
Douglas DB-7 – rodzina amerykańskich samolotów bombowych i nocnych myśliwskich produkcji Douglas Aircraft Company, używanych podczas II wojny światowej głównie przez Związek Radziecki, Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone. DB-7 był również użytkowany w czasie wojny przez australijskie, francuskie, południowoafrykańskie i holenderskie siły powietrzne, a po wojnie także przez Brazylię.

Bell P-59 Airacomet – amerykański samolot myśliwski zaprojektowany i zbudowany w okresie II wojny światowej. Prototyp XP-59A był pierwszym amerykańskim samolotem odrzutowym, jego pierwszy lot odbył się 1 października 1942.

Boeing F8B – ciężki myśliwiec amerykański zaprojektowany na zamówienie US Navy w zakładach Boeinga. F8B miał służyć w rolach myśliwca przechwytującego, myśliwca eskortowego dalekiego zasięgu, samolotu bombowego, bombowca nurkującego i samolotu torpedowego. Z tego też względu nazywano go ironicznie "pięć w jednym", ponieważ zgodnie z planami miał zaspokajać wszystkie potrzeby, stawiane przed samolotem w służbie morskiej.

Boeing P-26 Peashooter – amerykański samolot myśliwski zaprojektowany i zbudowany w 1932 roku w wytwórni Boeing Airplane Corporation.

Brewster Buffalo lub Brewster F2A – amerykański myśliwiec pokładowy z czasów II wojny światowej, pierwszy jednopłatowiec użytkowany przez United States Navy.

Consolidated Vultee XP-81, samolot myśliwski z mieszanym napędem śmigłowo-odrzutowym zaprojektowany w zakładach Consolidated Vultee Aircraft Corporation w końcowym okresie II wojny światowej. Pomimo bardzo obiecujących osiągów z pierwszych lotów, projekt został zarzucony z powodu zakończenia wojny i problemów ze znalezieniem odpowiednich silników.

Curtiss XP-46 – prototypowy samolot myśliwski zaprojektowany w 1939 i zbudowany w 1941 w zakładach Curtiss Wright Corporation jako następca Curtiss P-40 Warhawk który, że pomimo dopiero wchodził do produkcji był już konstrukcją przestarzałą w porównaniu z ówczesnymi samolotami europejskimi.

Curtiss XP-62 – prototypowy myśliwiec zaprojektowany w zakładach Curtiss-Wright Corporation na zamówienie United States Army Air Corps (USAAC). XP-62 był największym jednosilnikowym samolotem amerykańskim zbudowanym w okresie II wojny światowej. Powstał tylko jeden prototyp.

Curtiss-Wright CW-21 Demon – amerykański samolot firmy Curtiss-Wright Corporation będący przykładem idei budowy taniego i lekkiego samolotu myśliwskiego gdzie bardzo dobre parametry lotu, prędkość i wznoszenie osiągano kosztem braku opancerzenia i samouszczelniających się zbiorników paliwa.

Curtiss-Wright XP-55 Ascender – amerykański, prototypowy myśliwiec przechwytujący zaprojektowany w Curtiss-Wright Corporation. Maszyna charakteryzowała się nietypową konstrukcją z przednim usterzeniem. Była to pierwsza maszyna Curtissa z przednim podparciem podwozia.

Grumman F2F – dwupłatowy, jednosilnikowy samolot myśliwski z wciąganym podwoziem służący jako standardowy myśliwiec Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych w latach 1936-1940.

Grumman F4F (G-36) Wildcat (żbik) – myśliwiec pokładowy US Navy z czasów II wojny światowej budowany w zakładach Grummana. W Wielkiej Brytanii oznaczany jako Martlet lub Wildcat. Późniejsze wersje produkowane w zakładach General Motors oznaczano General Motors FM Wildcat.

Vought F4U Corsair – samolot myśliwski lotnictwa marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych produkowany przez zakłady Vought-Sikorsky Aircraft w latach 1942–1952. Podczas drugiej wojny światowej samoloty te produkowano również pod oznaczeniem FG w zakładach Goodyear i jako F3A w zakładach Brewster.

Grumman F6F Hellcat – amerykański samolot pokładowy z okresu II wojny światowej, jednosilnikowy, jednomiejscowy dolnopłat. Podstawowy samolot myśliwski United States Navy na Pacyfiku.

