Arrinera HussaryaW
Arrinera Hussarya

Arrinera Hussarya − niezrealizowany projekt supersamochodu klasy średniej opracowywanego przez polskie przedsiębiorstwo Veno Automotive w latach 2008 – 2011, a następnie Arrinera w latach 2011 – 2021.

CWS T-1W
CWS T-1

CWS T-1 − polski samochód osobowy. Został skonstruowany w Centralnych Warsztatach Samochodowych w Warszawie, gdzie podjęto jego produkcję w 1927 roku. Wyprodukowanych zostało kilkaset egzemplarzy samochodu.

CWS T-4W
CWS T-4

CWS T-4 − polski samochód osobowy skonstruowany w Państwowych Zakładach Inżynierii w Warszawie na bazie CWS T-8.

CWS T-8W
CWS T-8

CWS T-8 – polski samochód osobowy skonstruowany w Państwowych Zakładach Inżynierii w Warszawie.

Daewoo LanosW
Daewoo Lanos

Daewoo Lanos − samochód osobowy z pogranicza klasy miejskiej i klasy kompaktowej produkowany pod południowokoreańską marką Daewoo w latach 1997 – 2008, pod polską marką FSO jako FSO Lanos w latach 2004 – 2008 oraz pod ukraińską marką ZAZ jako ZAZ Sens w latach 2008 – 2017.

Daewoo-FSO Polonez KombiW
Daewoo-FSO Polonez Kombi

Daewoo-FSO Polonez Kombi − odmiana kombi samochodu FSO Polonez produkowana w latach 1999−2002 przez Daewoo-FSO.

Fiat 126W
Fiat 126

{{Auto infobox}} Przestarzałe pola: "szerokość z lusterkami". Fiat 126 potocznie „Maluch” – samochód osobowy klasy aut najmniejszych, konstrukcji włoskiego producenta Fiat, produkowany w latach 1972–2000. Produkowany był przez Fiata oraz na licencji przez polską Fabrykę Samochodów Małolitrażowych jako Polski Fiat 126p.

Fiat 508W
Fiat 508

Fiat 508 zwany też Balilla – nieduży samochód osobowy, produkowany we Włoszech przez firmę FIAT od roku 1932. Był również, od 1935 roku, produkowany na licencji w Polsce w Państwowych Zakładach Inżynierii pod nazwą Polski Fiat 508.

Fiat 518W
Fiat 518

Fiat 518/Polski Fiat 518 Mazur – polski samochód osobowy klasy wyższej montowany (1934–1937) a następnie produkowany 1937–1939 w PZInż w Warszawie, oparty na licencji włoskiego FIATa.

Fiat CinquecentoW
Fiat Cinquecento

{{Auto infobox}} Przestarzałe pola: "szerokość z lusterkami". Fiat Cinquecento – samochód osobowy klasy aut najmniejszych, produkowany przez włoską markę Fiat w latach 1991–1998 w polskiej fabryce w Tychach. Został wprowadzony na rynek jako następca modelu 126, od którego odróżniał się przede wszystkim zastosowaniem przedniego napędu. Dostępny był tylko jako 3-drzwiowy hatchback. Napędzany był rzędowymi, 2- lub 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi o pojemności 0,7 – 1,1 l i mocy 30 – 55 KM oraz silnikiem elektrycznym o mocy 9,2 kW, zblokowanymi z 4- lub 5-biegową ręczną skrzynią biegów. Wyprodukowano 1 164 525 egzemplarzy modelu Cinquecento, z czego ponad 863 tysiące wyeksportowano.

Fiat Cinquecento ElettraW
Fiat Cinquecento Elettra

Fiat Cinquecento Elettra – w pełni elektryczna wersja samochodu Fiat Cinquecento, produkowana w Polsce, w zakładach Fiat Auto Poland w Tychach. Pojazd był produkowany w latach 1992–1996. Wyprodukowano około stu sztuk. Był to pierwszy samochód osobowy z napędem elektrycznym, produkowany seryjnie w Polsce.

Fiat SeicentoW
Fiat Seicento

{{Auto infobox}} Przestarzałe pola: "szerokość z lusterkami". Fiat Seicento – samochód osobowy klasy aut najmniejszych produkowany przez włoską markę Fiat w latach 1997–2010 w zakładzie Fiat Auto Poland w Tychach. Seicento zostało wprowadzone na rynek w roku 1998 jako następca modelu Cinquecento. Z poprzednika czerpał także większość rozwiązań technicznych. Oferowany był z benzynowymi silnikami R4 z wtryskiem paliwa o pojemności 0,9 dm³ i mocy maksymalnej 29 kW (39 KM) oraz 1,1 dm³ o mocy 40 kW (54 KM), lub z silnikiem elektrycznym o mocy 30 kW w wersji Elettra. Napęd przenoszony był na oś przednią poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów lub 5-biegową półautomatyczną skrzynię Citymatic. Przez cały okres sprzedaży oferowano wiele wersji i edycji specjalnych różniących się wyposażeniem oraz ceną. Pojazd dostępny był także w odmianie użytkowej Van. Łącznie wyprodukowano 1 328 973 egzemplarze modelu, z czego 1 039 671 wyeksportowano.

FSO PolonezW
FSO Polonez

{{Auto infobox}} Przestarzałe pola: "szerokość z lusterkami". FSO Polonez – samochód osobowy produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 roku do 22 kwietnia 2002 roku. Powstał jako następca Polskiego Fiata 125p, który był jednak produkowany równolegle aż do 1991 roku. Samochód przeszedł kilka większych modernizacji, wprowadzono także kolejne odmiany.

