Mosty i wiadukty Poznania – artykuł dotyczy mostów oraz wiaduktów, a także estakad zlokalizowanych na terenie miasta Poznania. W artykule uwzględniono również informacje na temat kładek przeznaczonych dla ruchu pieszego i rowerów, przejść podziemnych (tuneli) oraz przepustów.
Mosty kolejowe w Poznaniu – mosty kolejowe w granicach administracyjnych miasta Poznania ułożone w kolejności wzdłuż biegu rzeki.

Wiadukt Antoninek im. Orląt Lwowskich, nazywany także Wiaduktem Antoninek – wiadukt drogowy nad linią kolejową Poznań Główny-Warszawa Zachodnia, w granicach administracyjnych miasta Poznania. Położony w bliskim sąsiedztwie stacji kolejowej Poznań Antoninek. Znajduje się w ciągu ul. Warszawskiej, jest węzłem drogi krajowej nr 92. Łączy Antoninek z Główieńcem, w ramach Osiedla Antoninek-Zieliniec-Kobylepole.
Most Lucjana Ballenstaedta w Poznaniu – most drogowy na rzece Warcie. Pierwsza przeprawa w granicach administracyjnych miasta Poznania od południa – zgodnie z nurtem rzeki. Następnymi mostami na północ są: kolejowy most Dębiński i drogowy most Przemysła I.

Most Berdychowski w Poznaniu – planowany most drogowy na rzece Warcie, w granicach administracyjnych miasta Poznania.
Most Bolesława Chrobrego w Poznaniu – most drogowy na rzece Warcie, w granicach administracyjnych miasta Poznania. Patronem mostu jest Bolesław I Chrobry – pierwszy król Polski.

Most Chwaliszewski w Poznaniu – historyczny most drogowy na rzece Warcie, w granicach administracyjnych miasta Poznania.
Most Dębiński w Poznaniu – most kolejowy na rzece Warcie, w granicach administracyjnych miasta Poznania.

Wiadukt Dolna Wilda w Poznaniu - wiadukt drogowy nad ul. Dolna Wilda – drogą wojewódzka nr 430, w granicach administracyjnych miasta Poznania, na pograniczu Wildy i Łęgów Dębińskich na osiedlu samorządowym Wilda.
Most Dworcowy w Poznaniu – wiadukt drogowy nad linią kolejową, w granicach administracyjnych miasta Poznania, którego konstrukcja składa się z dwóch niezależnych wiaduktów. Położony w bliskim sąsiedztwie dworca kolejowego Poznań Główny.

Estakada nad doliną Bogdanki – żelbetowa estakada tramwajowa nad doliną Bogdanki oraz ulicami Grudzieniec i al. Wielkopolską w Poznaniu na trasie PST.

Estakada nad doliną Obrzycy, nazywana także Estakadą Katowicką – żelbetowa estakada drogowa nad doliną Obrzycy oraz ulicą Inflancką w Poznaniu, której konstrukcja składa się z dwóch niezależnych estakad.
Wiadukt Franowo w Poznaniu – wiadukt drogowy nad linią kolejową Poznań Główny-Poznań Franowo, w granicach administracyjnych miasta Poznania. Położony w bliskim sąsiedztwie stacji kolejowej Poznań Franowo. Znajduje się w ciągu ul. Bolesława Krzywoustego tzw. Trasy Katowickiej. Łączy Franowo ze Szczepankowem, w ramach Nowego Miasta.

Wiadukt Hetmański w Poznaniu – wiadukt drogowy nad ul. Droga Dębińska, w granicach administracyjnych miasta Poznania, na Łęgach Dębińskich na osiedlu samorządowym Wilda.

Most Biskupa Jordana w Poznaniu, określany też jako Most Cybiński lub Śródecki – kładka pieszo-rowerowa na rzece Cybinie, w granicach administracyjnych miasta Poznania, na miejscu dawnej przeprawy.

Wiadukt Kosynierów Górczyńskich w Poznaniu – wiadukt drogowy nad liniami kolejowymi: nr 3 Warszawa Zachodnia – Frankfurt nad Odrą i nr 801 Poznań Górczyn – Poznań Starołęka, w granicach administracyjnych miasta Poznania. Położony w bliskim sąsiedztwie tramwajowo-autobusowego węzła przesiadkowego Górczyn i stacji kolejowej Poznań Górczyn.
Most Królowej Jadwigi w Poznaniu – most drogowy na rzece Warcie, w granicach administracyjnych miasta Poznania.

Most Lecha w Poznaniu – zespół dwóch mostów drogowych na Warcie. Jest to jedyny w Poznaniu obiekt składający się z dwóch niezależnych mostów. Most północny został otwarty w 1954, natomiast most południowy w 1999.
Most Mieszka I w Poznaniu – most drogowy na Cybinie, w granicach administracyjnych miasta Poznania.

Wiadukt Gabriela Narutowicza – wiadukt drogowy nad linią kolejową nr 395, w granicach Poznania oraz Suchego Lasu.

Most Przemysła I w Poznaniu – most drogowy na rzece Warcie, w granicach administracyjnych miasta Poznania, otwarty w 1973 r. Projekt mostu powstał w Gdańskim Biurze Projektów Budownictwa Komunalnego, a głównym projektantem był mgr inż. Maksymilian Wolff. Most bywa błędnie nazywany mostem Przemysława I.
Most Świętego Rocha – stalowy most spinający dwa brzegi Warty w Poznaniu łącząc Groblę z Piotrowem i Świętym Rochem. Obecny most wzniesiono w latach 2002-2004.
Most Teatralny w Poznaniu – wiadukt drogowy nad linią kolejową, nazywany popularnie Teatralką, w granicach administracyjnych miasta Poznania. Położony na terenie Dzielnicy Cesarskiej, w bliskim sąsiedztwie Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki. W 1987 wpisany do rejestru zabytków pod numerem A-299.
Tunel trasy tramwajowej os. Lecha–Franowo – tunel tramwajowy w Poznaniu łączący okolice os. Lecha i os. Tysiąclecia z terenami za III ramą komunikacyjną na Franowie. Liczy 1067,2 m długości i jest drugim tego typu obiektem w kraju, a jako jedyny w Polsce ma zainstalowaną sztywną sieć trakcyjną i posiada największy w Polsce podziemny tramwajowy węzeł rozjazdowy.

Most Uniwersytecki w Poznaniu – wiadukt drogowy nad linią kolejową, w granicach administracyjnych miasta Poznania.