
Katastrofa samolotu An-28 Bryza-2RF miała miejsce 31 marca 2009 około godziny 16:45 na lotnisku wojskowym Gdynia – Babie Doły. Samolot, należący do Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej, wykonywał lot szkoleniowy.

Katastrofa lotnicza w okolicach Cisnej – wypadek lotniczy, który miał miejsce w okolicach Cisnej w ówczesnym województwie krośnieńskim 10 stycznia 1991. Tego dnia rozbił się śmigłowiec Mi-8T ze 103 Pułku Lotniczego Nadwiślańskich Jednostek Wojskowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Pierwotnie śmigłowiec transportował do Cisnej ekipę telewizyjnego programu „Magazyn Kryminalny 997”. W czasie wypadku był mocny wiatr. Maszyna spadła na ziemię między Cisną a Majdanem, po czym wybuchł pożar. Podczas wypadku ekipa telewizyjna znajdowała się na ziemi. W katastrofie zginęły osoby zatrudnione w policji. Według relacji szefa „Magazynu Kryminalnego 997”, Michała Fajbusiewicza, lot zakończony katastrofą w zamierzeniu miał odbyć się wokół Cisnej i posłużyć ekipie telewizyjnej celem ujęcia kamerą śmigłowca w powietrzu, po czym cała ekipa telewizyjna miała odlecieć maszyną do Rzeszowa. Po wzbiciu się w powietrze śmigłowiec spadł na zalesiony stok góry. W czasie katastrofy w okolicy zalegał śnieg.
Katastrofa lotnicza w Dolinie Olczyskiej – w Dolinie Olczyskiej w Tatrach, w dniu 11 sierpnia 1994 rozbił się śmigłowiec produkcji polskiej PZL W-3 Sokół o oznaczeniu SP-SXT, należący do Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, biorący udział w akcji ratunkowej.

Katastrofa śmigłowca Mi-24 w Drawsku Pomorskim – katastrofa lotnicza, która miała miejsce 4 kwietnia 2003 na poligonie w Drawsku Pomorskim.

Katastrofa lotnicza w Giebni – katastrofa lotnicza wojskowego samolotu Ił-28, która wydarzyła się 11 grudnia 1969 roku w czasie lotu ćwiczebnego na trasie Powidz–Poligon toruński.

Katastrofa lotu PLL LOT 149 – wypadek lotniczy samolotu An-24W należącego do Polskich Linii Lotniczych LOT, który miał miejsce w okolicach Wrocławia 24 stycznia 1969. Samolot o rejestracji cywilnej SP-LTE rozbił się przy podchodzeniu do lądowania w gęstej mgle. W wypadku nikt nie zginął. Wypadek został spowodowany przez pilota, który zignorował trudne warunki pogodowe i podchodził do lądowania pomimo widoczności mniejszej niż wymagane minimum.

Katastrofa samolotu MiG-23 w Koczale – katastrofa lotnicza samolotu wojskowego MiG-23 MF, do której doszło w Koczale, w środę 13 listopada 1985 roku około godziny 14:16 czasu środkowoeuropejskiego (CET). Zginął w niej pilot, podporucznik inż. Zbigniew Krupa.

Katastrofa lotnicza w Lesie Kabackim – wypadek lotniczy samolotu pasażerskiego Ił-62M SP-LBG „Tadeusz Kościuszko” Polskich Linii Lotniczych LOT, która wydarzyła się 9 maja 1987 o godzinie 11:12:13 podczas lotu nr LO 5055 na trasie Warszawa–Nowy Jork, w trakcie podchodzenia do lądowania awaryjnego, po awarii silników.

Awaryjne lądowanie lotu PLL LOT 016 – awaryjne lądowanie samolotu Boeing 767-300ER, z awarią podwozia, które odbyło się 1 listopada 2011 na Lotnisku Chopina w Warszawie. Było to jedyne w historii tego portu lotniczego lądowanie ze schowanym podwoziem.

