
Rajd Polski – rajd samochodowy, runda Mistrzostw Europy, wcześniej także runda m.in. Mistrzostw Polski, Mistrzostw Świata i Mistrzostw Litwy.

Rajd Polski 1922 odbył się na trasie Warszawa - Kielce - Kraków - Zakopane - Morskie Oko - Warszawa.

Rajd Polski 1923 odbył się w terminie 15-22 czerwca 1923 roku. Komandorem rajdu był Tadeusz Heyne. W rajdzie uczestniczyło 16 załóg w tym trzy zagraniczne. Trasa rajdu: Warszawa - Łowicz - Łódź - Wieluń - Częstochowa - Lubliniec - Katowice - Cieszyn - Żywiec - Andrychów - Myślenice - Nowy Targ - Zakopane - Morskie Oko - Zakopane - Nowy Targ - Nowy Sącz - Gorlice - Jasło - Krosno - Sanok - Chyrów - Sambor - Drohobycz - Stryj - Nadwórna - Łanczyn - Tatarów - Łanczyn - Kołomyja - Horodenki - Czortków - Trambowla - Tarnopol - Złoczów - Lwów - Żółkiew - Rawa Ruska - Bełżec - Tomaszów - Zamość - Lublin - Warszawa

Rajd Polski 1924 – odbył się w dniach 7-12 lipca 1924 roku. Komandorem rajdu był Tadeusz Heyne. W rajdzie uczestniczyło 25 załóg w tym sześć zagranicznych. Trasa rajdu: Warszawa - Zamość - Zakopane - Kraków - Poznań - Puck - Warszawa.

Rajd Polski 1927 – odbył się w dniach 5-10 czerwca 1927 roku. W rajdzie uczestniczyły 24 załogi, w tym dwie zagraniczne. Trasa rajdu: Warszawa - Bydgoszcz - Gdynia - Poznań - Katowice - Zakopane - Lwów. Komandorem rajdu był Janusz Regulski.

Rajd Polski 1928 – odbył się w dniach 17-24 czerwca 1928 roku. W rajdzie uczestniczyło 28 załóg, w tym sześć zagranicznych. Trasa rajdu liczyła około 3000 km podzielona była na sześć etapów i wiodła przez Warszawę - Druskienniki - Łuck - Jaremcze - Truskawiec - Krynicę - Busko i z powrotem do Warszawy. Komandorem rajdu był Janusz Regulski. Podczas rajdu rozegrano próby:szybkości na dystansie 1 kilometra bez i z rozbiegiem wyścig górski na dystansie 5 kilometrów na Przełęcz Kocierską koło Andrychowa jazdy terenowej na odcinku Jaremcze - Łuck

Rajd Polski 1929 – odbył się w dniach 16-23 czerwca 1929 roku. W rajdzie uczestniczyły 28 załogi, w tym sześć zagranicznych. Trasa rajdu liczyła 3116 km, podzielona była na osiem etapów. Po raz pierwszy prowadziła poza granice Polski, kierowcy odwiedzili trzy państwa - Polskę, Niemcy i Czechosłowację. Komandorem rajdu był Janusz Regulski. Rajd ten był trzecią z kolei rundą Mistrzostw Polski w jeździe automobilowej w roku 1929.

Rajd Polski 1930 – odbył się w dniach 22-29 czerwca 1930 roku. Do rajdu zgłosiły się 24 załogi, wystartowały 22, w tym cztery zagraniczne. Trasa rajdu liczyła 3100 km, podzielona była na siedem etapów z jednym dniem odpoczynku. Komandorem rajdu był Janusz Regulski. Trasa rajdu: Warszawa - Wilno - Nieśwież - Kowel - Lwów - Przemyśl - Kraków - Bielsko - Łódź - Grudziądz - Rypin - Łąck - Sochaczew - Grójec - Warszawa.

Rajd Polski 1937 – odbył się w dniach 6-11 czerwca 1937 roku. W rajdzie wzięły udział 24 załogi, w tym siedem zagranicznych. Trasa rajdu liczyła 2609 km i składała się z trzech etapów, który każdy zaczynał się i kończył w Warszawie. Komandorem rajdu był Janusz Regulski. Trasa rajdu:I etap: Warszawa - Grudziądz - Gdynia - Bydgoszcz - Warszawa II etap: Warszawa - Augustów - Grodno - Słonim - Białowieża - Warszawa III etap: Warszawa - Częstochowa - Ustroń - Kraków - Radom - Warszawa

Rajd Polski 1938 – odbył się w dniach od 25 czerwca do 1 lipca 1938 roku. W rajdzie wzięły udział 62 załogi, w tym 28 zagranicznych. Trasa rajdu liczyła 3815 km i składała się z trzech dwudniowych pętli, które rozpoczynały się i kończyły w Warszawie. Podczas rajdu odbyły się następujące próby sportowe: próba rozruchu silnika, dwie próby szybkości płaskiej z rozbiegiem, jazda okrężna na dystansie 3815 km, próba szybkości na drogach gruntowych na odcinku 241 km, próba szybkości górskiej na dystansie 5 km, próba zrywu, hamowania i zwrotności.

