
Kanonierki torpedowe typu Grasshopper - krótka seria trzech okrętów Royal Navy bazowana na wcześniejszym HMS „Rattlesnake” (1886).

Kanonierki torpedowe typu Sharpshooter – seria 13 brytyjskich kanonierek torpedowych zbudowanych w latach 1888–1891.

Pancerniki typu Royal Sovereign – seria ośmiu brytyjskich pancerników (przeddrednotów), zbudowanych na początku lat. 90. XIX wieku.

„HMS Alecto” − brytyjska fregata bocznokołowa wodowana w roku 1839.

HMS Birkenhead – brytyjski okręt, który został zwodowany w 1845 roku. Budowany jako fregata pancerna pod nazwą HMS „Vulcan”, wszedł do służby z imieniem nadanym na część miasta Birkenhead, jako okręt transportowy. Zasłynął postawą załogi i pasażerów, którzy w 1852 roku, w czasie gdy okręt tonął po wejściu na skały, zachowali dyscyplinę i pozwolili ewakuować się w pierwszej kolejności dzieciom i kobietom. Katastrofa okrętu była najważniejszą inspiracją zwyczajowego powiedzenia mówiącego o konieczności ewakuacji z tonącej jednostki w pierwszej kolejności dzieci i kobiet.

HMS Black Prince – brytyjska fregata pancerna typu Warrior, która weszła do służby w 1862 roku. Wraz z bliźniaczym HMS "Warrior" był przez krótki czas największym, najszybszym, najsilniej uzbrojonym i najciężej opancerzonym okrętem swojej epoki. Były to pierwsze żelazne pancerniki.

HMS Challenger – XIX-wieczna brytyjska korweta parowo-żaglowa typu Pearl, służąca w Royal Navy w latach 1858-1878. Okręt uczestniczył w trwającej w latach 1872-1876 wyprawie badawczej dookoła świata, uznawanej za pierwszą wyprawę oceanograficzną w historii. Podczas wyprawy, kierowanej przez Johna Murraya i Charlesa Wyville'a Thomsona, odkryty został m.in. Grzbiet Śródatlantycki oraz Rów Mariański.

HMS Duke of Wellington – brytyjski żaglowo-parowy okręt liniowy pierwszej klasy z połowy XIX wieku. Okręt należał do pierwszych dużych jednostek wyposażonych w śrubę napędową. Podczas budowy nosił nazwę HMS „Windsor Castle”, po zwodowaniu nazwany został imieniem księcia Wellingtona. Był największym okrętem wojny krymskiej.

HMS Empress of India – brytyjski pancernik z przełomu XIX i XX wieku. Należał do typu Royal Sovereign. Był jedynym okrętem Royal Navy noszącym tę nazwę. Pierwotnie miał nazywać się HMS „Renown”, ale nazwę zmieniono przed wodowaniem.

HMS Erebus – brytyjski okręt, który został zwodowany w 1826 roku. Zbudowany jako moździerzowiec, uczestniczył w wyprawach badawczych do Antarktyki i Arktyki. Zaginął w trakcie poszukiwań Przejścia Północno-Zachodniego w 1845 roku, jego wrak odnaleziono dopiero w 2014 roku.

Guillaume Tell – francuski okręt liniowy zbudowany w końcu XVIII wieku w porcie w Tulonie. Nazwa okrętu odwołuje się do legendarnej postaci Wilhelma Tella.

HMS Hood – brytyjski pancernik z przełomu XIX i XX wieku. Był zmodyfikowanym okrętem typu Royal Sovereign.

HMS Indefatigable – brytyjska fregata żaglowa z przełomu XVIII i XIX wieku. Jej budowę jako dwupokładowego okrętu liniowego rozpoczęto w 1781 roku, zaś ukończono po zmianie planów jako fregatę w 1794 roku. Brała udział w starciach z rewolucyjną Francją i wojnach napoleońskich.

HMS Inflexible − brytyjski pancernik wieżowy z końca XIX wieku, w chwili wejścia do służby w 1881 roku okręt uzbrojony w najpotężniejsze działa, zainstalowane kiedykolwiek na jednostce pływającej Royal Navy i dysponujący pancerzem o największej łącznej grubości w historii budownictwa okrętowego. Zaprojektowany jako brytyjska odpowiedź na włoskie pancerniki typu Duilio, miał zbliżoną do nich, kontrowersyjną konstrukcję i był wyposażony w szereg nowinek technicznych.

HMS Investigator – brytyjski okręt, który uczestniczył w dwóch pionierskich wyprawach badawczych do Arktyki. Zwodowany w 1848 roku. Uwięziony przez lód, został porzucony przez załogę w 1853 roku; jego wrak odnaleziono dopiero w 2010 roku.

HMS Invincible – brytyjski okręt pancerny typu Audacious, który wszedł do służby w 1870 roku.

HMS Monarch – wczesny pancernik wieżowy należący do Royal Navy, w służbie od 1869 do końca XIX wieku. Był to pierwszy pełnomorski okręt uzbrojony w działa umieszczone w wieżach, a także pierwszy brytyjski okręt uzbrojony w działa kalibru 305 mm.

HMS Nile – brytyjski pancernik wieżowy, zbudowany dla Royal Navy na przełomie lat 80. i 90. XIX wieku. Należał do dwuokrętowego typu Trafalgar, zaprojektowanego przez Williama White’a jako rozwinięcie wcześniejszego typu Admiral oraz pary siostrzanych „Victoria” i „Sans Pareil”. Przez większą część aktywnej służby przebywał na Morzu Śródziemnym. Przeniesiony do rezerwy w 1903 roku, został sprzedany na złom w roku 1912.

