
Wóz dowodzenia WD-95 systemu Blenda – zautomatyzowany system dowodzenia i kierowania ogniem dywizjonu artylerii przeciwlotniczej zabudowany na podwoziach samochodów Star lub Jelcz, produkowany przez PIT-Radwar S.A.

BLG-67 – czołg mostowy skonstruowany i produkowany wspólnie przez przemysły PRL i NRD, odpowiednik sowieckiego MT-55.

Inżynieryjny System Minowania (ISM) Kroton – polski system minowania narzutowego zabudowany na przystosowanym transporterze opancerzonym (TMN), przeznaczony do szybkiego stawiania przeciwpancernych lub przeciwpiechotnych zapór minowych przez pododdziały wojsk inżynieryjnych szczebla taktycznego. Opracowany został na podwoziu transportera opancerzonego SPG-2 i był produkowany w Polsce przez Hutę Stalowa Wola.

LPU Wirus 4 – Lekki Pojazd Uderzeniowy Wirus 4, polski, lekki pojazd uderzeniowy opracowany przez firmę Concept oraz Polski Holding Obronny. W Wojsku Polskim pojazd nosić będzie nazwę „Żmija”. Pojazd może być używany w misjach dalekiego rozpoznania oraz szybkich uderzeniach.

Zautomatyzowany wóz dowodzenia Łowcza-3 – polskie mobilne stanowisko dowodzenia obroną przeciwlotniczą na szczeblu pułku lub dywizjonu przeciwlotniczego. Wyposażone jest w aparaturę do efektywnego wspomagania procesu oceny zagrożenia i optymalizacji podejmowanych decyzji, określanego jako automatyzacja dowodzenia. Pojazd zbudowany jest na zmodyfikowanym lekkim opancerzonym pojeździe gąsienicowym MT-LB (SPG-2) produkcji Huty Stalowa Wola zdolnym do poruszania się w każdym terenie oraz do pokonywania przeszkód wodnych (ZWD-10R) lub na podwoziu samochodu Star 944 (Łowcza-3K).

MID – maszyna inżynieryjno-drogowa produkcji polskiej, oparta na podwoziu WZT-3 i zunifikowana z podwoziem czołgu T-72.

MS-20 Daglezja – polski most towarzyszący na podwoziu kołowym. Od roku 2012 na wyposażeniu Wojska Polskiego.

NUR-22 "Izabela" - polska samobieżna stacja radiolokacyjna używana przez oddziały przeciwlotnicze Wojsk Lądowych. Przeznaczona jest do wykrywania, śledzenia, identyfikowania celów powietrznych. Potencjał zasięgowy stacji umożliwia wykrycie obiektów o skutecznej powierzchni odbicia 1 m² lecących na wysokości 1000 m w odległości 80 km. Maksymalna odległość wykrycia wynosi 100 km, a maksymalna wysokość wykrycia 7 km. Stacja zbudowana na podwoziu samochodu Tatra 815 w wersji czteroosiowej.

NUR-22-N (3D) – polski mobilny trójwspółrzędny radar średniego zasięgu, zabudowany na podwoziu samochodu Jelcz P662D.43, produkowany przez Radwar S.A.

PMC-90 – polski most czołgowy zbudowany na bazie podwozia czołgu PT-91. Na jego podstawie zbudowano nowocześniejszy PMC Leguan, będący częścią składową dostawy wozów bojowych m.in. PT-91M do Malezji.

PP-64 Wstęga – park pontonowy polskiej produkcji wzorowany na radzieckim parku pontonowym PMP.

PZInż 222 – polski prototypowy półgąsienicowy transporter piechoty z okresu dwudziestolecia międzywojennego. Według przedwojennych planów miał to być podstawowy pojazd oddziałów polskiej kawalerii zmotoryzowanej.

PZInż 303 – prototyp samochodu terenowego opracowany w Państwowych Zakładach Inżynierii w Warszawie.
RZRA Liwiec – Radiolokacyjny Zestaw Rozpoznania Artyleryjskiego produkcji PIT-Radwar S.A, zainstalowany na podwoziu Jelcz P.662D.35.

SMT-1 - most towarzyszący wykorzystujący podwozie samochodu ciężarowego Star 660. Pojazd składał się z typowego podwozia na którym umieszczone przęsło. Podwozie wyposażone było w sześciocylindrowy silnik gaźnikowy S47 o mocy 77,2 kW zasilanego z dwóch zbiorników paliwa o pojemności 150 l każdy. SMT-1 osiągał prędkość maksymalną 40 km/h. Podwozie przewoziło kratownicowe przęsło o długości 10,5 m i masie 2,9 t. Po ustawieniu umożliwiało ono pokonywanie przeszkód o szerokości do 9 m pojazdom kołowym o masie do 11 i gąsienicowym o masie do 40 t. Regulaminowy czas ustawiania przęsła był równy 4-5 minut, jego zdjęcie i załadunek na nosiciela zajmowało wyszkolonej obsłudze 6-10 minut. Przy pomocy podpór PSMT-2 lub improwizowanych podpór drewnianych możliwa była także budowa mostów 2-3 przęsłowych. SMT-1 był obsługiwany przez dwie osoby.