Katastrofa lotnicza w Warszawie w 1993 – katastrofa lotnicza z 14 września 1993 na warszawskim lotnisku Okęcie przy lądowaniu i nieskutecznym dobiegu samolotu Airbus A320-211 linii lotniczej Lufthansa przybywającego z Frankfurtu nad Menem.

Katastrofa lotnicza w Mirosławcu – wypadek lotniczy wojskowego samolotu CASA C-295 M numer 019, która wydarzyła się 23 stycznia 2008, o godzinie 19:07, podczas podchodzenia do lądowania na lotnisku wojskowym 12. Bazy Lotniczej w Mirosławcu.

Katastrofa lotnicza w Nowym Mieście nad Pilicą – wypadek lotniczy w Nowym Mieście nad Pilicą, do którego doszło 13 lipca 1982 roku ok. godz. 15:39. Zginęło w nim 4 żołnierzy.

Katastrofa lotnicza na Obidowcu – katastrofa lotnicza na grzbiecie Obidowca, w Gorcach, która miała miejsce 25 maja 1973. Rozbiciu uległ dwusilnikowy samolot sanitarny Let L-200 Morava.

Katastrofa lotu PLL LOT 007 miała miejsce 14 marca 1980 o godzinie 11:15. W pobliżu warszawskiego lotniska Okęcie rozbił się lecący z Nowego Jorku samolot Polskich Linii Lotniczych LOT Ił-62 „Mikołaj Kopernik”. Zginęło 77 pasażerów i 10 członków załogi.

Katastrofa lotnicza pod Piasecznem – katastrofa dziesięciomiejscowego samolotu pasażerskiego PLL LOT Lockheed Electra lecącego z Krakowa do Warszawy, która wydarzyła się 11 listopada 1937 roku około godziny 16:43, w pobliżu wsi Mysiadło opodal Piaseczna pod Warszawą.

Katastrofa rządowego Mi-8 pod Piasecznem miała miejsce 4 grudnia 2003 roku, kiedy to wojskowy śmigłowiec Mi-8 z 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego z premierem Leszkiem Millerem na pokładzie uległ awarii pod Baniochą.

Katastrofa lotu PLL LOT 165 – katastrofa, która miała miejsce 2 kwietnia 1969 na północnym stoku Policy w Paśmie Babiogórskim, w okolicy Skawicy na terenie gminy Zawoja. W katastrofie rozbił się samolot An-24 SP-LTF. Na pokładzie znajdowały się 53 osoby, wszyscy zginęli.

Katastrofa lotnicza w Polskiej Nowej Wsi – miała miejsce 16 września 1984 krótko po godzinie 17.20. Samolot An-2T o znakach rejestracyjnych SP-AMK należącego do Aeroklubu PRL, w trakcie pokazów lotniczych podczas startu z przekroczoną dwukrotnie liczbą pasażerów na pokładzie, kilkanaście sekund po oderwaniu się od pola wzlotów, uległ katastrofie. Samolot pilotował Antoni Cepak, który nigdy więcej nie usiadł za sterami. Była to największa katastrofa samolotu typu An-2 w Polsce oraz największa katastrofa lotnicza w województwie opolskim po 1945 roku.
Katastrofa lotnicza w Poznaniu – wypadek lotniczy, który wydarzył się w Poznaniu 10 czerwca 1952 roku. Dokładna liczba jej ofiar nie jest znana, prawdopodobnie zginęło w niej trzech członków załogi i sześcioro cywilów, a kilkanaście osób odniosło rany. Ponieważ katastrofa wydarzyła się w okresie stalinowskim, wszelkie informacje o niej utajniono. Mimo że wypadek wydarzył się w centrum miasta, również później, po przemianach demokratycznych w 1989 roku, wydarzenie to przez długi czas było zapomniane; pierwszy artykuł o nim ukazał się dopiero w 2007 roku w lokalnej prasie.

Katastrofa na pokazach lotniczych w Pucku – wypadek z 9 ofiarami śmiertelnymi i 35 rannymi, który miał miejsce 15 sierpnia 1922 podczas pokazów lotniczych w Pucku.
Katastrofa lotnicza podczas Radom Air Show w 2007 – wypadek do którego doszło 1 września 2007 r., o godzinie 15.51 podczas pokazów lotniczych Radom Air Show.
Katastrofa lotnicza podczas Radom Air Show w 2009 – wypadek, do którego doszło 30 sierpnia 2009 o godz. 13:17 podczas pokazów lotniczych Radom Air Show.

