
Alegoria Madrytu – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi (1746–1828) eksponowany w Muzeum Historii Madrytu. Obraz przedstawiający alegorię miasta został zamówiony jako portret Józefa I Bonapartego. Powstał w czasie francuskiej okupacji oraz częstych zmian władzy i ustroju w Hiszpanii. Sztuka uległa polityce – medalion zawierający podobiznę króla został kilkakrotnie zmodyfikowany tak, aby pasował do politycznej sytuacji danej chwili. Od portretu króla najeźdźcy, poprzez gloryfikację liberalnej konstytucji, ostatecznie obraz oddaje hołd ludowemu powstaniu mieszkańców Madrytu przeciwko francuskim okupantom.

Czas i staruchy lub Czyżbym to była ja? – obraz hiszpańskiego malarza Francisca Goi. Należy do zbiorów Palais des Beaux-Arts w Lille.

Dom wariatów lub Dom dla obłąkanych – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi przedstawiający scenę rozgrywającą się w domu dla obłąkanych. Należy do kolekcji Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych św. Ferdynanda w Madrycie.

Dziedziniec szaleńców – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi przedstawiający scenę rozgrywającą się w domu dla obłąkanych.

Ekstaza świętego Antoniego – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi (1746–1828), dawniej przypisywany Franciscowi Bayeu.

Ferdynand, książę Asturii – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi będący szkicem przygotowawczym do zbiorowego portretu pt. Rodzina Karola IV. Przedstawia młodego księcia Asturii i następcę tronu Hiszpanii, przyszłego króla Ferdynanda VII. Należy do kolekcji Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku.

Hannibal zwycięzca po raz pierwszy spoglądający z Alp w kierunku Italii lub Hannibal zwycięzca przekraczający Alpy, lub Zwycięski Hannibal z wysokości Alp spogląda na równiny Włoch – obraz olejny pochodzący z wczesnych lat twórczości hiszpańskiego malarza Francisca Goi. Powstał podczas pobytu malarza we Włoszech, z przeznaczeniem na konkurs ogłoszony przez Akademię Sztuk Pięknych w Parmie. Obraz podejmuje temat historyczny związany z postacią Hannibala – dowódcy wojsk antycznej Kartaginy, który w III w. p.n.e. wraz ze swoją armią przekroczył Alpy z zamiarem podboju Italii.

Hiszpania, Czas i Historia – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi, namalowany w latach 1812–1814. Jest wyrazem liberalnych poglądów artysty i jego zaangażowania w problematykę swoich czasów.

Kazanie świętego Bernardyna ze Sieny przed Alfonsem Aragońskim lub Święty Bernard ze Sieny wygłaszający kazanie przed Alfonsem V Aragońskim – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi (1746–1828).

Kuźnia – obraz hiszpańskiego malarza Francisca Goi. Obecnie znajduje się w nowojorskiej Frick Collection.

Lampa diabła lub Zauroczony, lub Egzorcysta – obraz hiszpańskiego malarza Francisca Goi, znajdujący się w kolekcji National Gallery w Londynie. Należy do cyklu sześciu obrazów gabinetowych o wymiarach ok. 43 x 30 cm, których tematem są czary. Cała seria była własnością książąt Osuny i zdobiła ich letnią rezydencję Alameda de Osuna. Oprócz Lampy diabła do serii należą: Sabat czarownic, Lot czarowników, Urok, Kuchnia czarownic oraz Zwodziciel z Sewilli i kamienny gość. Cztery obrazy znajdują się w różnych kolekcjach publicznych, jeden w kolekcji prywatnej, a ostatni jest uznawany za zaginiony.

List lub Młode kobiety lub Młoda kobieta z listem – obraz hiszpańskiego malarza Francisca Goi. Należy do zbiorów Palais des Beaux-Arts w Lille.