Rajd Polski 1939 – odbył się w dniach od 10 lipca do 18 lipca 1939 roku. W rajdzie wzięły udział 40 załogi, w tym 5 zagranicznych. Trasa rajdu liczyła ponad 4300 km i składała się z trzech pętli, które rozpoczynały się i kończyły w Warszawie.

Rajd Polski 1947 odbył się w terminie 15-22 czerwca 1947 roku. Był to pierwszy powojenny rajd po ośmioletniej przerwie spowodowanej II wojną światową wliczany do Rajdów Polski. Rok wcześniej odbył się co prawda I Powojenny Raid Automobilklubu Polski, ale impreza ta jest dziś zapomnianym wydarzeniem, nienawiązującym do tradycji Rajdów Polski. Komandorem trzynastego Rajdu Polski był Włodzimierz Zeydowski. Rajd składał się z sześciu etapów o długości blisko 2600 kilometrów. Wśród startujący 51 załóg była jedna zagraniczna z Czechosłowacji.

Rajd Polski 2011 – 68 edycja rajdu samochodowego Rajd Polski rozgrywanego w Polsce. Rozgrywany był od 23 do 25 września 2011 roku. Bazą rajdu była miejscowość Mikołajki. Rajd był dziewiątą rundą Rajdowych Mistrzostw Europy w roku 2011, a także szóstą rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w roku 2011. Składał się z 13 odcinków specjalnych (OS). Dyrektorem rajdu był Tomasz Bartoś.
Rajd Polski 2014, a właściwie LOTOS 71. Rajd Polski został rozegrany od 26 do 29 czerwca 2014 roku jako jedna z dwunastu rund Rajdowych Mistrzostw Świata w roku 2014. Rajd został rozegrany na szutrowych odcinkach w Polsce i na Litwie. Baza imprezy została zlokalizowana w Mikołajkach. Dyrektorem zawodów był Jarosław Noworól. Organizatorem rajdu był Polski Związek Motorowy (PZM) przy współpracy z Litewską Federacją Sportów Samochodowych (LASF) oraz Automobilklubem Polski.

Rajd Polski 2015, a właściwie LOTOS 72. Rajd Polski został rozegrany w dniach od 2 do 5 lipca 2015 roku jako jedna z dwunastu rund Rajdowych Mistrzostw Świata w roku 2015. Rajd został rozegrany na szutrowych odcinkach. Baza imprezy był zlokalizowana w Mikołajkach. Dyrektorem zawodów był Jarosław Noworól. Trasa rajdu została zmieniona niemal w dziewięćdziesięciu procentach w porównaniu z ubiegłoroczną edycją, większość oesów to zmodyfikowane lub całkowicie nowe próby sportowe. Wśród tych ostatnich znajdzie się najdłuższy w historii rajdów w Polsce odcinek specjalny o długości 39,12 kilometrów.

Rajd Polski 2016 – siódma runda Rajdowych Mistrzostw Świata w roku 2016, która trwała od 30 czerwca do 3 lipca 2016 roku. Baza znajdowała się w Mikołajkach. Zwycięzcą został Andreas Mikkelsen i było to jego drugie zwycięstwo w klasyfikacji WRC.

Rajd Polski 2017, a właściwie ORLEN 74. Rajd Polski został rozegrany w dniach od 29 czerwca do 2 lipca 2017 roku jako jedna z trzynastu rund Rajdowych Mistrzostw Świata w roku 2017. Rajd został rozegrany na szutrowych odcinkach. Baza imprezy był zlokalizowana w Mikołajkach.

75. Rajd Polski – 75. edycja Rajdu Polskiego. To rajd samochodowy, który był rozgrywany od 21 do 23 września 2018 roku. Bazą rajdu były Mikołajki. Była to siódma runda rajdowych samochodowych mistrzostw Polski w roku 2018 i zarazem siódma runda Rajdowych Mistrzostw Europy w roku 2018. W sezonie 2018 był to rajd pierwszej kategorii, gdzie punktacja w RSMP była następująca od 25 punktów za zwycięstwo mnożone razy dwa i oddzielne punkty za odcinek Power Stage.

76. PZM Rajd Polski – 76. edycja Rajdu Polskiego. To rajd samochodowy, który był rozgrywany od 28 do 30 czerwca 2019 roku. Bazą rajdu były Mikołajki. Była to trzecia runda rajdowych samochodowych mistrzostw Polski w roku 2019 i zarazem czwarta runda Rajdowych Mistrzostw Europy w roku 2019. W sezonie 2019 był to rajd pierwszej kategorii, gdzie punktacja w RSMP była następująca od 25 punktów za zwycięstwo mnożone razy dwa i oddzielne punkty za odcinek Power Stage.