
Albtal-Verkehrs-Gesellschaft mbH, AVG – niemieckie przedsiębiorstwo kolejowe działające w Badenii-Wirtembergii i Nadrenii-Palatynacie, założone w 1957 r. dla prowadzenia przewozów na Albtalbahn i pozostające w wyłącznej własności miasta Karlsruhe.

ET 2010 – typ wagonu przystosowanego do eksploatacji na torach tramwaju dwusystemowego, wytwarzanego w zakładach Bombardier w Budziszynie i Wiedniu dla przedsiębiorstw Verkehrsbetriebe Karlsruhe (VBK) i Albtal-Verkehrs-Gesellschaft (AVG). Wagony eksploatowane są od 2013 r. na liniach kolei miejskiej w Karlsruhe.

Karlsruhe Hauptbahnhof – główny dworzec kolejowy badeńskiego miasta Karlsruhe, położony na południe od śródmieścia.

Karlsruhe West – przystanek kolejowy w Karlsruhe, w kraju związkowym Badenia-Wirtembergia, w Niemczech. Znajdują się tu 2 perony.

Karlsruhe-Durlach – stacja kolejowa w Karlsruhe, w kraju związkowym Badenia-Wirtembergia, w Niemczech. Znajdują się tu 3 perony.

Karlsruhe-Mühlburg – przystanek kolejowy w Karlsruhe, w kraju związkowym Badenia-Wirtembergia, w Niemczech. Według DB Station&Service ma kategorię 6. Znajduje się na linii Winden – Karlsruhe, w dzielnicy Mühlburg.

Tramwaje w Karlsruhe – system tramwajowy w niemieckim mieście Karlsruhe, obsługiwany przez komunalną spółkę Verkehrsbetriebe Karlsruhe.

Verkehrsbetriebe Karlsruhe GmbH (VBK) – komunalne przedsiębiorstwo transportowe w niemieckim mieście Karlsruhe, prowadzące przewozy autobusowe i tramwajowe.

GT6-EP – typ sześcioosiowego wagonu tramwajowego, eksploatowanego dawniej na torach kolejowych i tramwajowych zarządzanych przez spółkę Albtal-Verkehrs-Gesellschaft (AVG). Tramwaje GT6-EP zostały wyprodukowane i dostarczone do Karlsruhe w 1959 r. przez niemiecki zakład Waggonfabrik Rastatt. Skrót oznacza „Gelenk-Triebwagen mit 6 Achsen und elektropneumatischer Schützensteuerung”.

T4-EP i B4-EP – oznaczenia silnikowych, czteroosiowych wagonów tramwajowych, wyprodukowanych w liczbie 16 sztuk. Wagony wytwarzano w latach 1958-1961 w zakładach Waggonfabrik Rastatt na potrzeby sieci tramwajowej w Karlsruhe w Niemczech. Wszystkie egzemplarze wycofano ze służby liniowej między rokiem 1985 a 1987. Kilka wagonów przebudowano w późniejszym czasie na wagony techniczne.