Lot czarowników lub Lot czarownic – obraz hiszpańskiego malarza Francisca Goi znajdujący się w kolekcji Muzeum Prado. Należy do cyklu sześciu obrazów gabinetowych o wymiarach ok. 43 × 30 cm, których tematem są czary. Cała seria była własnością książąt Osuny i zdobiła ich letnią rezydencję Alameda de Osuna. Oprócz Lotu czarowników do serii należą: Sabat czarownic, Lampa diabła, Urok, Kuchnia czarownic oraz Zwodziciel z Sewilli i kamienny gość. Obecnie cztery obrazy znajdują się w różnych kolekcjach publicznych, jeden w kolekcji prywatnej, a ostatni jest uznawany za zaginiony.

Majas na balkonie lub Maje na balkonie – obraz hiszpańskiego malarza Francisca Goi, znajdujący się w prywatnej kolekcji w Szwajcarii. W zbiorach Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku znajduje się kopia nieznanego malarza dawniej uważana za autorski wariant.

Matka Boża z Pilar – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi (1746–1828). Dzieło o tematyce religijnej stanowi parę ze Śmiercią świętego Franciszka Ksawerego. Oba obrazy o niewielkich rozmiarach Goya namalował dla swojej rodziny.

Nosicielka wody lub Dziewczyna z dzbanem – obraz hiszpańskiego malarza Francisca Goi. Należy do zbiorów Muzeum Sztuk Pięknych w Budapeszcie.

Ofiara składana Panowi lub Ofiara składana Priapowi – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi (1746–1828). Obraz należy do prywatnej kolekcji w Saragossie.

Ofiara składana Weście – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi (1746–1828). Obraz należy do prywatnej kolekcji Félixa Palacios Remondo w Saragossie.

Pogrzeb sardynki – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi przedstawiający karnawałowy orszak. Jest interpretowany jako zwyczaj „pogrzebu sardynki”, wesołej maskarady poprzedzającej okres Wielkiego postu. Jednocześnie zawiera mroczne symbole odnoszące się do szaleństwa, chaosu i degeneracji. Obraz powstał prawdopodobnie w czasie lub po zakończeniu wojny z Francją, w okresie niezależnej pracy twórczej Goi.

Procesja biczowników – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi przedstawiający katolicki rytuał samobiczowania pokutników. Należy do kolekcji Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych św. Ferdynanda w Madrycie.

Rodzina infanta don Luisa lub Portret rodziny infanta don Luisa – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi (1746–1828). Obraz znajduje się w kolekcji Fundacji Magnani-Rocca w Parmie we Włoszech.

Rozmawiające kobiety – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi (1746–1828) znajdujący się wzbiorach Wadsworth Atheneum w Hartford.

Sabat czarownic lub Wielki Kozioł – obraz hiszpańskiego malarza Francisco Goi znajdujący się w kolekcji Muzeum Lázaro Galdiano. Należy do cyklu sześciu obrazów gabinetowych o wymiarach ok. 43 x 30 cm, których tematem są czary. Cała seria była własnością książąt Osuny i zdobiła ich letnią rezydencję Alameda de Osuna. Oprócz Sabatu czarownic do serii należą: Lot czarowników, Lampa diabła, Urok, Kuchnia czarownic oraz Zwodziciel z Sewilli i kamienny gość. Obecnie cztery obrazy znajdują się w różnych kolekcjach publicznych, jeden w kolekcji prywatnej, a ostatni jest uznawany za zaginiony.

Scena w szkole – obraz olejny wykonany przez hiszpańskiego malarza Francisca Goyę (1746–1828).

Sen – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi znajdujący się w zbiorach National Gallery of Ireland w Dublinie.

Szlifierz – obraz hiszpańskiego malarza Francisco Goi znajdujący się w zbiorach Muzeum Sztuk Pięknych w Budapeszcie.

Śmierć świętego Franciszka Ksawerego – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi (1746–1828). Dzieło o tematyce religijnej stanowi parę z Matką Bożą z Pilar. Oba obrazy o niewielkich rozmiarach Goya namalował dla swojej rodziny.