HMS Polyphemus – okręt Royal Navy zaliczany do klasy torpedo ram, jedyna brytyjska jednostka tego typu i jedna z niewielu na świecie. Wodowany w 1881 i nazwany imieniem jednookiego potwora Polifema z Odysei, był jednym z najbardziej znanych brytyjskich okrętów epoki wiktoriańskiej.

HMS Ramillies – brytyjski pancernik z przełomu XIX i XX wieku. Należał do typu Royal Sovereign. Był to czwarty okręt Royal Navy noszący tę nazwę dla upamiętnienia bitwy pod Ramillies z 1706 roku.

HMS Rattler – brytyjski slup z połowy XIX wieku, pierwszy zbudowany okręt na świecie z maszyną parową napędzającą śrubę.

HMS Rattlesnake – brytyjska kanonierka torpedowa będąca rozwinięciem wcześniejszego eksperymentalnego HMS „Swift”. Okręt należał do budowanej jedynie przez krótki czas klasy kanonierek torpedowych, jednego z ostatnich ogniw postępu techniki wojskowej prowadzących do powstania współczesnych niszczycieli.

HMS Renown − brytyjski pancernik (przeddrednot) drugiej klasy z ostatnich lat XIX wieku, zaprojektowany jako modyfikacja wcześniejszego typu Centurion. Przeznaczony do pełnienia służby w koloniach, miał słabsze uzbrojenie, większą prędkość i zasięg od budowanych równolegle typowych okrętów liniowych. Zbudowany w Pembroke Dockyard, był wykorzystywany jako okręt flagowy eskadr Royal Navy w Indiach Zachodnich i na Morzu Śródziemnym, oraz jacht rodziny królewskiej podczas dwóch podróży jej członków do Indii. Przeniesiony do rezerwy, w latach 1909−1913 służył jako okręt szkolny dla obsługi kotłowni. Został sprzedany na złom w 1914 roku.

HMS Repulse – brytyjski pancernik z przełomu XIX i XX wieku. Należał do typu Royal Sovereign. Był to dziesiąty okręt Royal Navy noszący tę nazwę.

HMS Resolution – brytyjski pancernik z przełomu XIX i XX wieku. Należał do typu Royal Sovereign. Był to dziewiąty okręt Royal Navy noszący tę nazwę.

HMS Revenge – brytyjski pancernik z przełomu XIX i XX wieku, brał udział w działaniach I wojny światowej. Należał do typu Royal Sovereign.

HMS Royal Oak – brytyjski pancernik z przełomu XIX i XX wieku. Należał do typu Royal Sovereign. Był to szósty okręt Royal Navy noszący tę nazwę. Nazwa – „królewski dąb” – pochodzi od drzewa, w którym ukrył się Karol II Stuart podczas walk w czasie rewolucji angielskiej

HMS Royal Sovereign – brytyjski pancernik obrony wybrzeża z okresu XIX wieku. Początkowo planowany jako trójpokładowy żaglowy okręt liniowy, w czasie budowy został wyposażony w napęd parowy i śrubę napędową, a po kolejnej przebudowie wszedł do służby w 1864 jako pierwszy wieżowy okręt pancerny w Royal Navy.

HMS Royal Sovereign – brytyjski pancernik z przełomu XIX i XX wieku. Był pierwszym okrętem swojego typu. Był to piąty okręt Royal Navy noszący tę nazwę.

HMS Shannon – brytyjski krążownik pancerny budowany w latach 1873 - 1877. Pierwszy okręt Royal Navy wyposażony w opancerzony pokład.

HMS Shannon – brytyjska fregata z czasu wojen napoleońskich, wsławiona zdobyciem USS „Chesapeake” w 1813 roku.

HMS Terror – brytyjski okręt, który został zwodowany w 1813 roku. Zbudowany jako moździerzowiec, uczestniczył w wyprawach badawczych do Antarktyki i Arktyki. Zaginął w trakcie poszukiwań Przejścia Północno-Zachodniego w 1845 roku, jego wrak odnaleziono dopiero w 2016 roku.

HMS Trincomalee – brytyjska fregata typu Leda, zbudowana w 1817. Brała udział w wojnie krymskiej. W latach 90. XX w. przeprowadzono gruntowny remont i rekonstrukcję jednostki, która obecnie służy jako okręt muzeum i jest najstarszym brytyjskim okrętem wojennym utrzymującym się na wodzie.

HMS Unicorn – brytyjska fregata z XIX wieku, należąca do typu Leda. Obecnie okręt muzeum w Dundee w Szkocji.

HMS Victoria – brytyjski żaglowo-parowy okręt liniowy pierwszej klasy z drugiej połowy XIX wieku. Należał do pierwszych dużych jednostek wyposażonych w śrubę napędową. Okręt nazwano imieniem królowej Victorii. Był największym w historii okrętem liniowym zbudowanym z drewna.

HMS Victoria − brytyjski pancernik wieżowy z końca XIX wieku, zbudowany dla Royal Navy w 1890 roku i włączony do Floty Śródziemnomorskiej jako jej okręt flagowy. Zatonął 22 czerwca 1893 roku w pobliżu Trypolisu w Libanie w wyniku kolizji z pancernikiem „Camperdown”. W katastrofie zginęło 358 członków załogi okrętu, z dowódcą Floty Śródziemnomorskiej, wiceadmirałem George’em Tryonem.

HMS Warrior – pierwszy brytyjski okręt pancerny zbudowany w odpowiedzi na francuski "Gloire". "Warrior" był największym, najszybszym, najsilniej uzbrojonym i najciężej opancerzonym okrętem w chwili powstania.

HMS Warspite – brytyjski krążownik pancerny typu Imperieuse. Budowę rozpoczęto w stoczni marynarki w Chatham w 1881 roku; okręt zwodowano 29 stycznia 1884, do służby w Royal Navy wszedł w czerwcu 1888.