Oznaczenia taboru tramwajowego w Polsce – system oznaczeń taboru w Polsce. Spójny system oznaczeń taboru tramwajowego pojawił się w Polsce dopiero po II wojnie światowej. Przed II wojną światową istniała duża dowolność w oznaczaniu taboru. Bardzo często oznaczenia powstawały w połączeniu z nazwą producenta np.: Herbrand B3/H0 czy Carl Weyer lub poprzez stworzenie przez dane przedsiębiorstwo własnego systemu. Przykładem samodzielnego systemu oznaczeń, może być oznaczenie przez Poznańską Kolej Elektryczną wagonów Kriegsstraßenbahnwagen (KSW) jako tramwaju typu H.

Tramwaje w Polsce – systemy komunikacji tramwajowej działające w Polsce.

Tramwaje w Białymstoku – system komunikacji tramwajowej działający na terenie Białegostoku w latach 1895–1918.

Tramwaje w Bielsku-Białej – system komunikacji tramwajowej działający w Bielsku-Białej w latach 1895–1971.

Tramwaje w Cieszynie – system komunikacji tramwajowej istniejący w Cieszynie w latach 1911–1921.
Tramwaje w Częstochowie – jeden z dwóch najmłodszych systemów komunikacji tramwajowej na terenie Polski, powstały w 1959 r. Tramwaje poruszają się po torach o rozstawie szyn 1435 mm i sieci składającej się z 14,8 km. Całkowita długość linii wynosi 30 km.
Tramwaje w Elblągu – system transportu tramwajowego zarządzany przez Tramwaje Elbląskie, spółkę komunalną miasta Elbląg. Jest drugim w kolejności, najstarszym systemem tramwajów elektrycznych, wprowadzonym na terenie obecnej Polski. Ich historia sięga 1895 roku.

Tramwaje w Gorzowie Wielkopolskim – system komunikacji tramwajowej w Gorzowie Wielkopolskim administrowany przez Miejski Zakład Komunikacji. Tramwaje poruszają się po torach o rozstawie szyn 1435 mm i sieci składającej się z 12,2 km.

Tramwaje w Grudziądzu – system komunikacji tramwajowej działający w Grudziądzu.

Tramwaje w Gubinie – system komunikacji tramwajowej działający w Gubinie w latach 1904–1938.

Tramwaje w Inowrocławiu – system tramwajowy działający w Inowrocławiu w latach 1912–1962.

Tramwaje w Jeleniej Górze – system transportu tramwajowego w Jeleniej Górze działający od 10 kwietnia 1897 do 28 kwietnia 1969.

Tramwaje w Kostrzynie nad Odrą – system komunikacji tramwajowej istniejący w Kostrzynie nad Odrą w latach 1903–1945.

Tramwaje w Koszalinie – system komunikacji tramwajowej działający w Koszalinie w latach 1911–1938.

Tramwaje w Legnicy – system tramwajowy działający w Legnicy w latach 1898–1968.
Tramwaje w Olsztynie – system komunikacji tramwajowej, działający w Olsztynie w latach 1907–1965 i ponownie od 19 grudnia 2015. Jest to jak dotąd jedyny reaktywowany system komunikacji tramwajowej w Polsce, a także jedyny bez tradycyjnych pętli – posiadający jedynie tory odstawcze i stąd też obsługiwany wyłącznie taborem dwustronnym dwukierunkowym – oraz jedyny przystosowany do taboru o szerokości 2500 mm.

Tramwaje w Opolu – niezrealizowany system tramwajowy w Opolu, który miał łączyć miasto z pobliskim Prószkowem.

Tramwaje w Radomiu – niezrealizowany system komunikacji tramwajowej w Radomiu. Pierwsze projekty zakładały budowę linii w latach 60. XX wieku.

Tramwaje w Słupsku – system tramwajowy działający w Słupsku w latach 1910–1959.

Tramwaje w Szczekocinach – były system tramwajowy w Szczekocinach. Tramwaje kursowały w latach 1915–1935.

Tramwaje w Świnoujściu – niezrealizowany system komunikacji tramwajowej w Świnoujściu. W latach 1875–1908 powstało kilka projektów budowy linii tramwajowych w Świnoujściu, a także ze Świnoujścia do sąsiednich miejscowości.

Tramwaje w Tarnowie – system tramwajowy działający w latach 1911–1942 w Tarnowie, składający się z jednej linii łączącej dzielnicę Grabówka przez Śródmieście z położonym na terenie dzielnicy Strusina dworcem kolejowym.

Tramwaj konny w Mrozach – wąskotorowa linia tramwaju konnego, znajdująca się w gminie Mrozy, w powiecie mińskim.

Tramwaje w Kielcach – niezrealizowany system komunikacji tramwajowej w Kielcach.
Tramwaje w Sopocie – nieistniejący już system komunikacji tramwajowej działający na terenie miasta Sopot, będący przed uruchomieniem Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście częścią gdańskiej sieci tramwajowej.

Tramwaje w Stargardzie – niezrealizowany system komunikacji tramwajowej w Stargardzie. Projekt systemu zakładał utworzenie trzech linii tramwajowych, ale upadł ze względu na wybuch I wojny światowej.

Transport zbiorowy w Pabianicach – system transportu publicznego na który składa się linia tramwajowa, funkcjonująca od 1901 roku, oraz sieć połączeń autobusowych uruchomiona w 1972 r.

Tramwaje w Wałbrzychu – system tramwajowy w Wałbrzychu działający w latach 1898–1966.

Tramwaje we Wrocławiu – system tramwajów elektrycznych we Wrocławiu, obejmuje 190,14 km pojedynczego toru (2011), po którym kursują 22 linie dzienne o łącznej długości 266 km, które obsługują 408 przystanków w obrębie miasta. W ich przebiegu znajdują się 3 zajezdnie, 20 pętli oraz 3 krańcówki. Sieć trakcyjna zasilana jest przy pomocy 20 stacji prostownikowych.