Śmierć świętego Józefa – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi znajdujący się w kościele klasztoru świętego Joachima i świętej Anny w Valladolid. Jest jednym z trzech dzieł wykonanych przez Goyę dla kościoła cysterek, obok Świętej Ludgardy i Świętego Bernarda z Clairvaux.
Święta Ludgarda – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi (1746–1828) znajdujący się w kościele klasztoru świętego Joachima i świętej Anny w Valladolid. Jest jednym z trzech dzieł wykonanych przez Goyę dla kościoła cysterek, obok Śmierci św. Józefa i Świętego Bernarda z Clairvaux.

Święty Alojzy Gonzaga medytujący – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi przedstawiający świętego Alojzego Gonzagę w trakcie medytacji. Na początku swojej kariery Goya przedstawił świętego na obrazie Ustanowienie świętego Alojzego Gonzagi patronem młodych.

Święty Bernard z Clairvaux – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi znajdujący się w kościele klasztoru świętego Joachima i świętej Anny w Valladolid. Jest jednym z trzech dzieł wykonanych przez Goyę dla kościoła cysterek, obok Świętej Ludgardy i Śmierci świętego Józefa.

Święty Franciszek Borgiasz u łoża konającego grzesznika lub Święty Franciszek Borgia i konający zatwardziały grzesznik – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi znajdujący się w Katedrze w Walencji.

Święty Franciszek Borgiasz żegnający się z rodziną lub Pożegnanie świętego Franciszka Borgii – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi (1746–1828) znajdujący się w katedrze w Walencji.

Święty Krzysztof – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi (1746–1828), należy do prywatnej kolekcji w Barcelonie i od 2017 jest zdeponowany w Museo de Zaragoza.

Trybunał Inkwizycji – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi przedstawiający scenę związaną z działalnością hiszpańskiej inkwizycji. Należy do kolekcji Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych św. Ferdynanda w Madrycie.

Urok – obraz hiszpańskiego malarza Francisco Goi znajdujący się w kolekcji Muzeum Lázaro Galdiano. Należy do cyklu sześciu obrazów gabinetowych o wymiarach ok. 43 × 30 cm, których tematem są czary. Cała seria była własnością książąt Osuny i zdobiła ich letnią rezydencję Alameda de Osuna. Oprócz Uroku do serii należą: Lot czarowników, Sabat czarownic, Lampa diabła, Kuchnia czarownic oraz Zwodziciel z Sewilli i kamienny gość. Cztery obrazy znajdują się w różnych kolekcjach publicznych, jeden w kolekcji prywatnej, a ostatni jest uznawany za zaginiony.

Ustanowienie świętego Alojzego Gonzagi patronem młodych – obraz olejny przypisywany hiszpańskiemu malarzowi Franciscowi Goi (1746–1828). Obraz należy do urzędu miasta Jaraby i jest eksponowany w Museo de Zaragoza. Około roku 1798 Goya ponownie przedstawił jezuitę na obrazie Święty Alojzy Gonzaga medytujący.

Walka byków w miasteczku lub Wiejska corrida – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi przedstawiający scenę walki byków. Należy do kolekcji Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych św. Ferdynanda w Madrycie.

Wenus i Adonis – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi (1746–1828). Obraz należy do rządu Aragonii i jest eksponowany w Museo de Zaragoza.

Wnętrze więzienia – obraz olejny hiszpańskiego malarza Francisca Goi przedstawiający scenę rozgrywającą się w więzieniu. Znajduje się w kolekcji Bowes Museum

Zwodziciel z Sewilli i kamienny gość – obraz hiszpańskiego malarza Francisca Goi. Należy do cyklu sześciu obrazów gabinetowych o wymiarach ok. 43 × 30 cm, których tematem są czary. Cała seria była własnością książąt Osuny i zdobiła ich letnią rezydencję Alameda de Osuna. Oprócz Zwodziciela z Sewilli do serii należą: Sabat czarownic, Lot czarowników, Urok, Lampa diabła oraz Kuchnia czarownic. Cztery obrazy znajdują się w różnych kolekcjach publicznych, jeden w kolekcji prywatnej, a Zwodziciel z Sewilli jest uznawany za zaginiony.