
Białe Piekło na Piz Palü – niemy film z 1929 roku produkcji niemieckiej w reżyserii Arnolda Fancka i Georga Wilhelma Pabsta. W rolach głównych wystąpili Leni Riefenstahl i Ernst Udet.

Carmen – niemiecki film niemy z 1918 w reżyserii Ernsta Lubitscha. Scenariusz został oparty na motywach noweli Carmen autorstwa Prospera Mériméego. W 1921 film wszedł na ekrany kin amerykańskich pod zmienionym tytułem Gypsy Blood.

Doktor Mabuse – niemiecki film niemy z 1922 roku w reżyserii Fritza Langa.

Dzika kotka – niemiecki film niemy z 1921 roku w reżyserii Ernsta Lubitscha.

Faust – czarno-biały niemy film wyprodukowany w Niemczech w 1926 roku, w reżyserii Friedricha Wilhelma Murnaua. Film powstał na motywach dramatu Faust Johanna Wolfganga von Goethego, sztuki Tragiczna historia doktora Fausta Christophera Marlowa oraz niemieckich podań i legend. Film jest jednym z największych osiągnięć niemieckiego kina niemego.
Gabinet doktora Caligari – film niemy z 1920 roku, wyreżyserowany przez Roberta Wiene. Jedno z najwcześniejszych dzieł niemieckiego ekspresjonizmu filmowego, które wywarło duży wpływ na rozwój kinematografii. Gabinet doktora Caligari jest także uznawany za jeden z pierwszych filmów grozy.

Gabinet figur woskowych – niemiecki film niemy z roku 1924 w reżyserii Leo Birinskiego i Paula Leni. Należy do niemieckiego ekspresjonizmu filmowego. Narracja filmu oparta jest na tzw. Rahmenhandlung, modnej ówcześnie w kinie niemieckim – główna opowieść stanowi ramę dla szeregu epizodów z nią bezpośrednio niezwiązanych.

Głos ulicy – niemiecki film niemy z 1923, oparty na spektaklu Hansa Müllera. Ostatni film Lubitscha przed wyjazdem do Hollywood, gdzie stworzył w tym samym roku film Rosita, śpiewaczka ulicy dla United Artists.

Golem – niemiecki film z 1915 roku w reżyserii Henrika Galeena i Paula Wegenera.

Golem – niemiecki film ekspresjonistyczny z 1920 roku w reżyserii Paula Wegenera i Carla Boese. Ostatnia i najbardziej znana część trylogii Wegenera, zainspirowanej legendą o Golemie i powieścią Golem Gustava Meyrinka - dwie pozostałe to Golem i Golem i tancerka. Prequel pierwszego filmu trylogii. Jest uznawany za jeden z pierwszych horrorów w historii kina oraz za jeden z klasycznych niemieckich filmów niemych.

Helena Trojańska – niemiecki film z 1924 roku w reżyserii Manfreda Noa.

Inaczej niż inni – niemiecki dramat filmowy w reżyserii Richarda Oswalda z 1919 r. Film uważany jest za pierwszy film fabularny z homoseksualnymi bohaterami. Jego premiera wywołała skandal. Wkrótce po premierze zakazano jego dystrybucji, a projekcje dozwolone były jedynie dla specjalistów w dziedzinie medycyny. W 1920 r. zniszczono kopie. Film znany jest również z tego, że wystąpił w nim Magnus Hirschfeld, prekursor seksuologii, grający samego siebie. Część materiału filmowego przetrwała w zbiorach Hirschfelda i została wmontowana do kolejnego filmu Prawa miłości (1927).

Kobieta na Księżycu – niemiecki niemy film sci-fi o wyprawie na Księżyc grupy badaczy w poszukiwaniu złota. Film ten zrobiony został na podstawie powieści żony i współpracowniczki reżysera Langego Thei von Harbou pod tym samym tytułem.

Madame DuBarry – niemiecki film niemy z 1919 roku w reżyserii Ernsta Lubitscha.

Metropolis – niemiecki ekspresjonistyczny film science fiction z 1927 roku w reżyserii Fritza Langa. Scenariusz został napisany przez Fritza Langa i Theę von Harbou, której powieść Metropolis wydana w 1926 powstała głównie na potrzeby filmu. Monumentalne dzieło prezentuje dystopijną wizję miasta przyszłości, którego społeczeństwo jest podzielone na dwie kasty: wąską i uprzywilejowaną grupę intelektualistów oraz robotników utrzymujących miasto przy życiu (ręce) mieszkających w podziemnych osiedlach.

Nibelungi – niemiecki film niemy z 1924 roku, zrealizowany na podstawie średniowiecznego eposu niemieckiego Pieśń o Nibelungach.

Nosferatu – symfonia grozy – niemiecki film grozy z roku 1922 w reżyserii Friedricha Wilhelma Murnaua. Jest to jeden z najważniejszych filmów niemieckiego ekspresjonizmu i jeden z pierwszych horrorów w historii kina. Za kanwę filmu posłużyła nieco zmodyfikowana, ze względu na problemy z prawami autorskimi, fabuła Draculi Brama Stokera. Rolę tytułowego Nosferatu odtwarzał Max Schreck. Jego nazwisko w niemieckim znaczy „strach”, w dodatku do tajemniczego charakteru aktora, było to przyczyną plotek o wampiryzmie Schrecka.

Ogród rozkoszy – brytyjsko-niemiecki, niemy film kryminalny z 1925 r. w reżyserii Alfreda Hitchcocka.

Orzeł z gór – brytyjsko-niemiecki niemy dreszczowiec z elementami melodramatu z 1927 w reżyserii Alfreda Hitchcocka. Został zrealizowany na podstawie scenariusza Eliota Stannarda, który opracował go w oparciu o historię Charlesa Lapwortha. Akcja filmu rozgrywa się w górskim miasteczku w Kentucky. Pan Pettigrew zakochuje się bez wzajemności w nauczycielce Beatrice. Gdy kobieta odrzuca jego uczucia, mężczyzna postanawia się zemścić, rozpowszechniając fałszywe informacje na temat jej stylu życia. Dręczona przez miejscową społeczność Beatrice, zmuszona jest do ucieczki w góry.

Portier z hotelu Atlantic – niemiecki film niemy z 1924 roku w reżyserii Friedricha Wilhelma Murnaua. Uznawany za jeden z najwybitniejszych filmów kammerspielu.

Student z Pragi – niemiecki horror wyreżyserowany przez Stellana Rye i Paula Wegenera, należący do niemieckiego nurtu Autorenfilm; premiera filmu miała miejsce 22 sierpnia 1913 roku. Film jest uważany za jeden z najważniejszych niemieckich obrazów artystycznych sprzed I wojny światowej oraz za film preekspresjonistyczny. Był też pierwszym filmem z niemieckiego nurtu filmów opartych na historiach fantastycznych o rodowodzie ludowym lub romantycznym – Märchenfilme.

Varieté, (Varieté) niemiecki dramat filmowy z 1925 r. rozgrywany w scenerii wokół cyrku. Tragedia człowieka, który "traci głowę" dla piękności. Dla niej gotów jest zrobić wszystko.

Zatracona ulica – film niemy z roku 1925, autorstwa Georga Wilhelma Pabsta, austriackiego reżysera związanego z kinematografią niemiecką.

Zmęczona śmierć albo Męcząca śmierć – niemiecki horror z 1922 roku w reżyserii Fritza Langa.

Żółty paszport – – niemiecki dramat filmowy z 1918 roku. Przeróbka polskiego filmu "Czarna książeczka" z 1915 w reżyserii Aleksandra Hertza.