
Globalny raport konkurencyjności – rezultat corocznego badania porównawczego warunków rozwoju gospodarczego przeprowadzanego przez Światowe Forum Ekonomiczne. Określa on zdolności poszczególnych państw do zapewnienia długookresowego wzrostu gospodarczego.

Indeks Ifo – wskaźnik makroekonomiczny obrazujący aktywność gospodarczą w Niemczech na podstawie kwestionariuszy dotyczących obecnej i przyszłej sytuacji gospodarczej. Jest sporządzany od 1991 roku przez Ifo Institut für Wirtschaftsforschung w Monachium. Ukazuje się co miesiąc, zazwyczaj około trzeciego tygodnia po miesiącu, którego dotyczy analiza. Wskaźnik był tematem kilku prac naukowych.

Indeks ZEW – indeks badania koniunktury autorstwa niemieckiego instytutu ZEW w Mannheimie. ZEW jest wskaźnikiem obrazującym opinie i nastroje dotyczące rozwoju sytuacji gospodarczej w Niemczech. Jego tworzenie polega na pytaniu około 400 analityków oraz specjalistów o ich średnioterminowe przewidywania odnośnie koniunktury oraz przyszłej sytuacji na rynkach finansowych. Wynikiem jest różnica pomiędzy pozytywnymi i negatywnymi prognozami sytuacji gospodarczej w przeciągu następnych sześciu miesięcy. Według stanu za luty 2011 roku, jego średnia wartość wyniosła 26,7 punktu. Najwyższą wartość indeks wykazał w styczniu 2000 roku – 89,6 punktu, zaś najmniejszą w lipcu 2008 roku, kiedy osiągnął -63,9 punktu.

Kluczowe wskaźniki efektywności, kluczowe mierniki dokonań – finansowe i niefinansowe wskaźniki stosowane jako mierniki w procesach pomiaru stopnia realizacji celów organizacji.
Ślad ekologiczny – wskaźnik umożliwiający oszacowanie zużycia zasobów naturalnych w stosunku do możliwości ich odtworzenia przez Ziemię. Stanowi podstawę analizy zapotrzebowania człowieka na zasoby naturalne biosfery. Porównywana jest ludzka konsumpcja zasobów naturalnych ze zdolnością planety Ziemi do ich regeneracji. Ślad ekologiczny to szacowana liczba hektarów powierzchni lądu i morza potrzebna do rekompensacji zasobów zużytych na konsumpcję i absorpcję odpadów. Ślad mierzony jest w globalnych hektarach (gha) na osobę.

Uproszczony wskaźnik rozwoju społecznego, BCI – wskaźnik opracowany przez federację Social Watch w celu zdefiniowania biedy bez opierania się na danych dotyczących dochodów. Najpowszechniej używane wskaźniki ubóstwa to granica skrajnego ubóstwa lub ranking stworzony w ramach Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju na podstawie wskaźnika rozwoju społecznego, wyliczanego na podstawie danych dotyczących zdrowia i edukacji. BCI jest na tym tle stosunkowo łatwy do obliczenia i zastosowania również na poziomie miast i regionów, bez potrzeby przeprowadzania kosztownych badań dochodów gospodarstw domowych. Brak kryteriów dochodowych w konstrukcji uproszczonego wskaźnika rozwoju społecznego bardziej zbliża go do definicji biedy jako niemożności korzystania z praw człowieka.

Wskaźnik nastrojów konsumenckich Uniwersytetu Michigan, CSI – amerykański wskaźnik ufności konsumenckiej sporządzany co miesiąc od 1991 przez Uniwersytet Michigan oraz Thomson Reuters.

Wskaźnik ufności konsumenckiej, wskaźnik zaufania konsumentów, CCI – amerykański wskaźnik mierzący ufność konsumencką, wyrażany jako poziom optymizmu dotyczącego sytuacji gospodarczej przejawiającego się w wysokości oszczędności i wydatków konsumentów. Wartość wskaźnika jest publikowana przez The Conference Board, niezależną, ekonomiczną organizację zajmującą się badaniami dotyczących konsumentów. Bazuje on na opinii 5000 gospodarstw domowych. Pomiar wskaźnika pozwala oszacować udział konsumpcji w produkcie krajowym brutto. Jest on uwzględniany przez Fed podczas szacowania zmian stóp referencyjnych, wpływa także na ceny akcji.