Grumman F7F Tigercat – amerykański dwusilnikowy samolot myśliwski zaprojektowany w okresie II wojny światowej. Był to drugi myśliwiec dwusilnikowy zaprojektowany dla potrzeb US Navy, jednak z powodu swoich rozmiarów mógł operować tylko z pokładów lotniskowców typu “Midway”. Pierwszą partię samolotów dostarczono do jednostek US Marines jeszcze przed końcem wojny, ale nie wzięły one aktywnego udziału w walkach. Pomimo że zostały zaprojektowane oryginalnie jako myśliwce pokładowe, jedynie samoloty wersji F7F-4N były używane przez marynarkę wojenną; pozostałe operowały z lotnisk lądowych. Tigercaty wzięły udział w wojnie koreańskiej. Wycofano je ze służby w roku 1954.

Grumman F8F Bearcat – amerykański myśliwski samolot pokładowy z końcowego okresu II wojny światowej, był to ostatni myśliwiec produkcji Grummana napędzany silnikiem tłokowym. „Bearcat” to binturong, niewielki ssak z rodziny łaszowatych.

Bell FM-1 Airacuda – amerykański ciężki samolot myśliwski przeznaczony do zwalczania nieprzyjacielskich samolotów bombowych.

Ryan FR-1 Fireball – amerykański samolot myśliwski o mieszanym napędzie tłokowo-odrzutowym, zaprojektowany dla potrzeb US Navy w czasie II wojny światowej. Samoloty te weszły do służby przed końcem wojny, ale nie zostały użyte bojowo. Był to pierwszy samolot amerykańskiej marynarki wojennej o napędzie odrzutowym.

Grumman XF5F Skyrocket - prototyp pokładowego myśliwca przechwytującego zaprojektowanego w zakładach Grummana dla potrzeb US Navy w 1938.

Lockheed XP-49 – prototypowy samolot myśliwski zaprojektowany w zakładach Lockheeda jako następca P-38 Lightning.

North American P-51 Mustang – amerykański jednosilnikowy myśliwiec okresu drugiej wojny światowej zaprojektowany na zlecenie RAF-u, produkowany w zakładach North American Aviation (NAA) w Stanach Zjednoczonych oraz w znacznie mniejszej liczbie przez Commonwealth Aircraft Corporation w Australii. Używany był przez USA i ich sojuszników zarówno podczas drugiej wojny światowej, jak i wojny koreańskiej. Udana konstrukcja z 1940 roku sprawiła, że ostatni projekt samolotu bojowego opartego na P-51 zamknięto dopiero w 1986 roku, kończąc tym samym 46 lat rozwoju jednej konstrukcji. Obecnie wiele z tych maszyn znajduje się w rękach prywatnych. Latają one podczas pokazów i zawodów sportowych. Ogółem wyprodukowano 15-16 tys. mustangów.

Northrop XP-56 Black Bullet – amerykański, prototypowy myśliwiec przechwytujący zaprojektowany w Northrop Corporation. Maszyna charakteryzowała się nietypowym układem aerodynamicznym bez usterzenia poziomego, zbliżonym do latającego skrzydła, charakterystycznego dla wczesnych konstrukcji Johna Northropa. Nazwa samolotu pochodzi od kształtu kadłuba maszyny.

Seversky P-35 – amerykański samolot myśliwski produkowany w latach 1937-1940 przez Seversky Aircraft Company. Służył w lotnictwie lotnictwie armii USA oraz w Szwecji i Ekwadorze.

Curtiss P-36 Hawk – amerykański samolot myśliwski z okresu II wojny światowej. Szeroko eksportowany, znany był także pod nazwą eksportową Hawk 75 i brytyjską Mohawk.

Lockheed P-38 Lightning – amerykański samolot myśliwski dalekiego zasięgu z okresu II wojny światowej. Był to szybki, silnie uzbrojony samolot używany do wielu zadań w różnorodnych warunkach walki, pomimo pewnych wad konstrukcyjnych był to raczej lubiany i udany samolot. Samolot był zbudowany w układzie dwukadłubowym. Silniki zostały umieszczone w dwóch początkowych sekcjach kadłubów, pomiędzy którymi znajdowała się gondola z kabiną pilota wraz z systemem uzbrojenia.

Bell P-39 Airacobra – amerykański samolot myśliwski zaprojektowany w zakładach Bell Aircraft na zamówienie United States Army Air Forces (USAAF). Samolot używany był w okresie II wojny światowej w stosunkowo niewielkich ilościach przez USAAF oraz siły powietrzne niektórych państw sprzymierzonych, głównym użytkownikiem samolotów były Radzieckie Siły Powietrzne.

