Estakada nad doliną BogdankiW
Estakada nad doliną Bogdanki

Estakada nad doliną Bogdanki – żelbetowa estakada tramwajowa nad doliną Bogdanki oraz ulicami Grudzieniec i al. Wielkopolską w Poznaniu na trasie PST.

Estakada w ChorzowieW
Estakada w Chorzowie

Estakada w Chorzowie – estakada w Chorzowie stanowiąca część odcinka drogi krajowej nr 79 łączącego Chorzów z Katowicami i Bytomiem. Pomysł jej budowy powstał w połowie lat 70. XX wieku jako odpowiedź na problem wzmożonego ruchu miejskiego oraz towarowego. Projekt przygotowało Wojewódzkie Biuro Projektowe w Zabrzu, a wykonał Skoczowski Oddział Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych pod nadzorem Zakładu Budowli Inżynierskich Politechniki Śląskiej.

Estakada im. Generała Tadeusza Rozwadowskiego w KrakowieW
Estakada im. Generała Tadeusza Rozwadowskiego w Krakowie

Estakada im. Generała Tadeusza Rozwadowskiego w Krakowie – estakada, przebiegająca nad Aleją 29 Listopada. Budowana w okresie od grudnia 1999 do listopada 2001 roku. W ciągu estakady znajdują się ulice: Lublańska oraz Opolska. Koszt wykonania to ok. 13 mln zł.

Estakada im. Marka Sudaka w ToruniuW
Estakada im. Marka Sudaka w Toruniu

Estakada im. inż. Marka Sudaka w Toruniu – dwupasmowa, jednokierunkowa estakada biegnąca nad Placem Daszyńskiego w Toruniu.

Estakada kolejowa w Gorzowie WielkopolskimW
Estakada kolejowa w Gorzowie Wielkopolskim

Estakada kolejowa w Gorzowie – zabytkowa estakada w ciągu linii kolejowej nr 203 Kostrzyn – Tczew, nad Wartą w Gorzowie Wielkopolskim, w zachodniej Polsce, w województwie lubuskim. Estakada kolejowa jest najdłuższym zabytkiem techniki w Polsce i od 2 czerwca 2009 znajduje się rejestrze zabytków.

Estakada Jacka Kaczmarskiego w KrakowieW
Estakada Jacka Kaczmarskiego w Krakowie

Estakada im. Jacka Kaczmarskiego w Krakowie – estakada w Krakowie, budowana od marca 2010 do czerwca 2011 roku. Przebiega ona nad skrzyżowaniem ul. Nowohuckiej z ulicami: Klimeckiego oraz ul. płk. Kuklińskiego. Decyzja o patronie obiektu została podjęta już w 2007 roku. Koszt budowy wyniósł ok. 38 mln zł. Obiekt znajduje się w ciągu drogi wojewódzkiej nr 776.

Estakada autostradowa w KlęskowieW
Estakada autostradowa w Klęskowie

Estakada autostradowa w Klęskowie – najdłuższy obiekt mostowy autostrady A6.

Estakada Obrońców Lwowa w KrakowieW
Estakada Obrońców Lwowa w Krakowie

Estakada im. Obrońców Lwowa – estakada w Krakowie zbudowana w 2003 r. nieopodal skrzyżowania ulic Wielickiej, Alei Powstańców Śląskich i Powstańców Wielkopolskich. Przejazd przez estakadę odbywa się dwoma pasami ruchu i możliwy jest jedynie w kierunku południe – północ, dzięki czemu zapewnia bezkolizyjny przejazd z alei Powstańców Śląskich do ulicy Powstańców Wielkopolskich, przebiegając nad ulicą Wielicką.

Estakada nad doliną ObrzycyW
Estakada nad doliną Obrzycy

Estakada nad doliną Obrzycy, nazywana także Estakadą Katowicką – żelbetowa estakada drogowa nad doliną Obrzycy oraz ulicą Inflancką w Poznaniu, której konstrukcja składa się z dwóch niezależnych estakad.

Estakada Orląt Lwowskich w KatowicachW
Estakada Orląt Lwowskich w Katowicach

Estakada Orląt Lwowskich w Katowicach − konstrukcja mostowa w Katowicach, na styku dwóch jednostek pomocniczych: Dąb i Załęże oraz w pobliżu osiedla Tysiąclecia, będąca częścią węzła drogowego ul. Brackiej, ul. Chorzowskiej, ul. Złotej i Trasy imienia Nikodema i Józefa Renców.

Estakada PomorskaW
Estakada Pomorska

Estakada Pomorska – estakada w Szczecinie w ciągu drogi krajowej nr 10 na wyspie Zaleskie Łęgi. Biegnie nią ul. Gdańska oraz torowisko tramwajowe do/z pętli Turkusowa. Administracyjnie znajduje się w obrębie osiedla Międzyodrze-Wyspa Pucka.

Estakada kolejowa w StrzegomiuW
Estakada kolejowa w Strzegomiu

Estakada kolejowa w Strzegomiu – estakada kolejowa oraz położone w jej ciągu wiadukty, na której przeprowadzona jest linia kolejowa nr 302 ze Strzegomia do Marciszowa na odcinku Strzegom Miasto - Grabina Śląska.

Estakada kolejowa we WrocławiuW
Estakada kolejowa we Wrocławiu

Estakada kolejowa we Wrocławiu – estakada oraz położone w jej ciągu wiadukty, na której przeprowadzona jest linia kolejowa prowadząca od dworca Wrocław Główny w kierunku zachodnim, tzw. Miejska Kolej Łącząca. Jest to budowla, którą wzniesiono w latach 1896–1901 w ramach szerszego programu porządkowania układu wrocławskiego węzła kolejowego. Estakada ma długość 620 m. Składają się na nią 4 stalowe wiadukty o rozpiętości 20–25 m, oraz 67 sklepionych przęseł murowanych o rozpiętości 5–6 m. Poprowadzono na niej linię kolejową trójtorową. Tory położone są około 5 m nad poziomem okolicznych ulic. Po remoncie z 2009 roku prędkość maksymalna przejazdu pociągów po estakadzie wynosi 60 km/h, podczas gdy wcześniej, ze względu na zły stan techniczny obiektu, była ograniczona miejscami do 20–30 km/h.