
Katastrofa lotu Aerofłot 51 wydarzyła się 30 grudnia 1967 roku w Lipawie, położonej na południu Łotwy. W wyniku katastrofy samolotu Antonow An-24B należącego do linii lotniczych Aerofłot, śmierć poniosły 44 osoby z 51 przebywających na pokładzie.

Katastrofa lotu PLL LOT 703 – wypadek lotniczy, który miał miejsce 2 listopada 1988 roku. Samolot Polskich Linii Lotniczych LOT Antonow An-24 o znakach SP-LTD „Dunajec” wystartował z lotniska Warszawa-Okęcie na lotnisko Rzeszów-Jasionka. Podczas lotu nastąpiła awaria obu silników, w wyniku błędu pilota, który nie włączył instalacji przeciwoblodzeniowej. Pilot lądował awaryjnie bez wysuniętego podwozia na polach we wsi Białobrzegi koło Łańcuta. Na pokładzie znajdowało się 29 osób, w tym dziennikarz Tomasz Beksiński. W wyniku wypadku zginęła 69-letnia mieszkanka Rzeszowa. Reszta pasażerów po lądowaniu ewakuowała się, kilkoro zostało poważnie rannych, pozostali odnieśli drobne obrażenia. Chwilę później samolot doszczętnie spłonął. Wypadek „Dunajca” przyspieszył podjęcie decyzji PLL LOT o wymianie wyeksploatowanych już samolotów Antonow An-24.

Katastrofa lotu PLL LOT 149 – wypadek lotniczy samolotu An-24W należącego do Polskich Linii Lotniczych LOT, który miał miejsce w okolicach Wrocławia 24 stycznia 1969. Samolot o rejestracji cywilnej SP-LTE rozbił się przy podchodzeniu do lądowania w gęstej mgle. W wypadku nikt nie zginął. Wypadek został spowodowany przez pilota, który zignorował trudne warunki pogodowe i podchodził do lądowania pomimo widoczności mniejszej niż wymagane minimum.

Katastrofa lotu Lionair 602 – wydarzyła się 29 września 1998. Antonow An-24RV należący do linii Lion Air i lecący z Jaffny do Kolombo rozbił się w czasie wznoszenia, po zakończeniu procedury startowej. Maszyna wystartowała w 65 minutowy lot do Colombo. Samolot zniknął z radaru będąc na wysokości 14.000 stóp. Zginęło 55 osób. Prawdopodobną przyczyną tragedii było zestrzelenie samolotu przez organizację terrorystyczną LTTE.

Katastrofa lotu Pamir Airways 112 miała miejsce 17 maja 2010 roku w górach Hindukusz w Afganistanie. Antonov 24B należący do afgańskiego przewoźnika Pamir Airways rozbił się w trakcie planowego lotu z Kunduz do Kabulu. W wyniku katastrofy śmierć poniosły 44 osoby, wszystkie znajdujące się na pokładzie.

Katastrofa lotu PLL LOT 165 – katastrofa, która miała miejsce 2 kwietnia 1969 na północnym stoku Policy w Paśmie Babiogórskim, w okolicy Skawicy na terenie gminy Zawoja. W katastrofie rozbił się samolot An-24 SP-LTF. Na pokładzie znajdowały się 53 osoby, wszyscy zginęli.

Katastrofa lotu PLL LOT 691 – katastrofa lotnicza, która wydarzyła się 26 marca 1981 roku około godziny 20:40, około dwóch kilometrów od pasa startowego lotniska Słupsk-Redzikowo. Z relacji ówczesnej prasy wynika, że samolot pasażerski PLL LOT An-24W z 46 pasażerami i 4 członkami załogi na pokładzie przed lądowaniem na lotnisku w Słupsku stracił wysokość, uderzył o ziemię, poderwał się i ponownie uderzył o ziemię, po czym zapalił się.

Katastrofa lotu Stavropol Airlines 1023 – wypadek lotniczy, do którego doszło 18 marca 1997. Zaraz po starcie samolotu An-24 (RA-46516), należącego do Stavropol Airlines, lecący ze Stawropolu do Trabzonu, rozbił się w okolicach Czerkieska po utracie przez pilotów kontroli nad maszyną. Zginęło 50 osób.

Katastrofa samolotu rządowego pod Szczecinem – katastrofa lotnicza, która miała miejsce 28 lutego 1973 r. w pobliżu portu lotniczego Szczecin-Goleniów. W wypadku zginęła pięcioosobowa załoga i wszyscy pasażerowie, łącznie osiemnaście osób.
19 stycznia 2006 roku ok. godz. 19:30 słowacki samolot wojskowy Antonow An-24B rozbił się na zboczu góry Borsó-hegy między miejscowościami Hejce i Telkibánya w północno–wschodnich Węgrzech, 3 km od granicy ze Słowacją i około 20 km od lotniska. Samolot leciał ze stolicy Kosowa Prisztiny do Koszyc. Na pokładzie było łącznie 43 osoby - 28 żołnierzy słowackich, 8 członków załogi i 7 osób zespołu pomocy logistycznej. Żołnierze wracali do domu z misji pokojowej KFOR w Kosowie. W wypadku zginęły 42 osoby, przeżyła jedna.