Supersamochód – typ samochodu sportowego, którego opływowo-aerodynamiczna konstrukcja oraz silnik o mocy ponad 500 KM, pozwalają na uzyskanie prędkości przekraczających 300 km/h. Wykorzystanie tego pojęcia jest także uwarunkowane erą produkcji auta, gdyż we wcześniejszych latach założenia techniczne i rekordy prędkości były znacząco niższe.

Arcfox GT – elektryczny supersamochód klasy pełnowymiarowej produkowany pod chińską marką Arcfox w 2020 roku.
Arrinera Hussarya − supersamochód konstruowany przez polską firmę Arrinera Automotive. Nazwa Hussarya odnosi się do siedemnastowiecznej polskiej kawalerii.

Aspark Owl – elektryczny supersamochód klasy pełnowymiarowej produkowany pod japońską marką Aspark od 2020 roku.

Aston Martin Valhalla – supersamochód klasy wyższej produkowany pod brytyjską marką Aston Martin od 2020 roku.

Aston Martin Valkyrie – supersamochód segmentu F produkowany pod brytyjską marką Aston Martin od 2019 roku.

Bugatti 16.4 Veyron − supersamochód klasy wyższej produkowany przez francuską markę Bugatti w latach 2005–2015.

Bugatti Chiron – supersamochód klasy wyższej produkowany pod francuską marką Bugatti od 2016 roku.

Bugatti Divo – supersamochód klasy wyższej produkowany pod francuską marką Bugatti od 2019 roku.

Ferrari 488 GTB – supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2015 – 2019.

Ferrari F8 Tributo – supersamochód klasy średniej produkowany pod włoską marką Ferrari od 2019 roku.

Ferrari SF90 Stradale – supersamochód klasy wyższej produkowany przez Ferrari.

Hennessey Venom F5 – supersamochód klasy pełnowymiarowej produkowany pod amerykańską marką Hennessey od 2020 roku.
Hennessey Venom GT – supersamochód klasy pełnowymiarowej produkowany pod amerykańską marką Hennessey w latach 2011 – 2017.

Koenigsegg Agera – supersamochód zaprojektowany przez szwedzką firmę Koenigsegg.

Koenigsegg Agera R – supersamochód skonstruowany i zaprezentowany w 2011 r na Geneva Motor Show przez szwedzką markę Koenigsegg. Jest to zmodyfikowana wersja modelu Agera. Do napędu użyto jednostki V8 90° 5,0 l 32V DOHC Twin-turbo, generującą moc maksymalną 1115 KM. Pojemność baku wynosi 80 l. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa ok. 2,9 s. Prawdopodobna prędkość maksymalna, podawana przez producenta wynosi 420 km/h. Typ nadwozia to 2-drzwiowe coupé. Poprzednikiem był Koenigsegg CCXR Edition.

Koenigsegg CCR – Hipersamochód produkowany przez firmę Koenigsegg. Został zaprojektowany i wyprodukowany w Ängelholm, Szwecji, auto miało premierę w 2004 roku podczas Genewskich Targów Motoryzacyjnych. W 2005 roku był najszybszym samochodem świata. Jest to 3 model marki zaraz po modelach CC8S oraz CC. Wyprodukowano tylko 14 sztuk.

Koenigsegg CCX – jeden z najszybszych na świecie supersamochodów, produkowany od 2006 roku przez szwedzką firmę Koenigsegg. Powstał on na bazie modelu CCR z okazji dziesięciolecia powstania pierwszego modelu firmy Koenigsegg. Celów powstania CCX było jednak więcej – szwedzka marka chciała wejść na rynek USA, poprzednie modele nie spełniały jednak norm bezpieczeństwa tam obowiązujących, w dodatku na bardzo chłonnym dla supersamochodów rynku Kalifornii CCR nie mógł się pojawić ze względu na niespełnianie norm emisji spalin. Z tego względu Koenigsegg poczynił znaczne zmiany w konstrukcji nadwozia, zarówno pod względem sztywności, jak i aerodynamiki. Zmianom uległy układy dolotowy i wydechowy powietrza, a także silnik, w którym Koenigsegg po raz pierwszy zastosował blok swojej konstrukcji, a nie sprowadzany z USA blok Forda. I choć nie zmieniła się moc silnika, to zwiększyła się jego prędkość maksymalna oraz przyśpieszenie 0-100 km/h . 7 maja 2006 roku kierowca Top Gear – The Stig testował CCX na torze Top Gear. Spodziewano się bezsprzecznego rekordu, jednak czas uzyskany przez CCX okazał się gorszy od kilku, teoretycznie słabszych, modeli na liście. Przy drugiej próbie, z bardziej agresywnymi ustawieniami, na zakręcie kończącym długą prostą, CCX wypadł z toru. Jako przyczynę określano przede wszystkim aerodynamikę stworzoną pod prędkość samochodu, natomiast niespełniającą swej roli na torze. W 3 tygodnie później Koenigsegg przysłał model ze zmodernizowanym tylnym spoilerem. Czas 1.17.6 s. okazał się najlepszym na liście Top Gear.

