwoma uchwytami zamiast koła. Przednie koła były mniejsze od tylnych tak, jak w powozie konnym. Również mały rozstaw osi, w stosunku do rozstawu kół, przypominał powóz z zaprzęgiem konnym. W tym czasie bracia Renault opracowali i wprowadzili na rynek pierwszy samochód o nadwoziu zamkniętym, który opinia publiczna nazwała „lektyką na kółkach”, ponieważ był krótki i bardzo wysoki. Był to prawdopodobnie pierwszy tego typu samochód na świecie.

Stanley Runabout – parowy samochód osobowy produkowany przez amerykańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Stanley od roku 1898.