CryEngineW
CryEngine

CryEngine – silnik gry, rozwijany przez niemieckiego producenta gier, firmę Crytek. Powstał jako demo technologiczne GeForce 3 od Nvidii. Ubisoft posiada zmodyfikowaną wersję CryEngine z gry Far Cry, nazwaną Dunia Engine, która jest wykorzystywana w serii Far Cry.

FrostbiteW
Frostbite

Frostbite – silnik gry wyprodukowany przez EA DICE, twórców serii Battlefield. Silnik jest używany w grach wyprodukowanych przez studio, takich jak Battlefield: Bad Company, Battlefield 1943 oraz Battlefield: Bad Company 2. W grze Medal of Honor z 2010 jest wykorzystany tylko w trybie gry wieloosobowej. Druga wersja tego silnika została wykorzystana m.in. w grach Battlefield 3, Need for Speed: The Run, i Medal of Honor: Warfighter.

Godot (silnik gry)W
Godot (silnik gry)

Godot – silnik na licencji MIT do tworzenia gier dwuwymiarowych i trójwymiarowych, opracowywany przez społeczność Godot Engine i używany przez firmy w Ameryce Łacińskiej, zanim został otwarty i udostępniony publicznie. Środowisko programistyczne działa na systemach Windows, OS X, Linux, BSD i Haiku i może tworzyć gry kierowane na platformy PC, konsole, platformy mobilne i internetowe.

GoldSrcW
GoldSrc

GoldSrc – wewnętrzna nazwa Valve Software dla wysoko zmodyfikowanego silnika gry Quake z dodanymi pewnymi elementami, pochodzącymi z silnika gry Quake II. GoldSrc został użyty w grze Valve Software pod tytułem Half-Life z 1998 roku. GoldSrc jest zmodyfikowaną wersją silnika QuakeWorld, który był efektem pracy nad silnikiem Quake'a.

QfusionW
Qfusion

Qfusion to silnik graficzny 3D oparty na elementach kodu źródłowego Quake II. Jest on udostępniony do ściągnięcia i modyfikacji, zgodnie z Powszechną Licencją Publiczną GNU (GPL). Projekt zapoczątkował Victor Luchitz, razem z grupą siedmiu współpracowników. Silnik został zaprogramowany w języku C, do użytku we wszystkich wersjach Windows oraz komputerach z oprogramowaniem UNIX. Qfusion pomógł w ustawieniu poprzeczki dla wielu projektów opartych na silniku Quake II.

Quake engineW
Quake engine

Quake engine – silnik gier napisany w 1996 dla gry Quake. Był jednym z pierwszych silników posiadających trójwymiarową grafikę w grach. Obecnie jest na licencji GPL. Został on napisany przez Johna Carmacka przy wsparciu Michaela Abrasha. Z czasem silnik ewoluował do silnika Quake'a II, a ten do Quake'a III, które stały się bazą dla wielu modyfikacji i niezależnych gier. Czasem jest błędnie nazywany id Tech 1, na bazie którego powstał m.in. Doom.

REDengineW
REDengine

REDengine – silnik gier stworzony przez CD Projekt RED. Został zaprojektowany do wykorzystania w nieliniowych komputerowych grach fabularnych tworzonych przez to studio.

Ren’PyW
Ren’Py

Ren’Py – darmowy silnik gier, ułatwiający tworzenie powieści wizualnych. Korzysta z niego ponad 500 gier, w większości w języku angielskim, również komercyjnych.

Rockstar Advanced Game EngineW
Rockstar Advanced Game Engine

Rockstar Advanced Game Engine (RAGE) – silnik gry stworzony przez RAGE Technology Group, będące częścią studia Rockstar San Diego. Silnik jest wykorzystywany w grach tworzonych na komputery osobiste oraz konsole: Wii, Xbox 360, PlayStation 3, Xbox One, PlayStation 4.

Spring EngineW
Spring Engine

Spring – w pełni trójwymiarowy silnik RTS, stworzonym przez grupę programistów znaną jako Swedish Yankspankers. Źródła gry są dostępne na licencji GPL, jednakże w standardowym instalatorze znajdują się materiały wymagające posiadania oryginalnej kopii gry Total Annihilation. Na silniku gry rozwijane są przeważnie gry udostępniane za darmo.

Unity (silnik gry)W
Unity (silnik gry)

Unity – zintegrowane środowisko do tworzenia trójwymiarowych oraz dwuwymiarowych gier komputerowych lub innych materiałów interaktywnych, takich jak wizualizacje czy animacje. Działa na systemie operacyjnym Microsoft Windows, macOS oraz Linux i pozwala tworzyć aplikacje na przeglądarki internetowe, komputery osobiste, konsole gier wideo oraz urządzenia mobilne. Pierwszy raz zostało zaprezentowane na konferencji Worldwide Developers Conference w 2005 roku.

Unreal EngineW
Unreal Engine

Unreal Engine – silnik gier komputerowych, wyprodukowany przez przedsiębiorstwo Epic Games. Pierwotnie wykorzystywany w strzelankach pierwszoosobowych, z czasem zaczął być wykorzystywany również w innych gatunkach gier komputerowych.