FSO Polonez 2000 RallyW
FSO Polonez 2000 Rally

FSO Polonez 2000 Rally – polski samochód rajdowy produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych oraz Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów Osobowych w Warszawie. Powstał w 1978 zaraz po premierze seryjnego Poloneza. Startował na licznych imprezach ale dopiero 1 stycznia 1979 roku otrzymał homologację do Grupy IV.

FSO Polonez CoupéW
FSO Polonez Coupé

FSO Polonez Coupé – trzydrzwiowa odmiana samochodu FSO Polonez MR'78 produkowana w krótkich seriach w latach 1981 oraz 1983.

FSO SyrenaW
FSO Syrena

FSO Syrena – rodzina polskich samochodów osobowych i dostawczych produkowanych w latach 1957–1972 przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie, a od 1972 do 1983 przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej pod marką FSM Syrena. Wyprodukowano 521 311 egzemplarzy.

FSO Syrena 110W
FSO Syrena 110

FSO Syrena 110 − prototypowy samochód osobowy klasy kompaktowej zbudowany przez polskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne FSO w latach 60. XX wieku. Był to jeden z pierwszych samochodów o nadwoziu hatchback na świecie.

FSO Syrena SportW
FSO Syrena Sport

FSO Syrena Sport – prototyp polskiego samochodu sportowego, zbudowany pod koniec lat 50. XX wieku w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie. Miał charakter studium możliwości stylistycznych i technicznych fabryki i nie wiązano z nim planów produkcyjnych. Samochód uznaje się za jedną z najważniejszych legend polskiej motoryzacji.

FSO WarszawaW
FSO Warszawa

FSO Warszawa – polski samochód osobowy produkowany w latach 1951–1973 przez Fabrykę Samochodów Osobowych (FSO) w Warszawie w oparciu o konstrukcję radzieckiego samochodu M20 Pobieda, rozwijaną następnie przez FSO. Był to pierwszy samochód osobowy produkowany seryjnie w Polsce po II wojnie światowej.

Gepard (samochód)W
Gepard (samochód)

Gepard – polski samochód typu roadster, powstały w latach 1990–1995 w liczbie 7 sztuk.

Leopard 6 Litre RoadsterW
Leopard 6 Litre Roadster

Leopard 6 Litre Roadster – samochód sportowy produkowany przez Leopard Automobile AB.

Mikrus MR-300W
Mikrus MR-300

Mikrus MR-300 – polski samochód osobowy o bardzo uproszczonej budowie, produkowany w latach 1957–1960 przez WSK Mielec (nadwozie) we współpracy z WSK Rzeszów (silnik). Wyprodukowano 1728 sztuk.

Polski Fiat 125pW
Polski Fiat 125p

{{Auto infobox}} Przestarzałe pola: "szerokość z lusterkami". Polski Fiat 125p – samochód osobowy klasy średniej, produkowany w Polsce w FSO w Warszawie od 1967 do 1991 roku na podstawie licencji włoskiej firmy FIAT. Po wygaśnięciu licencji w 1983 roku nazwę zmieniono na FSO 125p. Spotykane są też oznaczenia FSO 1300/1500. Potocznie nazywany Dużym Fiatem.

Polski Fiat 508 ŁazikW
Polski Fiat 508 Łazik

Polski Fiat 508 III/W Łazik – polski samochód osobowo-terenowy zaprojektowany i skonstruowany w 1935 roku w Biurze Studiów PZInż przez inż. M. Świerczyńskiego z przeznaczeniem dla Wojska Polskiego. Samochód ten konstrukcyjnie wywodził się z cywilnego samochodu osobowego Polski Fiat 508 III Junak. Produkcję samochodu 508 III/W Łazik rozpoczęto w 1936 roku, a pierwsze pojazdy dla wojska dostarczono w 1937 roku. Ogółem w latach 1936 – 1939 zbudowano około 1500 sztuk łazików.

PZInż 403 Lux-SportW
PZInż 403 Lux-Sport

{{Auto infobox}} Nieznane pola: "rozstaw kół". PZInż 403 Lux-Sport – prototyp samochodu osobowego opracowany i zbudowany w 1936 roku w Państwowych Zakładach Inżynierii w Warszawie.

Ralf-StetyszW
Ralf-Stetysz

Ralf-Stetysz – polski samochód osobowy, produkowany w latach 1924-1929 w Paryżu i Warszawie.

SAM RE-VoltW
SAM RE-Volt

SAM RE-Volt – mikrosamochód o napędzie elektrycznym

Smyk (samochód)W
Smyk (samochód)

Smyk – prototypowy polski mikrosamochód opracowany w 1957 roku w warszawskim Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Motoryzacyjnego.

TarpaniolaW
Tarpaniola

Tarpaniola – polski, prototypowy samochód rolniczo-terenowy.

Wilk (samochód)W
Wilk (samochód)

Wilk – samochód terenowy będący zmodyfikowaną wersją pojazdu ŁuAZ 1302, produkowany w firmie Elektronarzędzia Celma w Cieszynie.

WszędołazW
Wszędołaz

Wszędołaz – prototypowy, lekki pojazd terenowy wykonany w Zakładzie Transportu Energetyki w Radomiu. Pojazd nie wszedł do produkcji seryjnej.