
Kazimierz Banyś – polski konstruktor maszyn budowlanych, profesor mechaniki, wieloletni wykładowca Politechniki Wrocławskiej i Uniwersytetu Przyrodniczego, autor licznych książek oraz podręczników, za swoją działalność odznaczony Krzyżem Kawalerskim i Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski, Krzyżem Partyzanckim oraz Medalem Armii Krajowej. Wieloletni organizator zjazdów pierwszych absolwentów Politechniki Wrocławskiej.

Henryk Budziło – polski statyk i konstruktor, pracownik naukowo-dydaktyczny Politechniki Lwowskiej i Krakowskiej, żołnierz pierwszej i drugiej wojny światowej, oficer Armii Krajowej w stopniu porucznika pseudonim „Wyrwa”, zaangażowany również w działalność Wolność i Niezawisłość. Wieloletni pracownik firmy Zieleniewski i Fitzner-Gamper S.A. w Krakowie. W okresie PRL-u więzień polityczny skazany na dożywocie za działalność w strukturach WiN.
Andrzej Deka – konstruktor, wykładowca Politechniki Łódzkiej, autor wielu artykułów i referatów z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji, autor projektów instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych, kierownik oddziału firmy SYSTHERM w Łodzi.

Antoni Dębski – polski nurek, mechanik okrętowy i konstruktor pojazdów podwodnych.

Jerzy Bohdan Dowkontt – polski inżynier, konstruktor, profesor Politechniki Łódzkiej i Politechniki Warszawskiej.

Wiktor Duniewicz – polski inżynier mechanik, konstruktor, profesor Politechnice Łódzkiej.

Adam Idźkowski – polski inżynier budownictwa i teoretyk architektury, konstruktor, poeta, uczestnik spotkań artystów w salonie Deotymy, projektant wielu budynków.

Kazimierz „Kuba” Jaworski – polski żeglarz, jachtowy kapitan żeglugi wielkiej, konstruktor jachtowy.

Henryk Jendza – polski technik mechanik, pierwszy dyrektor Stoczni Szczecińskiej, który pełnił tę funkcję w okresie odbudowy poniemieckich zakładów AG Vulcan Stettin i Stettiner Oderwerke ze zniszczeń po II wojnie światowej. W latach 1950–1962 wodowano ponad 80 statków pełnomorskich.

Aleksander Karoli – polski fotograf, wynalazca, konstruktor i popularyzator fotografii oraz twórca literatury fotograficznej doby XIX wieku, syn aptekarza i fotografa Jana Edwarda Karoliego, ojciec fotografa, pisarza i poety Władysława Karoliego.

Władysław Kolasa – polski inżynier mechanik, konstruktor samochodowy. Pionier zastosowania tworzyw sztucznych w procesie projektowania i budowy nadwozi samochodowych w polskim przemyśle motoryzacyjnym.

Tadeusz Adam Kostia – polski konstruktor szybowcowy, wieloletni prezes Sekcji Lotniczej Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich.

Szczepan Łazarkiewicz – polski konstruktor i wynalazca.

Stanisław Łukaszewicz – polski inżynier mechanik, konstruktor samochodowy.

Władysław Franciszek Maciejewski – polski inżynier, konstruktor kotłów parowych.

Tadeusz Marek, poza Polską znany jako Tadek Marek – polski inżynier, konstruktor silników samochodowych.

Cezary Nawrot – polski projektant wzornictwa przemysłowego, inżynier mechanik, konstruktor samochodowy. Pionier nowoczesnego designu motoryzacyjnego w Polsce. Poza samochodami nadawał formę innym środkom transportu, maszynom i urządzeniom oraz sprzętowi AGD. Profesor i wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.
Witold Nowacki – specjalista w dziedzinie mechaniki budowli, teorii sprężystości i termosprężystości. Profesor Politechniki Gdańskiej, Uniwersytetu Warszawskiego i Politechniki Warszawskiej, prezes Polskiej Akademii Nauk. Ojciec Jerzego Nowackiego, dziadek Barbary Nowackiej, teść Izabeli Jarugi-Nowackiej.

Karol Aimé Pionnier – polski inżynier mechanik, konstruktor samochodowy. Jako główny konstruktor Fabryki Samochodów Osobowych w Warszawie był twórcą Syreny, jedynego samochodu osobowego polskiej konstrukcji produkowanego seryjnie w kraju po II wojnie światowej.

Bolesław Szatański, także Jonas-Szatański – inżynier-mechanik, konstruktor aparatury chemicznej, jeden z ojców normalizacji w powojennym polskim przemyśle chemicznym.

Antoni Szczerbowski – działacz strażacki, konstruktor. Drugi z kolei szef Krajowego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Królestwa Galicji i Lodomerii, naczelny redaktor miesięcznika „Przewodnik Pożarniczy” wydawanego we Lwowie. Wynalazca uniwersalnej drabiny pożarniczej zwanej później drabiną Szczerbowskiego.
Przemysław Tarnacki – polski skipper, konstruktor jachtów, wielokrotny mistrz świata i Polski w żeglarstwie, komandor polskiego klubu jachtowego Ocean Challenge Yacht Club, pomysłodawca regat Sopot Match Race.

Karol Taylor – profesor doktor inżynier, konstruktor silników spalinowych, dziekan Wydziałów Mechanicznych Politechniki Warszawskiej i Politechniki Gdańskiej.

Piotr Tworz – polski inżynier, konstruktor radioodbiorników.
Jan Ryszard Werner ps. Karol, Irving – polski konstruktor silników w PZInż. w Warszawie, profesor, filister Korporacji Akademickiej Sarmatia.

Jerzy Romuald Werner – polski konstruktor podwozi samochodowych, współautor samochodu ciężarowego Star 20, profesor Politechniki Łódzkiej, poseł na Sejm PRL.

Aleksander Wist – technik, wynalazca i konstruktor.
Ludwik Krzysztof Zamenhof-Zaleski, fr. Louis-Christophe Zaleski-Zamenhof – polski inżynier-konstruktor, esperantysta, wnuk Ludwika Zamenhofa.

Kazimierz Zembrzuski – inżynier mechanik, konstruktor; długoletni pedagog, profesor Politechniki Warszawskiej od 1936 roku; ekspert i konsultant przy Ministerstwie Komunikacji; członek PAN oraz komisji i Rad Naukowych różnych instytucji. Autor ekspertyz, opinii, prac naukowych i wielu publikacji. Laureat wielu nagród. Był twórcą pierwszych w Polsce, zaprojektowanych całkowicie samodzielnie, parowozów: w 1931 roku, wraz z zespołem którym kierował, zakończył projekt parowozu Pt31, a pięć lat później dwóch wersji parowozu Pm36 – o tradycyjnym kształcie oraz wersji nowoczesnej z aerodynamiczną obudową, który to parowóz został wyróżniony złotym medalem na Światowej Wystawie Sztuki i Techniki w Paryżu, w 1937 roku.