
3ds Max – rozbudowany program do tworzenia trójwymiarowej grafiki i animacji stworzony przez firmę Kinetix. Firma została następnie zakupiona przez firmę Discreet, która wydała trzy kolejne wersje programu, aby zostać ostatecznie wcieloną do firmy Autodesk Inc. Pierwsza wersja ukazała się w 1990 roku pod nazwą 3D Studio dla systemu MS-DOS. Wersja pod system MS Windows ukazała się w 1996 roku pod nazwą "3D Studio MAX 1.0". Obecną wersję 3ds Maxa oznaczoną rokiem 2020 przeznaczono dla środowiska Microsoft Windows.

Anim8or – bezpłatny program do tworzenia grafiki 3D, stworzony przez Stevena Glanville'a, inżyniera oprogramowania nVIDIA. Pierwsza wersja programu pojawiła się 20 lipca 1999 roku. Ostatnia wersja została wydana 21 września 2008 roku i od tej pory nie jest wydawany. Program umożliwia renderowanie, a także eksport do innych formatów pliku 3D.

Art of Illusion – program open source do modelowania i renderowania obrazów oraz animacji trójwymiarowych. Jest napisany całkowicie w Javie.

Blender – wolne i otwarte oprogramowanie do modelowania i renderowania obrazów oraz animacji trójwymiarowych o niekonwencjonalnym interfejsie użytkownika. Umożliwia także tworzenie prezentacji interaktywnych na własnym silniku graficznym.

Cinema 4D – komercyjny program do tworzenia grafiki 3D.

Houdini – program do animacji komputerowej, rozwijany przez Side Effects Software z siedzibą w Toronto, Kanada. Zasadniczą cechą programu, odróżniającą go od innych pakietów, jest jego czysto proceduralna natura.

LuxRender – darmowy renderer wykorzystujący model oświetlenia oparty na prawach fizyki, pozwalający na generowanie realistycznych obrazów. Dostępny jest w wersjach dla systemów operacyjnych z serii Windows, Linux, OS X. Dostępne są skrypty eksportujące do programów: Blender, Maya, Softimage XSI, Cinema 4D.

POV-Ray – program służący do ray tracingu, przeznaczony dla komputerów z systemami Windows, OS X lub GNU/Linux, udostępniany na zasadzie wolnej licencji GPL Wykorzystywany jest głównie do tworzenia grafiki trójwymiarowej.

SketchUp – program komputerowy CAD, służący do modelowania trójwymiarowego dla początkujących, profesjonalistów, architektów oraz projektantów gier.

V-Ray – silnik renderujący, wykorzystywany w oprogramowaniu do tworzenia trójwymiarowej grafiki komputerowej.

Vue infinite - program do tworzenia grafiki trójwymiarowej, aktualnie w wersji Vue 7.5.

Wings 3D – wolne i otwarte oprogramowanie do modelowania obiektów trójwymiarowych wzorowane na aplikacjach Nendo oraz Mirai produkcji Izware. Nazwa wywodzi się od "uskrzydlonej struktury danych opartej na krawędziach", której używa wewnętrznie przy przechowywaniu pozycji wierzchołków. Ten system przechowywania danych potocznie nazywany jest właśnie Wings.

YafaRay – darmowy renderer, wykorzystujący raytracing oraz algorytmy oświetlenia globalnego. Program jest następcą zakończonego projektu YafRay. YafaRay, podobnie jaki jego poprzednik, pełni głównie funkcję alternatywnego silnika renderującego dla blendera. Program obsługuje specjalny format plików oparty na XML służący do opisu scen.