
Linia trolejbusowa Akwizgran – Baesweiler – linia trolejbusowa funkcjonująca w latach 1944–1974 i łącząca Akwizgran z miastem Baesweiler. Była obsługiwana przez przedsiębiorstwo Aachener Straßenbahn und Energieversorgungs-AG (ASEAG). Linia przebiegała z akwizgrańskiego Kaiserplatz do kopalni w mieście Baesweiler i uzupełniała miejscowy system tramwajowy.

Trolejbusy w Augsburgu – zlikwidowany system transportu trolejbusowego w Augsburgu, w Bawarii, w Niemczech. Funkcjonował od 1943 r. do 1959 r. Istniała tylko jedna linia, której operatorem było przedsiębiorstwo Stadtwerke Augsburg.
Trolejbusy w Baden-Baden – zlikwidowany system transportu trolejbusowego w Baden-Baden, w Badenii-Wirtembergii, w Niemczech. Funkcjonował od 1949 r. do 1971 r. Kursowały dwie linie trolejbusowe, operatorem systemu było przedsiębiorstwo Stadtwerke Baden-Baden.

Trolejbusy w Berlinie (wschodnim) – nieistniejący już system trolejbusowy na terenie dawnego wschodniego Berlina. Funkcjonował w latach 1951–1973 i obejmował okręgi administracyjne Mitte, Friedrichshain, Prenzlauer Berg i Lichtenberg. Operatorem systemu było Berliner Verkehrs-Betriebe, a dokładniej jego wschodni oddział BVG-Ost.

Trolejbusy w Berlinie Zachodnim – nieistniejący już system trolejbusowy na terenie Berlina. Funkcjonował w latach 1933–1965 i składał się z dwóch niezależnych od siebie części, z których jedna działała na terenie okręgu Spandau, a druga na terenie okręgu Steglitz. Maksymalnie kursowały trzy linie. Operatorem systemu było Berliner Verkehrs-Gesellschaft, od 1938 r. działające pod nazwą Berliner Verkehrs-Betriebe (BVG). Po 1949 r. zarządzanie systemem przejął zachodni odział przedsiębiorstwa, BVG-West.

Trolejbusy w Bielefeld – zlikwidowany system transportu trolejbusowego w Bielefeld, w Nadrenii Północnej-Westfalii, w Niemczech. Funkcjonował od 1944 r. do 1968 r. Kursowały dwie linie trolejbusowe, operatorem systemu było przedsiębiorstwo Stadtwerke Bielefeld.

Linia trolejbusowa Bochum – Herne – nieistniejąca już linia trolejbusowa, która łączyła miasta Bochum i Herne, położone w kraju związkowym Nadrenia Północna-Westfalia w Niemczech. Funkcjonowała w latach 1949–1959, operatorem było przedsiębiorstwo Bochum-Gelsenkirchener Straßenbahnen AG.

Trolejbusy w Bonn – zlikwidowany system transportu trolejbusowego w Bonn, w Nadrenii Północnej-Westfalii, w Niemczech. Funkcjonował od 1951 r. do 1971 r. Kursowały 3 linie trolejbusowe, operatorem systemu było przedsiębiorstwo Stadtwerke Bonn.

Trolejbusy w Eberswalde – jeden z trzech działających systemów trolejbusowych w Niemczech. Trolejbusy w Eberswalde uruchomiono 3 listopada 1940 r. Jest to najstarszy zachowany niemiecki system trolejbusowy. Po sieci o długości 37,2 km kursują dwie linie, których operatorem jest Barnimer Busgesellschaft (BBG). Protoplastą systemu była linia trolejbusowa zwana koleją bezszynową, działająca przez kilka miesięcy w 1901 r.

Trolejbusy w Hoyerswerdzie – nieistniejący już system transportu trolejbusowego w Hoyerswerdzie, w Saksonii, w Niemczech. Funkcjonował w latach 1989–1994. Był ostatnim jak dotąd systemem trolejbusowym uruchomionym w Niemczech. Hoyerswerda to też jedno z niewielu niemieckich miast, w których kursowały trolejbusy, a nigdy nie kursowały tramwaje.

Trolejbusy w Kassel – zlikwidowany system transportu trolejbusowego w Kassel, w Hesji, w Niemczech. Funkcjonował od 1944 r. do 1962 r. Kursowała jedna linia trolejbusowa, jej operatorem było przedsiębiorstwo Kasseler Verkehrs-Gesellschaft.

Trolejbusy w Poczdamie – system trolejbusowy funkcjonujący w latach 1949–1995 w stolicy niemieckiego landu Brandenburgii Poczdamie, stanowiący uzupełnienie działającego od 1880 r. systemu tramwajowego. Trolejbusy kursowały wyłącznie w częściach miasta Babelsberg i Drewitz; łącznie działały dwie linie. Operatorem było początkowo przedsiębiorstwo VEB Verkehrsbetrieb Potsdam, a od 1990 r. Verkehrsbetrieb Potsdam GmbH.

Trolejbusy w Weimarze – system przewozów trolejbusowych funkcjonujący w latach 1948–1993 w Weimarze w Niemczech.