De HefW
De Hef

De Hef lub Koningshavenbrug – wyłączony z eksploatacji stalowy, kolejowy most podnoszony nad basenem portowym Koningshaven w Rotterdamie, w Holandii. Został otwarty w 1877 roku jako most obrotowy, w latach 1925–1927 został przebudowany na most podnoszony. Od 1993 roku, po otwarciu tunelu Willemsspoortunnel, jest wyłączony z eksploatacji. Most zachowano jako zabytek.

ErasmusbrugW
Erasmusbrug

Erasmusbrug – most wiszący, zwodzony, typu wantowego z 1996 roku o długości 802 m. Łączy północne i południowe dzielnice Rotterdamu, które oddziela od siebie rzeka Nowa Moza. Most został zaprojektowany przez UNStudio pod kierownictwem architekta Ben van Berkela.

Koninginnebrug (Rotterdam)W
Koninginnebrug (Rotterdam)

Koninginnebrug – drogowy most zwodzony nad basenem portowym Koningshaven w Rotterdamie, w Holandii. Został otwarty w 1876 roku jako most obrotowy, w 1929 roku ponownie otwarty po przebudowie na most zwodzony. W 2000 roku został uznany za zabytek.

Van BrienenoordbrugW
Van Brienenoordbrug

Van Brienenoordbrug – most łukowy nad Nową Mozą w Rotterdamie, w Holandii. Składa się z dwóch równoległych i niemal identycznych, połączonych ze sobą mostów. Pierwszy z tych mostów został wybudowany w latach 1961–1965, a drugi w latach 1986–1990. Przez most przebiega autostrada A16, po jednej stronie jest również droga dla rowerzystów oraz użytkowników skuterów. Jest to największy most w Holandii.

Verlengde WillemsbrugW
Verlengde Willemsbrug

Verlengde Willemsbrug – most drogowy w Rotterdamie, w Holandii. Został otwarty w 1963 roku. Biegnie w miejscu, w którym łączą się dwa baseny portowe, Scheepmakershaven oraz Wijnhaven. Zawiera po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz dodatkowy pas dla transportu publicznego, po obu stronach mostu znajdują się również ścieżki dla pieszych oraz rowerzystów. Dawniej Verlengde Willemsbrug stanowił bezpośrednie przedłużenie starego mostu Willemsbrug.

WillemsbrugW
Willemsbrug

Willemsbrug – drogowy most wantowy nad Nową Mozą w Rotterdamie, w Holandii. Został wybudowany w latach 1975–1981. Zawiera po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz dodatkowy pas dla transportu publicznego, po obu stronach mostu znajdują się również ścieżki dla pieszych oraz rowerzystów.

Willemsbrug (1878–1981)W
Willemsbrug (1878–1981)

Pierwszy Willemsbrug – nieistniejący już drogowy most kratownicowy nad Nową Mozą w Rotterdamie, w Holandii. Istniał w latach 1878–1981 i został zastąpiony nowym mostem Willemsbrug. Został nazwany na cześć króla Wilhelma III, choć potocznie zwany był także Maasbrug.

WillemsspoorbrugW
Willemsspoorbrug

Willemsspoorbrug – nieistniejący już most kolejowy nad Nową Mozą w Rotterdamie, w Holandii. Został wybudowany w latach 1870–1877 i otwarty 28 kwietnia 1877 roku. Most stał tuż obok otwartego w następnym roku mostu Willemsbrug. Nie łączył bezpośrednio obydwu brzegów rzeki, tylko północny brzeg z wyspą Noordereiland. Posiadał 5 przęseł zawieszonych 9 metrów nad poziomem wody. W latach 1987–1993 został wybudowany tunel kolejowy Willemsspoortunnel, który zastąpił ponad stuletni most. Willemsspoorbrug został tym samym zamknięty, a w 1994 roku rozebrany. Ze starego mostu zachował się najbardziej na północ wysunięty filar, który do dziś stoi w Nowej Mozie.