
Linia 1 paryskiego metra jako pierwsza została oddana do użytku 19 lipca 1900 roku. O powstaniu linii przesądziła podjęta w 1892 roku decyzja o organizacji w Paryżu wystawy światowej w 1900 roku oraz potrzeba zapewnienia sprawnego dojazdu zwiedzającym wystawę. Ostatecznie pierwszy odcinek linii 1 został otwarty w dwa miesiące po inauguracji wystawy, ostatni odcinek zaś w miesiąc po zamknięciu wystawy.

Linia 2 paryskiego metra jest drugą linią zbudowaną w Paryżu w 1900 roku. Nie rozbudowywana od 1903 r. Z początku nazywana jako 2 Nord (2 północna). W 2006 roku ogłoszono chęć wymiany taboru na tej linii. Nowe pociągi zostały wprowadzone pod koniec 2007 r.

Linia 3 bis metra w Paryżu – jedna z szesnastu linii paryskiego metra. Trasa linii łączy stacje Gambetta i Porte des Lilas w XX dzielnicy Paryża we wschodniej części miasta. Linia ma długość 1,3 km i tylko cztery stacje, jest najkrótszą linią paryskiego metra. Linię zbudowano w roku 1910 jako przedłużenie linii 3, które zostało odłączone w roku 1971 i funkcjonuje jako odrębna linia metra od czasu przedłużenia trzeciej linii metra do stacji Gallieni. Stacją wspólną 3 linii i linii 3 bis jest Gambetta.

Linia 3 paryskiego metra jest trzecią linią zbudowaną w Paryżu w 1904 roku. Ostatnio rozbudowywana w 1971 r.

Linia 4 paryskiego metra jest linią zbudowaną w Paryżu w 1908 roku. Ostatnio rozbudowywana w 2013 r. Przebiega przez całe miasto - z północy od Porte de Clignancourt na południe do Mairie de Montrouge. Aktualnie trwa automatyzacja linii, która ma się zakończyć w 2022 roku.

Linia 5 paryskiego metra jest linią zbudowaną w Paryżu w 1906 roku. Ostatnio rozbudowywana w 1985 r. Przebiega na wschodzie Paryża od Bobigny do Place d’Italie.

Linia 6 paryskiego metra jest linią zbudowaną w Paryżu w 1909 roku. Ostatnio rozbudowywana w 1942. Przebiega od stacji Nation do Charles de Gaulle Etoile. W ponad połowie długości jest linią nadziemną zbudowaną na wiaduktach. Linia przecina również Sekwanę niedaleko wieży Eiffla, przejeżdżając przez górny poziom mostu Bir-Hakeim.

Linia 7 bis paryskiego metra jest drugą najkrótszą linią zbudowaną w Paryżu w 1911 roku jako odnoga 7 linii metra. W roku 1967 odnoga została odłączona od 7 linii metra i stała się niezależną linią 7 bis nierozbudowywaną od momentu uruchomienia. Stacją wspólną 7 linii i linii 7 bis jest Louis Blanc.

Linia 7 metra w Paryżu – jedna z szesnastu linii składających się na sieć metra w Paryżu. Przecina ona Paryż z północnego na południowy wschód, pokonując lekko zakrzywioną trasę o stacjach końcowych La Courneuve – 8 Mai 1945 w Sekwanie-Saint-Denis na północy oraz Mairie d’Ivry i Villejuif – Louis Aragon w Dolinie Marny na południu, przebiegając przez centrum aglomeracji.

Linia 8 paryskiego metra jest linią zbudowaną w Paryżu w 1913 roku. Ostatnio rozbudowywana w 2011 r. Jest to ostatnia linia wybudowana według projektu z 1898 r oraz jedna z najdłuższych linii paryskiego metra.

Linia 9 paryskiego metra jest linią zbudowaną w Paryżu w 1922 roku. Ostatnio rozbudowywana w 1937 r. Jej długość wynosi 19,6 km. Łączy stacje Pont de Sèvres na zachodzie i Mairie de Montreuil na wschodzie miasta.

Linia 10 paryskiego metra jest linią zbudowaną w Paryżu w 1923 roku. Ostatnio rozbudowywana w 1981 r. Jej długość wynosi 11,7 km. Łączy stacje Boulogne - Pont de Saint-Cloud i Gare d'Austerlitz.

Linia 11 paryskiego metra jest linią zbudowaną w Paryżu w 1935 roku. Ostatnio rozbudowywana w 1937 r. Jej długość wynosi 6,3 km. Łączy stacje Mairie des Lilas i Châtelet.

Linia 12 paryskiego metra jest linią zbudowaną w Paryżu w 1910 roku. Ostatnio rozbudowywana w 2012 r. Łączy stacje Mairie d'Issy i Front Populaire.

Linia 13 paryskiego metra jest linią zbudowaną w Paryżu w 1911 roku. Ostatnio rozbudowywana w 2008 r. Jej długość wynosi 24,3 km. Łączy stacje Châtillon - Montrouge z Saint-Denis - Université i Asnières - Gennevilliers - Les Courtilles.

Linia 14 – linia metra w Paryżu, która zainaugurował 15 października 1998 roku prezydent Francji, Jacques Chirac. Łączy stacje Saint-Lazare z Olympiades. Łącznie posiada 9 stacji, przebiega przez centrum Paryża. Jej długość wynosi 9 km. Pierwsza w pełni zautomatyzowana linia metra na świecie. Codziennie korzysta z niej około 600 tys. pasażerów.