AMX-10RC – francuski współczesny opancerzony samochód rozpoznawczy.

AMZ Bóbr-3 – polski opancerzony pojazd rozpoznawczy produkcji firmy AMZ-Kutno, opracowany w ramach programu „Nowego Lekkiego Opancerzonego Transportera Rozpoznawczego” (LOTR) o kryptonimie „Kleszcz”.
BRDM – radziecki opancerzony samochód rozpoznawczy z okresu po II wojnie światowej

BRDM-2 – opancerzony samochód rozpoznawczy. Został zaprojektowany w Związku Radzieckim.

Bushmaster Infantry Mobility Vehicle – australijski kołowy transporter piechoty typu MRAP produkowany przez zakłady Thales Australia, zaprojektowany przez zakłady Perry Engineering przy pewnym wsparciu technicznym ze strony irlandzkiej firmy Timoney Technology Ltd. Bushmaster został stworzony z myślą o działaniach na terenach pustynnych, np. w północnej Australii. W podstawowej wersji przystosowany jest do transportu 9 żołnierzy wraz z zapasami żywności i amunicji przewidzianych na trzy dni.

DAF YP-104 – holenderski opancerzony samochód rozpoznawczy z okresu po II wojnie światowej

Dozor B – ukraiński lekki transporter opancerzony z napędem 4×4. Zaprojektowany jako uniwersalny, opancerzony pojazd do transportu personelu, broni i sprzętu wojskowego o masie do 2 ton, który w zależności od wyposażenia może być wykorzystywany również do wsparcia ogniowego w walce, jako wóz dowodzenia i zwiadu. Może spełniać też funkcję samodzielnego stanowiska przeciwczołgowego oraz być wykorzystany jako wóz sanitarny.

EE-9 Cascavel – 6-kołowy pojazd rozpoznawczy produkowany w latach 70. XX wieku w Brazylii przez firmę Engesa. Wykorzystuje wiele wspólnych podzespołów razem z EE-11 Urutu.

D-442 FUG (Felderítő Úszó Gépkocsi) – węgierski opancerzony wóz rozpoznawczy skonstruowany w latach 60. XX w. Odpowiednik radzieckiego samochodu rozpoznawczego BRDM-1. Od BRDM różni się jednak tym, że jego silnik usytuowany jest w tylnej części pojazdu, dzięki czemu jest bardziej odporny na uszkodzenia, np. w razie ostrzału. Pojazdy tego typu znajdowały się na uzbrojeniu armii węgierskiej, czechosłowackiej, a także w niewielkiej liczbie Wojska Polskiego. Mimo że FUG charakteryzował się bardziej przemyślaną konstrukcją układu napędowego niż w radzieckim odpowiedniku, to jednak miał istotną wadę, jaką był brak stałego uzbrojenia. Z tego powodu zastąpił go PSzH-IV, pozbawiony wady poprzednika. Pojazd ten nie był już sprowadzany do Polski.

Humber Light Reconnaissance Car, znany też jako Ironside oraz Humberette, to brytyjski lekki samochód pancerny produkowany w czasie II wojny światowej.

Humber Scout Car – brytyjska konstrukcja lekkiego samochodu opancerzonego, produkowana i używana podczas II wojny światowej.

Komatsu Typ 87 ARV – japoński opancerzony pojazd rozpoznawczy produkcji firmy Komatsu.

M8 Greyhound – amerykański samochód pancerny z okresu II wojny światowej.

Otokar Cobra – turecki wielozadaniowy kołowy wóz bojowy produkowany przez przedsiębiorstwo Otokar. Pierwsze pojazdy trafiły do służby w 1997 roku.
Panhard EBR – francuski samochód pancerny opracowany w 1950 roku we francuskiej wytwórni Societe de Constructions Mecaniques Panhard et Levassor

RBY Mk I – produkowany w Izraelu opancerzony samochód rozpoznawczy. Po raz pierwszy zaprezentowany w maju 1975 roku.

Rooikat – opancerzony samochód rozpoznawczy opracowany i produkowany w RPA. Pojazd został opracowany z myślą o działaniu w trudnych warunkach pustynnych.