Chory z urojeniaW
Chory z urojenia

Chory z urojenia – komedia będąca ostatnim dziełem francuskiego komediopisarza Molière'a. Po raz pierwszy wystawiono ją w roku 1673. W trakcie czwartego przedstawienia komedii Molière przeżył zapaść, gdy odgrywał scenę śmierci Chorego, a wkrótce po tym zmarł.

Don Juan (Molier)W
Don Juan (Molier)

Don Juan – utwór komediowy Moliera z 1665 roku. W sztuce autor nawiązał do legendarnej postaci Don Juana, słynnego uwodziciela.

Mieszczanin szlachcicemW
Mieszczanin szlachcicem

Mieszczanin szlachcicem (fr. Le Bourgeois gentilhomme) – komedia w pięciu aktach napisana przez Moliera (1622–1673) na zamówienie króla Ludwika XIV. Wystawiona po raz pierwszy w 1670 r. w zamku Chambord (Francja). Jest to satyra na ówczesne mieszczaństwo przedstawiona w formie słowno-muzycznej. Dialogi napisane prozą przeplatane są wierszowanymi piosenkami i tańcami w wykonaniu grupy baletowej.

Mizantrop (dramat)W
Mizantrop (dramat)

Mizantrop – dramat, komedia Moliera z 1666.

Pocieszne wykwintnisieW
Pocieszne wykwintnisie

Pocieszne wykwintnisie to jednoaktowa satyra Moliera traktująca o paryskich "wykwintnisiach" - młodych dziewczętach lubujących się w romantycznych historiach, konwersacjach na tematy kultury i sztuki, ceniących wszystko, co modne i "wykwintne", zgodnie z nurtem kulturalnym i literackim "préciosité".

SkąpiecW
Skąpiec

Skąpiec – prozatorska komedia Moliera, wystawiona na deskach teatru po raz pierwszy 9 września 1668 roku. W roli głównego bohatera, Harpagona wystąpił sam autor.

Szelmostwa SkapenaW
Szelmostwa Skapena

Szelmostwa Skapena – trzyaktowa sztuka Moliera inspirowana komedią antyczną oraz włoską commedia dell’arte. Po raz pierwszy wystawiona w Théâtre du Palais-Royal 24 maja 1671 roku przez Trupę Króla, którą kierował Molier. Wydarzenia komedii rozgrywają się w Neapolu.

Szkoła żonW
Szkoła żon

Szkoła żon – komedia satyryczna Moliera z 1662.

ŚwiętoszekW
Świętoszek

Świętoszek – komedia Moliera powstała w 1661 roku, zaś wystawiona po raz pierwszy w 1664 roku. Swój rozgłos zawdzięcza nie tylko walorom artystycznym, ale także skandalowi, jaki wywołało w XVII-wiecznej Francji wykpienie hipokryzji religijnej.