Curtiss P-40 Warhawk – amerykański samolot myśliwski z okresu drugiej wojny światowej.

Republic P-43 Lancer (AP-4) – amerykański samolot myśliwski z okresu II wojny światowej zaprojektowany w wytwórni Republic Aviation. Samolot został zaprojektowany w 1939 na konkurs United States Army Air Corp (USAAC) na nowoczesny myśliwiec przechwytujący, innymi samolotami zgłoszonymi do konkursu były między innymi Lockheed XP-38, Bell XP-39 i Curtiss XP-40. Samolot służył w amerykańskich, australijskich i chińskich Siłach Powietrznych.

Republic P-47 Thunderbolt – jednomiejscowy samolot myśliwski i myśliwsko-szturmowy. Wyprodukowany w liczbie 15 683 sztuk, był najliczniejszym z samolotów myśliwskich USA. Był używany na wielu frontach drugiej wojny światowej: w Europie, Afryce, Dalekim Wschodzie i Pacyfiku. Thunderbolty odbyły pół miliona lotów bojowych, zrzuciły 132 482 tony bomb, wystrzeliły 59 567 rakiet i 125 milionów pocisków karabinowych, niszcząc w powietrzu i na ziemi ponad 12 tysięcy samolotów przeciwnika, przy stratach własnych 5222 maszyn, z czego tylko 824 w walce.

Republic XP-69 – niezrealizowany projekt amerykańskiego samolotu myśliwskiego z czasów II wojny światowej. Maszyna miała być napędzana potężnym, gwiazdowym silnikiem w układzie poszóstnej gwiazdy.

Northrop P-61 Black Widow – myśliwiec nocny produkcji amerykańskiej z okresu drugiej wojny światowej. Był to pierwszy amerykański samolot zaprojektowany specjalnie do roli myśliwca nocnego i wyposażony w radar.

Bell P-63 Kingcobra – samolot myśliwski produkcji amerykańskiej, następca samolotu P-39 Airacobra. Pomimo że oba te samoloty wyglądają bardzo podobnie, w rzeczywistości P-63 był zupełnie nową konstrukcją i samoloty te nie miały żadnych wspólnych części czy podzespołów.

General Motors P-75A Eagle to samolot myśliwski zaprojektowany we wrześniu 1942 w zakładach General Motors Corporation w odpowiedzi na zamówienie USAAF na samolot z "niezwykle dużą prędkością wznoszenia". GMC zaproponowało samolot zbudowany z części z istniejących już konstrukcji i napędzany najpotężniejszym dostępnym wówczas silnikiem chłodzonym cieczą Allison V-3420.

Lockheed F-80 Shooting Star – amerykański samolot myśliwski, pierwszy odrzutowiec użyty operacyjnie przez USAAF.

North American P-82 Twin Mustang – dwuosobowy amerykański myśliwiec eskortujący dalekiego zasięgu, powstały przez połączenie dwóch kadłubów samolotu P-51 Mustang, produkowany w zakładach North American Aviation (NAA).

Vought XF5U – prototypowy amerykański samolot myśliwski z czasów II wojny światowej przeznaczony dla United States Navy. Program budowy myśliwca został anulowany na etapie wybudowania dwóch egzemplarzy prototypowych, które jednak nigdy nie wzniosły się w powietrze. Maszyna charakteryzowała się awangardową konstrukcją jak na standardy ówczesnych czasów.

Vultee P-66 Vanguard, amerykański samolot myśliwski z okresu II wojny światowej. Samolot został zamówiony przez Szwedzkie Siły Powietrzne, ale w 1941 kiedy wszedł do produkcji rząd Stanów Zjednoczonych zablokował ich eksport. Wszedł na wyposażenie USAAF jako P-66.

Vultee XP 54 Swoose Goose – prototyp samolotu myśliwskiego zaprojektowanego i zbudowanego w zakładach Vultee Aircraft w odpowiedzi na konkurs United States Army Air Corp Request for Data R-40C. Projekt Vultee pokonał propozycje Curtissa XP-55 i Northropa XP-56. Po zakończeniu badań aerodynamicznych, w styczniu 1941 podpisano kontrakt na pierwszy prototyp nowego samolotu, drugi prototyp został zamówiony w marcu 1942.

