
Bristol Hercules – 14-cylindrowy silnik gwiazdowy, zbudowany w układzie podwójnej gwiazdy, zaprojektowany przez Sir Roya Feddena i produkowany w zakładach Bristol Engine Company od 1939, w kilku wersjach. Używany w samolotach wojskowych II wojny światowej.

Cosworth DFV – silnik spalinowy produkowany przez firmę Cosworth dla pojazdów wyścigowych Formuły 1, 24h Le Mans i Formuły 3000. Kierowcy jadący pojazdami z tym silnikiem zwyciężali 12-krotnie klasyfikacje F1, a konstruktorzy korzystający z niego byli najlepsi w dziesięciu sezonach.
M-TEC – silnik benzynowy, spalinowy, tłokowy o pojemności 796 cm³, o 3 cylindrach w układzie rzędowym, zasilany poprzez wielopunktowy wtrysk paliwa, zastosowany w samochodzie Daewoo Matiz. Oparty na bloku F8C skonstruowanym przez Suzuki. Ma jeden wałek rozrządu w głowicy (OHC) i 6 zaworów.

Ferrari Tipo F131 - silnik Ferrari produkowany i wykorzystywany w modelu 360 Modena w latach 1999-2004.

Silnik JAWA 223 – motocyklowy silnik spalinowy dwusuwowy produkcji czechosłowackiej, wyposażony w jeden cylinder o pojemności 49,9 cm³, umieszczony poziomo o symetrycznym rozrządzie. Produkowany w latach 1969-1989.

Silniki Mazdy z rodziny B to silniki SOHC oraz DOHC o pojemności skokowej od 1100 do 1800 cm³. Pierwotnie były zaprojektowane jako ekonomiczne silniki do samochodów przednionapędowych (FWD). W późniejszym okresie ich produkcji zostały zmodyfikowane jako silniki do samochodów z rodziny 323 GTX z napędem FWD oraz AWD i były wyposażone w turbosprężarkę. Silniki z tej rodziny napędzały również model Mazda MX-5 z napędem RWD.

Motori Minarelli – fabryka produkująca silniki motocyklowe, utworzona w 1956 roku przez Vittorio Minarelli w Bolonii. Od roku 2002 firma należy do koncernu Yamaha Motor Group, produkując silniki do wielu motocykli, m.in. XT 660, WR 125, YBR 125 oraz skuterów o pojemności 50 – 125 – 250 cm³ i motorowerów o pojemności 50 cm³. Silniki tej firmy stosowane są m.in. w skuterach firm Aprilia, Malaguti, Yamaha, MBK oraz w motorowerach firm Aprilia, Peugeot, PGO, Rieju.

Napier Deltic - dwusuwowy silnik wysokoprężny o przeciwbieżnych tłokach, zaprojektowany i produkowany przez brytyjską firmę Napier & Son. Termin Deltic pochodzi od greckiej litery Delta, która odwrócona obrazuje układ cylindrów tego silnika.