Arado Ar 95 – niemiecki samolot bombowo-torpedowy, produkowany w zakładach Arado.

Arado Ar 196 – niemiecki wodnosamolot rozpoznawczy z okresu II wojny światowej.

Arado Ar 199 – niemiecki wodnosamolot wyprodukowany w wytwórni Arado Flugzeugwerke. Zbudowano dwa prototypy, których produkcja nie była dalej rozwijana.

Arado Ar 231 – niemiecki wodnosamolot pokładowy przeznaczony do operowania z pokładów okrętów podwodnych, produkowany przez wytwórnię lotniczą Arado.

Blohm & Voss Bv 138 Seedrache – niemiecka łódź latająca, używana w czasie II wojny światowej przez Luftwaffe jako główny morski samolot rozpoznawczy dalekiego zasięgu. Wybudowano łącznie 297 egzemplarzy w latach 1938-1943.

Blohm & Voss Bv 222 – niemiecka łódź latająca firmy Blohm & Voss z okresu II wojny światowej. Wolnonośny, sześciosilnikowy grzbietopłat o całkowicie metalowej konstrukcji.

Blohm & Voss Bv 238 – prototypowa niemiecka łódź latająca z okresu II wojny światowej. Zaprojektowana jako morski samolot patrolowy dalekiego zasięgu i transportowy; planowano wyposażyć ją w silne uzbrojenie obronne i możliwość przenoszenia bomb, w tym kierowanych).

Blohm & Voss Ha 139 – wodnosamolot używany przez Lufthansę w latach 1937–1939 na szlakach transatlantyckich. W tamtych czasach należał do największych samolotów tego typu.

Blohm & Voss Ha 140 – niemiecki wodnosamolot torpedowo-bombowy.

Dornier Do 18 – niemiecka łódź latająca z okresu II wojny światowej

Dornier Do 24 – niemiecka łódź latająca wytwórni Dorniera z 1937 roku, służąca jako samolot rozpoznawczy i ratowniczy w czasie II wojny światowej, aż do lat 1970.
Dornier Do 26 – łódź latająca zaprojektowana na zlecenie Deutsche Lufthansa. Pierwszy lot Do 26 wykonał 21 maja 1938. Początkowe wersje Do 26 A, B, C były wersjami cywilnymi, wersja Do 26D była wersją transportową oraz rozpoznawczą dalekiego zasięgu. Wzięły udział w operacji zajęcia Norwegii w 1940 r.

Dornier Do 214 / P.192 – projekt wielozadaniowej łodzi latającej będącej wojskową wersją P.92. Opracowano warianty od P.192.1 do P.192.9, mogące transportować do 333 żołnierzy lub 33 300 kg ładunku oraz stawiacz min, latający szpital i cysterna.

Heinkel He 42 – niemiecki wodnosamolot z początku lat 30. XX wieku. Wyprodukowano 32 egzemplarze.

Heinkel He 51 − jednoosobowy dwupłat skonstruowany przez wytwórnię lotniczą Heinkel, używany przez Luftwaffe, początkowo jako myśliwiec oraz jako wodnosamolot, później jako samolot szturmowy i treningowy.

Heinkel He 59 – niemiecki samolot zaprojektowany w 1930, pełniący funkcję zarówno bombowca torpedowego, jak i rozpoznawczą, mający możliwość lądowania na lądzie przy zastosowaniu standardowego podwozia kołowego i na wodzie przy użyciu pływaków.

Heinkel He 60 – niemiecki dwupłatowy wodnosamolot rozpoznawczy zaprojektowany przed II wojną światową przez Reinholda Mewesa w biurze konstrukcyjnym Ernsta Heinkela. Używany był od 1933 do 1942. Wyprodukowano 361 egzemplarzy wszystkich wersji.

Heinkel He 114 − niemiecki wodnosamolot rozpoznawczy zaprojektowany w 1935 w zakładach Heinkel Flugzeugwerke. Zastąpił wcześniejszego He 60, sam jednak nie pozostał długo w użyciu, gdyż po opracowaniu Arado Ar 196 ta nowa konstrukcja została podstawowym niemieckim wodnosamolotem rozpoznawczym.

Heinkel He 115 – niemiecki wodnosamolot bombowo-torpedowy i rozpoznawczy z okresu II wojny światowej.