
Tramwaj – pasażerski pojazd drogowy o miejscach siedzących dla więcej niż dziewięciu osób i długości nie większej niż 65 metrów, podłączony do przewodów elektrycznych lub napędzany silnikiem spalinowym oraz poruszający się po szynach.

Douglas Bay Horse Tramway – linia tramwaju konnego działająca w latach 1876–2015 na wyspie Man, w mieście Douglas. Linia prowadziła wzdłuż nabrzeża i miała długość około 1,6 mili.

JKP GRAS Sarajevo – operator publicznego transportu zbiorowego w Sarajewie, stolicy Bośni i Hercegowiny.

Métro-léger – system komunikacji tramwajowej działający w Tunisie, stolicy Tunezji.

Motorniczy – zawodowy maszynista tramwaju.

Pozwolenie do kierowania tramwajem – zgodnie z Ustawą o kierujących pojazdami jedyny dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania tramwajem. Dokument ten uprawnia do kierowania każdym modelem tramwaju na terenie Polski.

Spårakoff – tramwaj w Helsinkach, będący jednocześnie ruchomym pubem i wagonem restauracyjnym. Kursuje w centrum miasta w miesiącach letnich. Jego maksymalna pojemność to 30 pasażerów. Jego właścicielem jest miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne w Helsinkach, a wyszynk prowadzi fiński browar Sinebrychoff. Tramwaj jest pomalowany na czerwono i jest oznaczony numerem 175.

Tramwaj konny – dawny lekki pojazd szynowy służący do komunikacji miejskiej, zaprzęgany w jednego lub dwa konie, rozpowszechniony od połowy XIX wieku.

Tramwaj linowy – system tramwajowy, który w odróżnieniu od tradycyjnych systemów, nie jest zasilany prądem z sieci trakcyjnej, lecz do napędu stosuje się linę ukrytą pod górną płaszczyzną jezdni.

Tramwaj na pedały Sylvestra Krnki – pojazd szynowy napędzany siłą ludzkich mięśni, skonstruowany w 1895 r. przez czeskiego wynalazcę i rusznikarza Sylvestra Krnkę.

Tramwaj niskopodłogowy – miejski pojazd szynowy, umożliwiający wejście osobom niepełnosprawnym oraz osobom prowadzącym wózki dziecięce. Obecnie produkowane wagony są częściowo lub całkowicie niskopodłogowe.

Tramwaj parowy – dawny pojazd szynowy służący do komunikacji miejskiej, napędzany maszyną parową. Istniały dwa podstawowe typy tego pojazdu: albo w silnik parowy wyposażony był bezpośrednio wagon, albo skład ciągnięty był przez stosunkowo niewielką lokomotywę parową.

Tramwaj piętrowy – tramwaj posiadający dwa poziomy (piętra) do przewozu pasażerów.