Linia kolejowa Gdańsk Wrzeszcz – Stara PiłaW
Linia kolejowa Gdańsk Wrzeszcz – Stara Piła

Linia kolejowa Gdańsk Wrzeszcz – Stara Piła – linia kolejowa ze stacji Gdańsk Wrzeszcz do stacji Stara Piła, w pierwotnym kształcie istnieje obecnie tylko na odcinku Kokoszki – Stara Piła. W pozostałej części została rozebrana, a następnie w 2013–2015 odbudowana jako linia dwutorowa.

Linia kolejowa nr 234W
Linia kolejowa nr 234

Linia kolejowa nr 234 – jednotorowa, niezelektryfikowana linia kolejowa znaczenia miejscowego łącząca stację Gdańsk Kokoszki ze stacją Stara Piła.

Historia budowy Pomorskiej Kolei MetropolitalnejW
Historia budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

Pomorska Kolej Metropolitalna – linia kolejowa wybudowana w latach 2013–2015. Odbudowywana w miejscu Kolei Kaszubskiej oraz budowana na odcinku Kiełpinek–Rębiechowo, gdzie łączy się z linią kolejową nr 201 (Bydgoszcz–Kościerzyna–Gdynia).

Linia kolejowa nr 248W
Linia kolejowa nr 248

Linia kolejowa nr 248 Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa – dwutorowa niezelektryfikowana linia kolejowa w Gdańsku o długości 18,615 km. Linia nazywana jest Pomorską Koleją Metropolitalną.

Linia kolejowa nr 253W
Linia kolejowa nr 253

Linia kolejowa nr 253 – pierwszorzędna, jednotorowa, niezelektryfikowana linia kolejowa, łącząca stację Gdańsk Rębiechowo z rozjazdem 1 na stacji Gdańsk Osowa, znajdującym się nieopodal przystanku Rębiechowo.

Pomorska Kolej Metropolitalna (przedsiębiorstwo)W
Pomorska Kolej Metropolitalna (przedsiębiorstwo)

Pomorska Kolej Metropolitalna – spółka akcyjna powołana przez samorząd województwa pomorskiego w celu budowy linii kolejowej nr 248 Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa oraz linii kolejowej nr 253 Gdańsk Osowa – Gdańsk Rębiechowo. Spółka jest zarządcą obu tych linii. Regularne kursy pociągów pasażerskich rozpoczęły się 1 września 2015.

Wiadukt WeiseraW
Wiadukt Weisera

Wiadukt Weisera, zwany także Mostem Weisera – wiadukt istniejący w latach 1913–2013 w Gdańsku. Nowy obiekt wybudowano w 2014, oznaczony na planach symbolem WD9. Umiejscowiony na przedłużeniu ulicy Ludowej na Strzyży. Wiadukt łączy zbocze wzgórza Ślimak ze zboczem tak zwanej Kamiennej Góry, w pobliżu szczytu której leży Głaz Borkowskiego. Na północ od wiaduktu rośnie kilka egzemplarzy dębu czerwonego, którym obsadzono również nieodległą aleję Wojska Polskiego.