Katastrofa lotu PLL LOT 703 – wypadek lotniczy, który miał miejsce 2 listopada 1988 roku. Samolot Polskich Linii Lotniczych LOT Antonow An-24 o znakach SP-LTD „Dunajec” wystartował z lotniska Warszawa-Okęcie na lotnisko Rzeszów-Jasionka. Podczas lotu nastąpiła awaria obu silników, w wyniku błędu pilota, który nie włączył instalacji przeciwoblodzeniowej. Pilot lądował awaryjnie bez wysuniętego podwozia na polach we wsi Białobrzegi koło Łańcuta. Na pokładzie znajdowało się 29 osób, w tym dziennikarz Tomasz Beksiński. W wyniku wypadku zginęła 69-letnia mieszkanka Rzeszowa. Reszta pasażerów po lądowaniu ewakuowała się, kilkoro zostało poważnie rannych, pozostali odnieśli drobne obrażenia. Chwilę później samolot doszczętnie spłonął. Wypadek „Dunajca” przyspieszył podjęcie decyzji PLL LOT o wymianie wyeksploatowanych już samolotów Antonow An-24.

Katastrofa lotu PLL LOT 691 – katastrofa lotnicza, która wydarzyła się 26 marca 1981 roku około godziny 20:40, około dwóch kilometrów od pasa startowego lotniska Słupsk-Redzikowo. Z relacji ówczesnej prasy wynika, że samolot pasażerski PLL LOT An-24W z 46 pasażerami i 4 członkami załogi na pokładzie przed lądowaniem na lotnisku w Słupsku stracił wysokość, uderzył o ziemię, poderwał się i ponownie uderzył o ziemię, po czym zapalił się.

Katastrofa lotnicza pod Suścem – katastrofa 10-miejscowego samolotu pasażerskiego PLL LOT Lockheed Electra, która wydarzyła się 28 grudnia 1936 roku około godziny 10:45, w pobliżu wsi Susiec oraz Łuszczacz w powiecie tomaszowskim. Samolot należał do partii czterech egzemplarzy zakupionych przez LOT na początku 1936 roku. Pilotowany był przez Mieczysława Jonikasa, leciał ze Lwowa do Warszawy.

Katastrofa samolotu rządowego pod Szczecinem – katastrofa lotnicza, która miała miejsce 28 lutego 1973 r. w pobliżu portu lotniczego Szczecin-Goleniów. W wypadku zginęła pięcioosobowa załoga i wszyscy pasażerowie, łącznie osiemnaście osób.

Katastrofa lotnicza na jeziorze Śniardwy – miała miejsce 14 lutego 1998, kiedy to śmigłowiec Mi-2 podczas lotu z 7 turystami z Kaliningradu wpadł do jeziora Śniardwy – śmierć poniosło 6 turystów i pilot.
Katastrofa lotnicza w Topolowie wydarzyła się 5 lipca 2014 roku we wsi Topolów w województwie śląskim. W wyniku katastrofy samolotu Piper PA-31 Navajo, transportującego spadochroniarzy, śmierć poniosło 11 osób, a 1 została ranna.

Katastrofa lotnicza pod Tuszynem – 15 listopada 1951 samolot Polskich Linii Lotniczych LOT Lisunow Li-2 o znakach SP-LKA odbywający lot na trasie Szczecin – Kraków z międzylądowaniami w Poznaniu i Łodzi rozbił się niedługo po starcie z łódzkiego lotniska.

Katastrofa lotnicza w Warszawie w 1962 – katastrofa lotnicza samolotu rejsowego PLL LOT Vickers Viscount 804 o rejestracji SP-LVB, która miała miejsce 19 grudnia 1962 w pobliżu lotniska Okęcie w Warszawie; zginęły w niej 33 osoby.