AMX-10RCW
AMX-10RC

AMX-10RC – francuski współczesny opancerzony samochód rozpoznawczy.

AMZ Bóbr-3W
AMZ Bóbr-3

AMZ Bóbr-3 – polski opancerzony pojazd rozpoznawczy produkcji firmy AMZ-Kutno, opracowany w ramach programu „Nowego Lekkiego Opancerzonego Transportera Rozpoznawczego” (LOTR) o kryptonimie „Kleszcz”.

BRDM-1W
BRDM-1

BRDM – radziecki opancerzony samochód rozpoznawczy z okresu po II wojnie światowej

BRDM-2W
BRDM-2

BRDM-2 – opancerzony samochód rozpoznawczy. Został zaprojektowany w Związku Radzieckim.

Bushmaster IMVW
Bushmaster IMV

Bushmaster Infantry Mobility Vehicle – australijski kołowy transporter piechoty typu MRAP produkowany przez zakłady Thales Australia, zaprojektowany przez zakłady Perry Engineering przy pewnym wsparciu technicznym ze strony irlandzkiej firmy Timoney Technology Ltd. Bushmaster został stworzony z myślą o działaniach na terenach pustynnych, np. w północnej Australii. W podstawowej wersji przystosowany jest do transportu 9 żołnierzy wraz z zapasami żywności i amunicji przewidzianych na trzy dni.

DAF YP-104W
DAF YP-104

DAF YP-104 – holenderski opancerzony samochód rozpoznawczy z okresu po II wojnie światowej

Dozor BW
Dozor B

Dozor B – ukraiński lekki transporter opancerzony z napędem 4×4. Zaprojektowany jako uniwersalny, opancerzony pojazd do transportu personelu, broni i sprzętu wojskowego o masie do 2 ton, który w zależności od wyposażenia może być wykorzystywany również do wsparcia ogniowego w walce, jako wóz dowodzenia i zwiadu. Może spełniać też funkcję samodzielnego stanowiska przeciwczołgowego oraz być wykorzystany jako wóz sanitarny.

EE-9 CascavelW
EE-9 Cascavel

EE-9 Cascavel – 6-kołowy pojazd rozpoznawczy produkowany w latach 70. XX wieku w Brazylii przez firmę Engesa. Wykorzystuje wiele wspólnych podzespołów razem z EE-11 Urutu.

FUGW
FUG

D-442 FUG (Felderítő Úszó Gépkocsi) – węgierski opancerzony wóz rozpoznawczy skonstruowany w latach 60. XX w. Odpowiednik radzieckiego samochodu rozpoznawczego BRDM-1. Od BRDM różni się jednak tym, że jego silnik usytuowany jest w tylnej części pojazdu, dzięki czemu jest bardziej odporny na uszkodzenia, np. w razie ostrzału. Pojazdy tego typu znajdowały się na uzbrojeniu armii węgierskiej, czechosłowackiej, a także w niewielkiej liczbie Wojska Polskiego. Mimo że FUG charakteryzował się bardziej przemyślaną konstrukcją układu napędowego niż w radzieckim odpowiedniku, to jednak miał istotną wadę, jaką był brak stałego uzbrojenia. Z tego powodu zastąpił go PSzH-IV, pozbawiony wady poprzednika. Pojazd ten nie był już sprowadzany do Polski.

Humber Light Reconnaissance CarW
Humber Light Reconnaissance Car

Humber Light Reconnaissance Car, znany też jako Ironside oraz Humberette, to brytyjski lekki samochód pancerny produkowany w czasie II wojny światowej.

Humber Scout CarW
Humber Scout Car

Humber Scout Car – brytyjska konstrukcja lekkiego samochodu opancerzonego, produkowana i używana podczas II wojny światowej.

Komatsu Typ 87W
Komatsu Typ 87

Komatsu Typ 87 ARV – japoński opancerzony pojazd rozpoznawczy produkcji firmy Komatsu.

M8 GreyhoundW
M8 Greyhound

M8 Greyhound – amerykański samochód pancerny z okresu II wojny światowej.

Otokar CobraW
Otokar Cobra

Otokar Cobra – turecki wielozadaniowy kołowy wóz bojowy produkowany przez przedsiębiorstwo Otokar. Pierwsze pojazdy trafiły do służby w 1997 roku.

Panhard EBRW
Panhard EBR

Panhard EBR – francuski samochód pancerny opracowany w 1950 roku we francuskiej wytwórni Societe de Constructions Mecaniques Panhard et Levassor

RBY Mk IW
RBY Mk I

RBY Mk I – produkowany w Izraelu opancerzony samochód rozpoznawczy. Po raz pierwszy zaprezentowany w maju 1975 roku.

RooikatW
Rooikat

Rooikat – opancerzony samochód rozpoznawczy opracowany i produkowany w RPA. Pojazd został opracowany z myślą o działaniu w trudnych warunkach pustynnych.