Koenigsegg CCXR Edition – supersamochód skonstruowany przez szwedzką firmę Koenigsegg na podstawie modelu CCX. Różnicą, która czyni ten samochód jednym z najbardziej niekonwencjonalnych samochodów klasy supersport, jest przystosowanie potężnego, turbodoładowanego silnika 4.7L do spalania etanolu - E85 i E100. Zmiany te miały na celu ukazanie, że również samochód tej klasy może być przyjazny środowisku, jednak nieoczekiwanie nawet dla samych konstruktorów, wykorzystanie etanolu spowodowało wzrost mocy z 806 do 1032 KM. To sprawiło, że CCXR stał się pierwszym seryjnie produkowanym samochodem dopuszczonym do ruchu ulicznego, którego moc przekraczała 1000 KM. CCXR rozpędza się do 100 km/h w 2,9 sekundy, natomiast prędkość maksymalna tego ponad 1000-konnego bolidu to 417 km/h. Samochód wykonany jest z włókna węglowego.

Koenigsegg Trevita, znany również jako Koenigsegg CCXR Trevita i Koenigsegg Trevita CCXR – supersamochód skonstruowany przez szwedzką markę Koenigsegg. Pojazd ten został wyprodukowany jedynie w 4 egzemplarzach, ponieważ po szwedzku "Trevita" po polsku oznacza trójca białych. Cena dokładnie jest nieznana, ale jedną sztukę sprzedano za 5 milionów dolarów amerykańskich.

McLaren 570S – supersamochód klasy średniej produkowany pod brytyjską marką McLaren od 2015 roku.

McLaren 650S – supersamochód klasy średniej produkowany przez brytyjską markę McLaren w latach 2014 – 2017.

McLaren 720S – supersamochód klasy średniej produkowany pod brytyjską marką McLaren od 2017 roku.

McLaren GT – samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod brytyjską marką McLaren od 2019 roku.

McLaren P1 – supersamochód segmentu F produkowany przez brytyjską markę McLaren w latach 2013 – 2015.

McLaren Senna – supersamochód klasy wyższej produkowany pod brytyjską marką McLaren od 2018 roku.

McLaren Speedtail – supersamochód segmentu F wyprodukowany pod brytyjską marką McLaren w 2019 roku.

NIO EP9 – elektryczny supersamochód klasy pełnowymiarowej wyprodukowany pod chińską marką NIO w 2016 roku.

Noble M15 – ręcznie wytwarzany supersamochód produkcji brytyjskiej firmy Noble Automotive Ltd. z siedzibą w Leicestershire, wytwarzany od 2006 roku. Auto w założeniach miało stanowić konkurencję w segmencie rynku zajmowanym przez Porsche 911 Turbo /GT-3 i Ferrari F430.

Noble M600 – brytyjski supersamochód wytwarzany ręcznie przez Noble Automotive w Leicestershire. W konstrukcji zastosowano stal nierdzewną i włókno węglowe, napęd stanowi podwójnie doładowana jednostka V8.

Oullim Spirra – supersamochód klasy średniej produkowany pod południowokoreańską marką Oullim w latach 2008 – 2017.

Qiantu K50 – elektryczny supersamochód klasy średniej produkowany pod chińską marką Qiantu od 2017 roku.

Vega EVX – elektryczny supersamochód klasy średniej produkowany pod lankijską marką Vega od 2022 roku.