Sokół – nazwa polskich motocykli produkowanych w latach 1934–1939 w Państwowych Zakładach Inżynierii (PZInż) w Warszawie przy ul. Terespolskiej 36, oraz w latach 1947–1950 w Państwowych Zakładach Samochodowych nr 2 w Warszawie – tylko Sokół 125. Silniki były produkowane w "Ursusie", a montaż w PZInż.

Sokół Sokół 200 M411 – motocykl polskiej konstrukcji produkowany w Państwowe Zakłady Inżynierii w latach 1935-1939.
Sokół 500 M311 – motocykl polskiej konstrukcji zaprojektowany w Państwowych Zakładach Inżynieriipod kierunkiem inż. Tadeusza Rudawskiego. Rok produkcji 1938, Państwowe Zakłady Inżynieryjne, Warszawa, Polska. Silnik górnozaworowy, dwuzaworowy, popychaczowy rozrząd, o pojemności 496 cm³ i mocy 18 lub 22 KM, z pełnym obciążeniem rozwijał prędkość 125 km/h. Motocykl ten nie zdążył jednak wejść do produkcji seryjnej. Do dnia dzisiejszego zachowały się trzy egzemplarze tego motocykla. Jeden można obejrzeć w Muzeum Techniki w Warszawie pozostałe dwa znajdują się w prywatnych kolekcjach.

Sokół 1000 M111 – motocykl polskiej konstrukcji produkowany w CWS w latach 1934–1939.

SUM-Kalina – samobieżny ustawiacz min zbudowany na podwoziu ciągnika artyleryjskiego SPG-1M.
Topola-S – specjalistyczny pojazd saperski, zbudowany na podwoziu samochodu Iveco Daily przez firmę AMZ-Kutno. Pojazd wyposażony jest w specjalny pojemnik przystosowany do przewozu ładunków o równowartości siły wybuchu 3,5 kg trotylu. Pojazd może przewieźć sześcioosobowy patrol rozminowania z pełnym wyposażeniem.

Transporter Rozpoznania Inżynieryjnego (TRI) – polski opancerzony transporter rozpoznawczy.

UPG-NG, Uniwersalne Podwozie Gąsienicowe Nowej Generacji – polski, ciężki nośnik sprzętu bojowego, opracowany przez gliwicki OBRUM. Pojazd powstał w oparciu o gruntownie przebudowane podwozie ustawiacza min Kalina z wykorzystaniem elementów konstrukcji czołgu PT-91 Twardy.
Wóz automatyzacji dowodzenia OPL WD-2001 – mobilne stanowisko dowodzenia baterią przeciwlotniczą. Zbudowany na podwoziu samochodu Honker.

WR-40 Langusta – samobieżna wieloprowadnicowa wyrzutnia rakietowa skonstruowana w Polsce jako gruntowna modernizacja wyrzutni radzieckiej BM-21 Grad. Langusta jest produkowana w Centrum Produkcji Wojskowej HSW w Stalowej Woli. Oprócz standardowych pocisków M-21OF, ma być wyposażana w pociski rakietowe Feniks-Z. Według stanu na styczeń 2018 r. SZ RP dysponują 75 egzemplarzami wyrzutni.

Zautomatyzowany wóz dowodzenia ZWD-1 - polski wóz dowodzenia zbudowany na podwoziu transportera MTLB. Wraz z wozami ZWD-2 i ZWD-3 tworzy system IRYS 2000. Zademonstrowany na MSPO 2000 i wprowadzony do służby w roku 2001. Pojazd przeznaczony dla jednostek dowodzenia na szczeblu pułku. Do roku 2008 wprowadzono do służby tylko jeden egzemplarz, który służył w 34 Brygadzie Kawalerii Pancernej.
Zautomatyzowany wóz dowodzenia ZWD-3 - wóz dowodzenia zbudowany na podwoziu samochodu Honker. Wraz z wozami ZWD-1 i ZWD-2 tworzy system IRYS-2000. Wprowadzony do służby w roku 2001. Wóz dowodzenia ZWD-3 przeznaczony jest dla batalionów jednostek lekkich.

ZDPSR Bystra – Zdolna do Przerzutu Stacja Radiolokacyjna produkcji PIT-RADWAR S.A, zainstalowana na opancerzonym pojeździe Żubr-P. trójwspółrzędna stacja wyposażona w antenę z aktywnym skanowaniem elektronicznym (AESA). Wykorzystywana w systemach obrony przeciwlotniczej krótkiego (SHORAD) i bardzo krótkiego (VSHORAD) zasięgu. Posiada zdolności C-RAM(ang.).
ZDPSR „Soła” – Zdolna do Przerzutu Stacja Radiolokacyjna produkcji PIT-Radwar S.A, zainstalowana na opancerzonym pojeździe Żubr-P. Trójwspółrzędna stacja wyposażona w antenę z pasywnym skanowaniem elektronicznym (PESA). Wykorzystywana w systemach obrony przeciwlotniczej krótkiego (SHORAD) i bardzo krótkiego (VSHORAD) zasięgu. Posiada zdolności C-RAM(ang.).