Bell XFL Airabonita – pokładowy myśliwiec przychwytujący (pościgowy) zaprojektowany w zakładach Bell Aircraft na zamówienie United States Navy. Samolot stanowił rozwinięcie projektowanego wówczas myśliwca Bell P-39 Airacobra. Zbudowano tylko jeden prototyp, samolot nie wszedł do produkcji seryjnej.

Grumman XP-50 Skyrocket - prototypowy samolot myśliwski, wersja rozwojowa Grumman XF5F-1, zaprojektowany w zakładach Grumman Aircraft w początkowym okresie II wojny światowej w odpowiedzi na memorandum USAAC na dwusilnikowy myśliwiec pościgowy. Konkurs został wygrany przez samolot XP-49, ale konstrukcja Grummana na tyle zainteresowała USAAC, że zamówiono jeden prototyp tego samolotu.

Bell XP-52 – projekt amerykańskiego samolotu myśliwskiego opracowanego przez firmę Bell Aircraft.

Bell XP-59 – niezrealizowany projekt samolotu myśliwskiego z okresu II wojny światowej. XP-59 powstał jako wersja rozwojowa Bell XP-52. Numer samolotu, 59, został także użyty ze względów bezpieczeństwa dla powstającego w tym czasie myśliwca odrzutowego Bell XP-59A.

Lockheed XP-58 Chain Lightning – prototypowy samolot myśliwski, wersja rozwojowa myśliwca P-38 Lightning opracowana początkowo jako prywatne przedsięwzięcie firmy Lockheed.

McDonnell XP-67 – prototypowy samolot myśliwski zaprojektowany w 1942 w zakładach McDonnell Aircraft dla United States Army Air Forces (USAAF). Był to pierwszy samolot wojskowy zaprojektowany w powstałym w 1939 McDonnellu. Powstał tylko jeden prototyp który został częściowo zniszczony w czasie jego oblatywania, z powodu niezadowalających osiągów samolot nie wszedł do produkcji seryjnej.

Vultee XP-68 Tornado – wersja rozwojowa myśliwca Vultee XP-54 Swoose Goose, XP-68 miał być napędzany 42-cylindrowym silnikiem Wright XR-2160 Tornado z dwoma śmigłami przeciwbieżnymi. Samolot otrzymał oznaczenie XP-68 w lipcu 1941, ale po porzuceniu prac nad silnikami Wright Tornado 22 listopada 1941 roku anulowano także projekt samolotu.

Curtiss XP-71 – projekt ciężkiego myśliwca eskortowego który powstał w zakładach Curtiss-Wright Corporation w 1941 roku. Projekt zainteresował dowództwo USAAF na tyle, że zamówiono dwa prototypy, jednak 26 lipca 1943 roku z powodu wątpliwości co do możliwości budowy czy praktycznego użycia tak dużej maszyny projekt skasowano jeszcze przed rozpoczęciem budowy prototypów.

Republic XP-72 – prototypowy amerykański myśliwiec przechwytujący z czasów II wojny światowej. Program budowy myśliwca został anulowany na etapie wybudowania dwóch egzemplarzy prototypowych.

Bell XP-76 – proponowana ale ostatecznie nieprodukowana wersja samolotu Bell P-39 Airacobra mająca być produkcyjną wersją XP-39E. Wersja XP-39E nie spełniła pokładanych w niej nadziei i po zakończeniu jej programu rozwojowego anulowano zamówienie na 4000 sztuk P-76-BE. Doświadczenie zdobyte przy w programie XP-39E zostało użyte przy projektowaniu Bell P-63 Kingcobra.

Bell XP-77 – amerykański prototypowy samolot myśliwski zaprojektowany w zakładach Bell Aircraft w 1941 na zamówienie United States Army Air Forces (USAAF) na lekki samolot myśliwski zbudowany bez użycia cennych materiałów strategicznych takich jak aluminium. Zaprojektowany przez Roberta Woodsa samolot miał wewnętrzną konstrukcję prawie całkowicie drewnianą ale powstał zbyt późno i miał zbyt niskie osiągi aby został zamówiony do produkcji seryjnej. Powstały tylko dwa prototypy tego samolotu.

Bell XP-83 – amerykański prototypowy samolot myśliwski z okresu II wojny światowej. Seryjne samoloty miały pełnić rolę myśliwców eskortowych uczestniczących w osłonie bombowców Boeing B-29 Superfortress